Puig zeer kritisch over Simoncelli

Het gesprek van de dag is nog steeds de crash tussen Dani Pedrosa en Marco Simoncelli en Pedrosa’s manager Alberto Puig stak zijn mening over Simoncelli niet onder stoelen of banken.

Voormalig 500cc rijder Alberto Puig uitte na de race in Frankrijk stevige kritiek op de actie die zijn pupil een gebroken sleutelbeen opleverde terwijl de veroorzaker er met een ride-through vanaf kwam en uiteindelijk nog een vijfde plaats wist te pakken.

“Je hebt gezien wat er is gebeurd, wat kunnen we zeggen, het is een ramp. De beelden spreken voor zichzelf,” begint Puig. “Al een tijdje wordt gesproken over het feit dat Simoncelli gevaarlijk is en ik denk dat hij te som is om te begrijpen wat er aan de hand is. Het leed is nu al geleden en het ziet er naar uit Dani zijn sleutelbeen heeft gebroken en dat het weer een verloren seizoen gaat worden.   Meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen, het is eigenlijk te gek voor woorden. Deze gast moet gestraft worden. Ik hoop dat de veiligheidscommissie wat doet want dit is niet de eerste keer. Hij was in Estoril al gewaarschuwd, Lorenzo sprak daar met hem, maar het lijkt alsof het niet tot hem wil doordringen.”

"Het is een serieuze zaak, ten eerste is zijn manoeuvre al verkeerd want Dani had de juiste positie maar hij forceerde zich er langs. Verder zorgde hij ervoor dat iemand onderuit ging en daardoor een botbreuk opliep. Als je wat in het midden van een seizoen breekt wordt het al snel gecompliceerd.”



“We hebben gevraagd of hier wat aan gedaan kon worden en als dat niet gebeurd dan is dat omdat ze niet weten hoe ze dat moeten doen. Ik weet het zelf ook niet. Het belangrijkste is nu om te kijken hoe het met Dani is en wat er zal moeten gebeuren. Het is een ramp maar het echte probleem is die gast, ie doet alsof er niets aan de hand is en begrijpt er helemaal niets van.”

Nu in de Racesport webshop

Rossi Ducati 2011
Max Biaggi
Rossi '09 Assen

Reacties

Door: Ducatist
op: maandag 16 mei 2011 13:11:58

Simonknelli gaat echt te ver!!!

Door: Supermono
op: maandag 16 mei 2011 13:20:23

Wat een onzin!!!! Het is racen, en denk je nou echt dat Pedrosa Simoncelli niet gezien heeft!!! Pedrosa wilde gewoon de deur dicht houden en dat is hem niet gelukt. Volgens mij heeft een honda ook remmen!!! Erken je meerdere en rem dan! Over de actie van Lorenzo zullen we het maar niet hebben........en in de trainingen de tik van Stoner...... Niet zeuren maar gas geven!

Door: joop
op: maandag 16 mei 2011 13:32:24

Kan me Puig reactie nog herinneren toen Hayden door Pedrosa onderuit gekegeld werd, was zo ongeveer Haydens schuld waarmee hij de enige was die dit beweerde. Ook heeft hij ooit eens een ingezonden brief op MotoGP geplaatst gekregen waarbij de redactie zich distancieerde van de inhoud. Blijft een feit dat het jammer is voor Pedrosa

Door: iwanalbers
op: maandag 16 mei 2011 13:34:09

eindelijk aktie op de baan!! dit is gewoon slim van simoncelli de volgende keer gaan ze wel aan de kant. Rossi deed het ook zo.

Door: canonball
op: maandag 16 mei 2011 14:24:01

Puig heeft altijd wat te zeuren, Simoncelli deed niets verkeerd deze passeer aktie was niet stom, maar juist slim want de volgende bocht is naar rechts, dus als er niets gebeurt was, had hij het goed gedaan. en waarom denkt men dat Pederosa begon aftezakken. Pederosa zal altijd een probleem blijven. Simoncelli is een goede aanwinst in de Moto GP

Door: k-speed
op: maandag 16 mei 2011 14:36:17

Simoncelli moet echt een keer beter oppassen. Hij zou er zelf is een keer moeten worden afgereden weet hij ook eens hoe dat is.

