Dovizioso denkt dat zijn kansen bij Yamaha verkeken zijn

Toen Andrea Dovizioso na het 2011 seizoen Repsol Honda moest verlaten koos de Italiaan voor het Tech 3 team in de hoop door te kunnen groeien naar het fabrieksteam maar met de mogelijke terugkeer van Valentino Rossi lijkt dat er misschien toch niet in te zitten.

Andrea Dovizioso

Na enkele seizoenen voor het fabrieksteam van Honda te hebben gereden was er na het 2011 seizoen geen plek meer voor Andrea Dovizioso. De Italiaan had een aantal opties maar besloot een contract met het Monster Yamaha Tech 3 team aan te gaan met als doel om na het 2012 seizoen te kunnen promoveren naar het fabrieksteam.


Na wat kleine aanpassingsproblemen laat Dovizioso zien dat hij zo’n plekje in het fabrieksteam ook verdiend aangezien de Italiaan met de satelliet Yamaha al naar vier podiums wist te rijden en meestal was hij sneller dan zijn teamgenoot Cal Crutchlow, die openlijk met Ducati flirtte, en fabrieksrijder Ben Spies.

Nu Spies heeft aangegeven niet meer voor Yamaha te zullen rijden lijkt de weg vrij voor Dovizioso maar de Italiaan denkt dat zijn kansen verkeken zijn nu Valentino Rossi in het spel is gekomen.

“Ik had eigenlijk wel verwacht om die plek van Ben te krijgen maar het ziet er naar uit dat Valentino er dichtbij zit. Ik weet het niet zeker hoor en het is nog niet zo ver, maar voor mij is het slecht want ik heb de overstap naar Yamaha gemaakt omdat ik geloofde dat ik een plek in het fabrieksteam zou kunnen verdienen,” vertelde Dovizioso. “We hebben tot nu toe het beste van het jaar gemaakt en al vier podiums behaald maar het lijkt niet genoeg te zijn om weer terug te keren naar een fabrieksteam. Voorafgaand aan het seizoen had niemand deze resultaten verwacht en ik ben dus erg blij, vooral omdat ik me goed voel op de Yamaha. Het moet echter nog beter, we gaan tot het einde van het seizoen 100% geven. Ik voel dat het gat naar de eerste drie kleiner kan zijn.”
Mocht het krijgen van een plekje in een fabrieksteam er niet in zitten dan bestaat de kans dat Dovizioso zijn pijlen op een andere uitdaging gaat richten waarbij de Italiaan ook naar het WK Superbike kijkt.

Reacties

Door: VR46
op: maandag 6 augustus 2012 12:35:12

Waarom superbike als je gewoon nog op een yamaha kan rijden in het tech 3 team ? Gaat toch goed zo ? Niet om het een of ander,maar in een fabrieks team gaat dovi het heus niet beter doen. Derde en vierde plaatsen zijn met de top 3 van het moment het meeste wat er in zit. Dat was op de fabrieks honda ook al zo. Gewoon nog jaartje door rijden op de yamaha !

Door: Jokke
op: maandag 6 augustus 2012 12:48:22

Ik geef hem gelijk .GP is een groot circus dat op niets lijkt.Daar tegenover is SBK veel meer spanning en leute.....een Rossi fan.

Door: Rossiyamaha
op: maandag 6 augustus 2012 12:58:40

Voor de meeste coureurs is meedoen belangrijker dan winnen, want die weten zelf ook wel dat ze nooit een kans maken om te winnen..

Door: junny24
op: maandag 6 augustus 2012 13:07:42

jammer ik gunde hem het wel..goede rijder die nooit klaagt. zou hem graag in de motogp willen blijven zien. na rossi ,en ik de grootste fan van hem als rossi nou gewoon op die duc blijft is er meer kans voor hem

Door: Minne TZR
op: maandag 6 augustus 2012 13:07:47

is jammer genoeg weer een kwestie van de malboro dollars die rossie meeneemt. hoop dat Doviziozo het plekje van pies krijgt. laat rossie het karwei bij ducatie eerst maar eens afmaken.

Door: kevin schwantz
op: maandag 6 augustus 2012 15:07:19

Als Dovizioso nog een jaartje mag blijven bij tech 3 zie ik hem nergens heen gaan. Hij heeft zijn kansen gehad bij repsol en bleek daar een goede rijder te zijn, maar geen kandidaat voor het kampioenschap.

Door: Kaaiman
op: maandag 6 augustus 2012 15:23:05

Jammer dat 'fans' namen van coureurs met opzet fout gaan schrijven in een reactie. Rossi en Ducati met ie op het eind en Spies zonder eerste S. Dan laat je jezelf toch wel kennen.