Door: deurn11
op: maandag 16 mei 2011 15:32:03

Ze hebben altijd wat te zeuren, heb ookwel eens zo iets gezien. Dan beginnen ze er ook niet over. En nu omdat simoncelli bekend staat om zijn 'rijgedrag' is het allemaal tegen simoncelli. En omdat dit te top van de motogp is gaan ze ineens zeuren. Als stoner, rossi of lorenzo het anders was geweest zo het zelfde zijn geweest. En ik denk als simoncelli meer naar acher zat en bewijze van met bautista het zou zijn geweest, dat ze zouden zeggen dat het een raceongeval was en dat het kan gebeuren. (dit zeg ik wat ik heb gezien in de laaste jaren) Ik vond zelf wel dat pedrosa zijn rempunt miste zoals ik het zag was er nog nog ruimte over tussen simoncelli en curbstones, pedrosa leek mij te hard gaan anders had hij die bocht wel gehad leek mij.

Door: littleviking
op: maandag 16 mei 2011 15:37:06

jezus wat een kleuterklas team is dat toch het enige wat ze kunnen is janken en mauwen het was gewoon een race ongelukje kan gebeuren toch,vind het voor pedrosa zeer jammer,het was beter geweest als het stoner was die op zn muil lag hadden ze bij de zakdoeken handel ook een goeie dag gehad.Dus niet steeds zeiken maar racen.

Door: luc duc
op: maandag 16 mei 2011 15:39:41

Het is racen. En . . . buitenom inhalen laat zien dat je ballen hebt. Het is toch geen toertochtje voor mietjes!

Door: Giovanni73
op: maandag 16 mei 2011 16:32:52

zo is het luc duc,voor dit soort mannen kom ik naar Assen al 30 jaar,en zit ik alle GP's voor de buis,Mannen als Rossi,de Puniet,Simoncelli daar geniet ik van, echt op het randje rijden.Moet die Pedrosa een keer in het WSBK meerijden,piept ie nog harder.Ze moeten niet te streng worden,want dan worden het saaie optochten.(dat past repsol honda precies)

Door: henk-jan
op: maandag 16 mei 2011 16:39:31

En wat over de actie van Lorenzo op Dovi? Als we het over opzet hebben was dat het wel! en daar word weer niet over gepraat..... Dani remde gewoon te laat en kon de bocht niet halen je ziet tog ook duidelijk dat hij hem niet kon houden?! ride trougt van Simoncelli sloeg nergens op!

Door: erwinzx10
op: maandag 16 mei 2011 17:00:27

als er een fout zat is het pedrossa,volgens mij kon hij met gemak die bocht maken maar remde hij opzettelijk later.goeie racer maar geen vechter.laat ons allemaal een kaartje sturen naar simoncelli,dat hij weet dat er nog mensen zijn die hem steunen.haha

Door: simoncelli
op: maandag 16 mei 2011 17:10:42

het is niet simoncelli zijn schult maar pedrosa er was nog ruimte genoeg het komt dat hij zo licht is als hij remt dan gebeurt er niets er moet 20kg bij dat is ook beter voor die andere rijders!!! hij is top een tweede rossi !!

Door: Hondapower
op: maandag 16 mei 2011 17:21:30

Puig heeft helemaal gelijk, Simoncelli rijd als een dolle stier, het zat er al langer aan te komen dat er een keer wat zou gebeuren, hij moet nog veel leren in de Moto Gp, ik hoop dat hij het nog leert, en meer respect heeft voor de andere coureurs

Door: powergixxer
op: maandag 16 mei 2011 17:29:44

Die Puig is een loser eerste klas. het verleden heeft al uitgewezen dat ie over alles zeikt. Hij geeft nu zelfs Simoncelli de schuld van de breuk......alsof Simoncelli het allemaal van te voren zo heeft bedacht. Racen is een sport vol met risico's en als je dat niet accepteert moet je het vooral niet doen en je terugtrekken. Ik vind het schandalig dat Simoncelli zo wordt zwart gemaakt. Hij is 1 van de smaakmakers van het motogp. Mannen als Puig, Lorenzo en Stoner schreeuwe het hardst, maar zelf een tik uitdelen of Dovi de bocht uit rossen is allemala prima (begrijp me niet verkeerd, van mij mag dat ook, maar zeik dan niet over een ander). Face it, wie Simoncelli veroordeelt snapt gewoon niet wat racen is.