Door: GP fan
op: maandag 6 augustus 2012 16:00:01

toch een verlies als hij over zou stappen naar superbike toch een stapje omlaag. Begreep ook al niet bij dat ze bij Honda door bleven modderen met Pedrosa en niet met Dovi. Zal wel met commercieele belangen met Repsol te maken hebben. Ik hoop dat hij wel in de GP blijft.

Door: Justme
op: maandag 6 augustus 2012 16:00:34

Ja en malboro ipv Marlboro....wat maakt dat nou uit. Alsie dat nou leuk vind. Maareh... Nog een reden waarom Rossi bij Stukgatie (oeps) moet blijven. Dovie doet het erg goed en verdient die Yammy

Door: zuntrade
op: maandag 6 augustus 2012 16:12:42

yamaha is kennelijk niet meer zo aardig met hun ijver om trofee ''rossi" binnen te halen , spies weg en dovi geen kans meer.Terwijl lin jarvis bij een interview van mcn nog aangaf dat het eigelijk niet de bedoeling was dat rossi wk wordt, want dat was toch wel voor lorenso bedoeld . rossi is voor de pr van yamaha .en daar moeten dovi en spies voor wijken.

Door: Minne TZR
op: maandag 6 augustus 2012 16:44:17

Rossi heeft toen de eis bij yamaha gesteld, "als ik bij jullie blijf rijden moet lorenzo het veld ruimen". Ben altijd wel een rossi fan geweest, maar dat viel me vies tegen van hem. Dit hebben ze gelukkig niet gedaan en Lorenzo heeft wel laten zien een echte topper te zijn. Daarbij, ik denk ook niet dat Rossi Lorenzo weer zo gemakkelijk van de troon gaat stoten!

Door: hondavtrsp2
op: maandag 6 augustus 2012 17:16:15

@kaaiman. We zitten hier niet bij Nederlands toch? Dat je daar op moet reageren! De beste mag van mij naar het fabrieksteam. Gr jan

Door: snel
op: maandag 6 augustus 2012 17:25:10

dyslectisch dan maar? wat maakt het uit...maar een enkeling is in staat tot het behalen van wereldkampioenschappen, helaas denk ik dat dovizioso daar niet 1 van is ongeacht zijn talent om gruwelijk hard rond te rijden, er is er altijd wel 1 of 2 of 3 die toch net wat harder/slimmer/intelligenter rondrijden dan hij, jammer want ik mag hem graag maar niet iedereen die ik mag moet omwille van alles wereldkampioen worden

Door: gsxrrrrr
op: maandag 6 augustus 2012 17:50:15

Ik zie Superbike zeker niet als een stapje omlaag! Voor mij is dat juist 2 stappen omhoog als je afscheid durft te nemen van het supersaaie F1-achtige MotoGP gedoe en te gaan voor een klasse waar nog echt om elke meter geknokt wordt en niet zo veel gejankt en gemauwd wordt. (spellingscontrole vind gemauwd goed trouwens).

Door: overtakemedia
op: maandag 6 augustus 2012 19:52:27

''Toen Andrea Dovizioso na het 2012 seizoen Repsol Honda moest verlaten koos de Italiaan voor het Tech 3 team in de hoop door te kunnen..'' ''Na enkele seizoenen voor het fabrieksteam van Honda te hebben gereden was er na het 2012 seizoen geen plek me..'' @redactie zou toch 2011 moeten zijn? =) Racesport.nl redactie: Je hebt helemaal gelijk, is inmiddels aangepast. Bedankt voor je oplettendheid.

Door: jlm1
op: maandag 6 augustus 2012 19:55:15

Ik vind dovi een goede rijder die zich echt snel aan de yamaha heeft aangepast. voordat Rossi in beeld kwam zou ik voor dovi hebben gekozen. maar ik zou liever rossi weer op zn M1 zien. en het beste wat dovi kan doen denk ik is blijven waar hij nu zit. dit zou ik als leerjaar zien om volgendjaar echt te laten zien wat hij kan. Hij zou iig niet naar ducaudi moeten gaan daar rijd hij veelste strak voor en hij krijgt dezelfde problemen als Rossi. Gewoon blijven Dovi

Door: SuperBike freak
op: maandag 6 augustus 2012 20:52:55

De stoellendans lijkt weer begonnen!!Dovi in de Superbike,zou mooi zijn,maar naast Max op aprilla kan hij vergeten,die wil geen ital naast hem,of max moet zijn helm in de wilgen hangen.Naast Carlos op de Duc? In ieder geval word daar nog gevochten om de laaste meter,wat gisteren weer te zien was,en de top 10 zit korter op elkaar dan als de moto gp top 10

Door: cbr666
op: maandag 6 augustus 2012 21:08:20

@jim, je kunt het niet laten he ;) @ gsxrrrr, helemaal mee eens. Dat Dovi naar de Superbikes kijkt zegt genoeg over hoe het moto gp wereldje in elkaar steekt.