Door: peterboekel
op: maandag 16 mei 2011 17:33:49

Puig heeft groot gelijk de risicos zijn bij deze sport groot genoeg en het moet toch niet zo zijn dat coureurs zich als voetballers gaan gedragen en een doorgebroken speler onderuit maaien . ik zou zeggen ga maar 1 wedstrijd langs de baan staan om te kijken hoe het wel moet!! En als hij dat niet begrijpt moet hij wegwezen!!

Door: patrok
op: maandag 16 mei 2011 18:01:41

Puig spreekt voor eigen zaak, kan dus niet objectief zijn. Jammer voor dani, maar hij was niet sneller dan Sic,had hem door moeten laten, een snellere rijder ophouden kan je zuur opbreken.

Door: Daffy0316
op: maandag 16 mei 2011 18:08:44

I Love Simoncelli :) , Eindelijk een beetje actie in de Moto GP Dat noemen ze nou racen! Dani kan beter gaan Golfen , Ow nee dat doet zeer aan zijn sleutelbeen :):)

Door: barrycremers@hotmail.com
op: maandag 16 mei 2011 18:12:49

Wat een kinderachtig gezeur,als alles zo gemakkelijk zou zijn dan zouden we net als Lorenso vorig jaar deed gewoon het kampioenschap kunnen winnen. Simoncelli heeft geen schuld aan deze actie,Dani had kunnen weten dat er met het gas er zo op te houden,vanaf de linkse zijde van de baan geen linkse bocht meer gemaakt kan worden.Voor het zelfde geld had hij Simoncelli met zijn (goeie) strijd lust ook nog in zijn val mee genomen.

Door: KBZLL
op: maandag 16 mei 2011 18:25:17

Wat een gezeik over Simoncelli. Een simpel mens ziet toch dat Simoncelli wijd zou gaan met die actie en dat Pedrosa per se voor 'm wilde zijn. Pedrosa had zelf ook wel kunnen zien dat Simoncelli die bocht niet ging halen dus als Pedrosa gewoon normaal geremd had en normaal die bocht in gegaan was had hij weer een flink stuk voor Simoncelli gereden. En Lorenzo, Stoner trouwens ook, moeten helemaal hun mond houden. Iedereen kent Stoner van z'n glorietijd bij Ducati maar het was een eerste klas valkampioen op de Honda. Zelfs De Puniet viel toen niet zo vaak. En waarom krijg Lorenzo geen straffen voor rare inhaalacties, en waarom Rossi dan niet toen hij Stoner onderuit kegelde in Jerez, en waarom werd er geen straf aan Rossi gegeven toen hij met die battle met Stoner op Laguna Seca echt op de limiet reed? Simoncelli wordt hier gewoon erg benadeeld en had die tweede plek meer dan verdiend.

Door: bo46@live.nl
op: maandag 16 mei 2011 18:47:12

door ht rouveen de grootste zeikers zijn de honda rijders pederosa en stoner en puig is de grootste jankert nu ze zijn lieve kleine jochie van de motor is gevallen maar vergeet wat ze zelf doen stoner die een tik uitdeeld tijdens het rijden en niet vergeten wat pederosa zelf doet maar dat is puig lieve jongetje geef aub die puig een trap weg ermee

Door: mikethebike
op: maandag 16 mei 2011 20:00:10

Wat een gezeur over Simoncelli,die jongen zou er een complex aan over houden,hij rijdt gewoon op de rand van de krant en is bloedsnel dus een echte aanwinst voor de Motogp die al best saai begon te worden>dit is racen jongens!! Pedrosa heeft aan deze crash absoluut zelf ook schuld want hij zette zijn machine rechtop omdat ie veel te hard die bocht in ging en Simoncelli had alles wel onder controle maar had alleen een wijdere lijn.Nog even zo doorgaan en dr staan straks markerings strepen op het racecircuit met borden langs de kant VERBODEN in te halen.En dat Pedrosa zijn sleutelbeen weer eens gebroken heeft komt omdat ie brosse botjes heeft,toch maar melk drinken Dani.... Het mooiste vind ik nog dat de jongens die het hardste zeiken over een ander zelf de meest gekke acties uithalen(Lorenzo,Stoner). Ik hoop echt dat er ook coureurs zijn die het nu ook gaan opnemen voor Simoncelli want die kan geen goed meer doen volgens mij,erg jammer!!