Door: troybayliss
op: maandag 6 augustus 2012 22:03:40

@Gsxrrrrr Ik ben het niet alleen met je eens, ik vind de toevoeging spellingscontrole ook geweldig hahaha.

Door: bruno meoni
op: maandag 6 augustus 2012 22:49:30

Gewoon naar de wsbk gaan Dovi,maar ja waar moet ie dan heen,ik gok op Ten kate.De moto gp heeft allang niet meer de status die ze hebben gehad

Door: gsx
op: maandag 6 augustus 2012 23:56:44

Dovi heb het meeste recht op de fabrieks fiets laat Rossi zich maar bewijzen bij het tec3 team. Wk superbike vindt ik echt geen stap terug. Wat een namen daar rondt rijden melandri biaggi checa zijn geen kleine jongens. Ik hoop wel dat Dovi een goed plekje krijg waar dan ook. Gr arie

Door: GP fan
op: dinsdag 7 augustus 2012 0:24:52

@gsxrrrr dat er voor iedere meter word geknokt zegt niks over het niveau. Bij de sobw knokken ze ook voor iedere meter dat wil niet zeggen dat dat een hoger niveau is als de GP. Als je naar het verleden kijkt zie je dat de rijders die het in de Gp niet meer waar kunnen maken in de superbike wedstrijden kunnen winnen of kampioen worden. Ik weet geen kampioen (rijder) uit de superbike die in de Gp vooraan meerijd laat staan kampioen is geworden. Laat dus wel duidelijk een niveau verschil zien. Aangezien iedereen die goed is dat ook op het beste niveau wil laten zien verwacht ik niet dat Dovi naar superbike gaat. @Jlm1 ducaudi word door mijn spellingscontrole volledig goedgekeurd.

Door: Froggy
op: dinsdag 7 augustus 2012 7:03:45

@GSX, Rossi moet zich bewijzen? Ik weet niet hoe lang je al naar de GP races kijkt, maar Rossi heeft zich bewezen, meer dan eens. Ik ben een GP fan sinds begin 80'er jaren, ik heb nog nooit iemand gezien die zich zoveel heeft bewezen als Rossi. Als GP fan, alsook Rossi-fan, kan ik alleen maar zeggen dat VR altijd aangenaam zal zijn om naar te kijken, of ie bij Ducati blijft of zelfs op een CRT-machine zou rijden, maar zeg nu geen dingen die geen kant raken. Hij heeft z'n leeftijd niet echt mee, maar zoveel te meer ervaren is hij. Hij heeft deze tak van de motorsport meer kleur gegeven dan al die andere kampioenen tesamen ooit hebben gedaan. Ik wacht natuurlijk ook weer op bevestiging dat Rossi op een competatieve machine het vuur aan de schenen van de andere (jongere) wolven kan leggen....

Door: gsxrrrrr
op: dinsdag 7 augustus 2012 7:35:45

@GPfan: een zogenaamd 'niveau' interesseert me geen ruk, ik wil spannende races zien. Daarbij heb ik aangegeven dat Ik (persoonlijk dus) dat zo zie/vind. Wat een ander vind is zijn/haar feestje. Je kent geen SBK rijder die op dat niveau kon rijden...? Volgens mij reed 'wildcardrijder' Bayliss het hele veld zoek en kon er in de verste verte niemand bij hem in de buurt komen. Jammer dat het maar om 1 wedstrijd ging. ;)

Door: bruno meoni
op: dinsdag 7 augustus 2012 8:26:42

Zover laat de Dorna het niet komen dat er nog één vertrekt.

Door: Edfummi
op: dinsdag 7 augustus 2012 9:24:31

Lorenzo is al gebrieft over een eventuele terugkeer van Rossi bij Yamaha. Echter kan het ook zo zijn dat furusawa bij ducati een hoofdrol gaat spelen. Dit wordt trouwens ten stelligste ontkent door Rossi, dus dan is er een mogelijkheid dat dit wel waar is. Perziosi zou overigens op de schopstoel zitten. Dovi verdient in mijn ogen trouwens wel een 100% fabrieksfiets maar of dat in het fabrieksteam moet zijn betwijfel ik. Constructie ala Simoncelli is ook een mogelijkheid bij tech 3, al zegt Yamaha dat zijndit niet zullen doen.