Door: biaggi3
op: maandag 16 mei 2011 20:01:01

Puig heeft altijd iets te zeuren. Pedrosa moest hem een paar jaar geleden al een schop geven dan zou Pedrosa eens volwassen worden. Nu is het een van de grootste jankerds van de Moto Gp. Kampioen zal hij nooit worden. Wat betreft Simoncelli een zeer goede rijder die volgend jaar de plaats van Pedrosa moet gaan innemen bij het Repsol Honda Team dan kunnen ze Pedrosa en Puig laten opzouten mooie combinatie voor het wk zijspannen. Kan Pedrosa eindelijk met zijn voeten aan de gond komen en niet te gemakkelijk omvallen.

Door: Pedrosa-26
op: maandag 16 mei 2011 20:10:37

Biaggi3 wa ga je allemaal lopen zeiken k*t zegel

Door: Calvin Brummelink
op: maandag 16 mei 2011 20:12:23

ducatist heeft gelijk en (ik ben helemaal geen fan van puig/pedrosa) ook puig heeft gelijk. Simo is al door verschillende rijders aangesproken, maar hij heeft er lak aan. zelfs rossi zei dat simo verkeerd zat. En dani heeft echt heel veel pech(misschien ook een wat fragiel mannetje) en dat gun je toch eigenlijk niemand. ik ben dan ook een voorstander dat simo op zn vingers word getikt.

Door: Calvin Brummelink
op: maandag 16 mei 2011 20:16:38

rossi is iemand die close racing niet uit de weg gaat, en het zegt dan ook genoeg dat the GOAT(zoals we hem kennen) dit te ver vond gaan.

Door: Mike Imola
op: maandag 16 mei 2011 20:31:44

Precies! Ik hou wel van ellebogenwerk tijdens het racen maar de Sic ging te ver zeker na de eerdere incidenten die hebben plaatsgevonden. Al blijf ik erbij, ik zou graag beelden vanuit de lucht zien dan kun je dit ongeluk beter beoordelen.

Door: Remco27
op: maandag 16 mei 2011 20:54:24

Belachelijk dat mensen het hier ook nog voor Simoncelli opnemen. Op deze manier wint niet de gene die het snelste is of het meeste talent heeft, maar gewoon de malloot die het meeste risico wil lopen en de rest van hun sokken rijd. Simoncelli is een zeer getalenteerde en snelle coureur, maar dit gedrag moet zo langzamerhand echt ophouden, want het loop te spuigaten uit.

Door: emmerx
op: dinsdag 17 mei 2011 1:16:02

Beelden zeggen zoveel meer dan woorden: http://www.youtube.com/watch?v=CdqTWn3Prss

Door: jossie46
op: dinsdag 17 mei 2011 5:54:09

Ik denk dat Pedrosa, na de "reprimande" welke Simoncelli op de vrijdag gekregen had, er vanuit ging dat hij wel zou wijken zolang Pedrosa maar dicht genoeg naast hem zou blijven. Dat Simoncelli dat niet deed tekent wat mij betreft een waar coureur, welke gaat voor de meeste punten. En laten we allemaal eerlijk zijn, wat keken wij toch graag naar de duels tussen bijvoorbeeld Rossi en Gibernau (wij allemaal!), zonder die strijd is er niks om naar te kijken toch? Ik ben een Rossifan, vanaf het moment dat hij de 125cc aandeed. Maar had hem dit weekend liever als 4e zien eindigen zodat Simoncelli ongestraft bleef! Ik zie het dan ook hooguit als raceongeluk, danwel als fout van Pedrosa. Zoals Remco27 al zegt... Degene die sneller is wint. Maar daarvoor moet je de langzamere deelnemers wel eerst voorbij. Dat Pedrosa de fout maakte om, mijns inziens, te denken dat Simoncelli niet voor zijn punten zou strijden (nadat hem "de les" wordt gelezen buiten de baan), is wat mij betreft gewoon dom. Ik hoop toch echt dat de race directie in de toekomst de mannen gewoon laat racen en er geen F1-optocht van maakt (waarbij de mannen met het meeste geld de macht en dus de winst pakken).