Door: Justme
op: dinsdag 7 augustus 2012 10:31:31

@gsxrrr. Als je van spannende en eerlijke races houd kijk dan moto2. Dat is hoog niveau met aanstormend talent. Bayliss heeft 1 race gewonnen geen wk.Maar wat dacht je van Hayden. Ok geen SBK maar AMA. Uitzonderingen bevestigen de regel. @Froggy. Rossi hoeft zich niet meer te bewijzen, maar als hij het voor elkaar zou krijgen om met de Duc om het kampioenschap te strijden is hij echt de beste aller tijden. Nog een reden om niet naar Yamaha te gaan

Door: Pedroby
op: dinsdag 7 augustus 2012 11:23:43

Grappig om te lezen hoe mensen telkens weer over die ene race van Bayliss beginnen. Volgens mij was dat een wedstrijd waarbij alle punten al verdeeld waren, zoals de race in Valencia wel vaker dient als afterparty voor wildcards voor SBK rijders. Bayliss reed inderdaad iedereen zoek, maar in al die jaren in de gp was hij nagenoeg onzichtbaar! Daar hoor ik niemand over de grote Bayliss!! Niets verkeerds over Bayliss hoor, heb hem eens ontmoet en was echt een hele relaxte down (under) to earth kerel die de tijd voor je nam. Kun je niet van iedereen zeggen. Rossi zijn leeftijd zou niets moeten zeggen, kijk maar naar Biaggi, maar zoals al vaker aangehaald..er is geen enkele topsporter die langer dan 10 jaar aan de absolute top kan presteren. Verder sluit ik me geheel aan bij GPfan dat Rossi meer kleur heeft gegeven aan de GPs dan wie ook ooit tevoren. Om terug te komen op Dovizioso, meer dan goede rijder, maar blijft een subtopper die nooit kampioen zal worden in de MotoGP. Kan voor leuke verrassende races zorgen, maar op de Repsol Honda, dat jaar denk ik toch wel de beste motor wist hij ook geen potten te breken en wist zich niet op te werken als nummer 1 in het team Dus waarom zou hij dan bij hey fabrieksteam van Yamaha dat wel kunnen? Zijn podiumplaatsen waren knap, maar Rossi daarentegen reed op zijn Ducati ook naar een 2e plaats zullen ze bij Yamaha kunnen denken. Wat is er mis met het blijven rijden op een Tech3 Yamaha, waarbij hij om de tafel zou kunnen gaan met Yamaha en vragen om fabrieksmateriaal bij het Tech3 team als Yamaha hem wilt behouden. Snap uberhaubt zijn reactie niet dat hij anders mogelijk naar de SBK zou gaan, want volgens mij kun je daar fabrieksmateriaal al helemaal o je buik schrijven. Want ook BMW brengt haar fabrieksteam al onder bij BMW Italia nu de haven in zicht is. Yamaha is er al uitgestapt, Ducati rijdt met oud materiaal, Honda neemt genoegen met een Nederlandse motorzaak die goed kan tunen (met alle respect hoor!!), maar lijkt me dus ook geen perspectief voor Dovi als hij fabrieksrijder wilt zijn. Het enige voordeel is dat hij zijn concurrenten kent, want dan zullen hij, Spies en Melandri (als die blijft) de enigen zijn die kans maken op de titel. Mensen hebben het altijd maar over de strijd in de WSBK, maar wanneer er 3 echt goede rijders uit de GP de overstap zouden maken en het niveauverschil in rijders ontstaat zul je ook in WSBK eenzame overwinningen en saaiere races gaan zien.

Door: bruno meoni
op: dinsdag 7 augustus 2012 11:45:13

Om even terug te komen op Troy pedroby de punten waren nog niet vedeeld,ook Vale had nog kans om het kampioenschap binnen te halen,maar die viel.ik ben daar geweest bij die race,ik was op de padock en na de tijd training waarschuwde Vale Troy nog dat er nog een kampioenschap op het spel staat,en het eerste jaar met Troy op de Duc in 2003 was een goed jaar

Door: Justme
op: dinsdag 7 augustus 2012 15:20:27

Helemaal eens met Pedroby. Was ook in de veronderstelling dat die race er niet meer toe deed. Heeft Troy dan wel in 2003 gewonnen? Daarbij wil ik nog ff aanvullen dat die Hollandse tuner het wel volgens het echte idee van de superbikes doet. Zonder fabrieksteun!!

Door: gsxrrrrr
op: dinsdag 7 augustus 2012 15:27:32

@justme, kijk even naar de reacties van GPfan (het zijn er maar 2) en zie dan mijn antwoord. Mijn voorkeur blijft toch Superbikes, mede omdat moto2 gewoon niet uitgezonden wordt... En Bayliss is, was en blijft voor mij DE absolute topper. Sportief, vechter tot het eind en sympathiek naast de baan. Wat mij betreft een coureur waar velen een voorbeeld aan mogen nemen.

Door: bruno meoni
op: dinsdag 7 augustus 2012 16:52:47

Helemaal mee eens gsxrrrr ook mijn voorkeur zijn de superbikes,en Troy is en blijft ook mijn absolute topper,we waren in 2008 op vakantie in Italie,een dagje Monaco komen we Troy tegen een hele normale kerel totaal geen ego,even een praatje en een foto geen probleem.Ben hem ook in Monza en de WDW tegen gekomen dit jaar niks veranderd en super afgetraind.Troy Bayliss experience is zijn race school in Australie

Door: jburgess
op: dinsdag 7 augustus 2012 18:26:42

hallo allemaal,ik ben terug van vacantie........................Rest van de reactie verwijderd door de Racesport.nl redactie vanwege een nietszeggende en niets aan deze discussie toevoegende tekst.

Door: Justme
op: dinsdag 7 augustus 2012 18:56:59

Gsxrrrr. Moto2 wordt op sport1 uitgezonden of als je dat te duur vind, ga je naar motogp.com 150 euries een jaartje kijken op je laptop telefoon iPad als je maar wifi heb. Super leuke site. Je kan alles van de laatste 25 jaar terug zien. Dus ook alle moto2 races trainingen en interviews.

Door: jburgess
op: dinsdag 7 augustus 2012 19:03:30

bij deze reageer ik op de tweet van Niall mackenzie.................Rest van de reactie verwijderd door de Racesport.nl redactie vanwege een nietszeggende en niets aan deze discussie toevoegende tekst.

Door: jburgess
op: dinsdag 7 augustus 2012 19:13:53

justme, de duitse sport 1 via de schotel,gratis en voor niks(tweede training kwalli,wedstrijd live).ook de RTL zend uitgebreid F1 uit.

Door: gsxrrrrr
op: woensdag 8 augustus 2012 11:54:16

@Justme, ik heb geen zin om meer geld te betalen en daamee Dorna nog meer geld in handen te spelen voor de shit die ze leveren. Ik doe het wel met de SBK en BSB die in het huidige pakket zitten. Fuck Dorna!

Door: Justme
op: woensdag 8 augustus 2012 14:55:58

Gsxrrr.Hoe kan jij als gsxer dat nou zeggen. De laatste 20 jaar is het bij die Italiaanse kliek van mijnheer Flammini niet anders geweest. Elke keer als Scott met z'n Kawa 750 sneller werd deed Duc er weer een paar cc bij. Of werd er weer wat met het gewicht gedaan. Het zelfde met Kocinski Honda. Nog eerder met Merkel Honda. Honda is van ellende maar twins gaan bouwen en werd het niet anders dan een veredelt BOTT kampioenschap. Later in het 1000 tijdperk werden de gsxren en cbren geknepen en nu mogen de twins weer 200 cc meer. Dus als ze het niet meer redden doen ze er weer een paar cc bij. Het zijn leuke races en ik snap dat ze dat doen om het spannend te houden maar er klopt niks van. Moto2 is echt de moeite waard. Anders doe je wat jburgess zegt. Alleen moet je dan een schotel in de tuin of balkon zetten.

Door: snel
op: woensdag 8 augustus 2012 20:22:56

@vr46, helemaal mee eens, ik snap het ook niet en denk dat hij wel eens beter kan rijden op die satelliet fiets dan een fabrieks

Nieuws

zondag 21 april 2013


Uitslagen/Agenda

vrijdag 17 mei 2013
09:55 - 10:40
Eerste vrije training
14:05 - 14:50
Tweede vrije training
zaterdag 18 mei 2013
09:55 - 10:40
Derde vrije training
13:30 - 14:00
Vierde vrije training
14:10 - 14:25
Eerste kwalificatie
14:35 - 14:50
Tweede kwalificatie
zondag 19 mei 2013
09:40 - 10:00
Warm-up
14:00 - 14:45
Race