Door: slootduc@home.nl
op: dinsdag 17 mei 2011 8:03:25

Waar gaat dit over,hoor nu natuurlijk die Puig,een looser eersteklas,was vroeger in zijn tijd ook al een achter elkaar aan rijder,durfde ook geen gevecht aan.Hetzelfde als die Lorenzo,toevallig ook al weer een spanjool.Wat is de bedoeling net als in de F1 achter elkaar aan rijden???? en dan op het rechte eind Kers aanzetten?Rot toch op man stelletje loosers.Maar ik moet wel zeggen alles en iedereen valt nu over Marco heen,maar de coureurs die geen problemen,met zijn rijstijl hebben,mogen hem nu ook best wel steunen trouwens en dan ook openlijk in de pers.Marco gewoon je eigen ding doen,en laat je niks wijsmaken.Zoals jij rijdt en aanvalt,daar komen wij voor.Tot ziens in Assen.

Door: slimridder
op: dinsdag 17 mei 2011 8:58:49

Ik vind dit allemaal grote onzin. En zeker niet marco zijn fout en door al die straffen en dat gezaag is er straks echt niks meer aan. Ik heb zelf jaren geraced dus weet hoe het gaat en hoe het moet je moet gewoon racen en niet zeiken en als je het te gevaarlijk vind moet je iets anders gaan doen. moeten ze maar eens in engeland mee rijden dan piepen ze wel anders daar is het nog echt racen en geen wedstrijdje waar je voor elkaar op moet passen bah bah bah.

Door: grobber
op: dinsdag 17 mei 2011 10:18:12

Slimridder je hebt helemaal gelijk van het weekeinde nog de BSB zitten kijken dat is eigenlijk ook leuker daar knokken ze nog lekker!

Door: Hondapower
op: dinsdag 17 mei 2011 10:34:00

Racen! of iedereen van zijn motor rijden dat is een groot verschil, het is te hopen dat Simoncelli er in Assen nog bij is !!, want zo het gaat een keer mis

Door: Racefan 101
op: dinsdag 17 mei 2011 11:12:08

@hondapower, doe eens herhaling bekijken. Simoncelli liet gewoon ruimte niet veel maar toch! Ridder Bangebroek zette gewoon z'n fiets rechtop, alleen die cry babies van Honda lopen te zeuren! Wat wil je nou, alleen kwalificatie rijden? Doe eens een keertje BSB pf WSBK kijken, daar weten ze nog wat close racen is.

Door: Giannis
op: dinsdag 17 mei 2011 12:12:28

Na de beelden nog eens een tiental keren te hebben bekeken kan ik niet anders concluderen dan dat de fout geheel bij Pedrosa ligt. Voorzover ik het kan beoordelen gaat hij te hard die bocht in, toen Simoncelli hem ook nog eens buitenom passeerde kon hij niet anders dan de motor opheffen of platleggen simpel omdat zijn rijders kwaliteiten het hem niet toestonden de bocht te nemen, waar zij het wat weinig, maar ruimte genoeg was. Want geef nu toe Pedrosa kan hard motorrijden maar is beslist geen topper, daarvoor ligt hij er te vaak naast en is hij te wisselvallig, goed voor een dagprijsje maar meer ook niet. En Puig, ja Puig heeft last van het vadersindroom, te veel druk op je, in dit geval pupil leggen, zodat er veel te krampachtig gewerkt wordt. Het kwam Puig wel goed uit dat Simoncelli een beetje onder vuur lag kan hij daar zijn tekortkomingen en die van zijn pupil eens even ongenuanceerd ventileren, want dat is zijn reactie hierboven toch? En Simoncelli is een natuur talent, zij het nog een wat ruwe diamant die hier en daar nog een beetje bijgeslepen moet worden. Ik denk dat het dat is waarom dat Lorenzo, Pedrosa en Stoner zo hoog van de toren blazen, Somoncelli wordt steeds sneller en wordt een bedrijging en als je hem dan niet op de baan kan verslaan dan probeer je het toch op een andere manier. Wat dat betreft staat het 1-0 voor de heren want met hun gezeur hebben ze de wedstrijdlijding toch maar even weten te beinvloeden.

Door: littleviking
op: dinsdag 17 mei 2011 13:43:31

@hondapower,jij bent ook lid van het team Puig zeker wat een gelul,ik heb best een zwak voor pedrosa maar dat ik nu zeg dit was een fout van simo no way.En wat willen we nu dan dat de wedstrijden vanachter de wedstrijdtafel worden beslist,en ja als je helemaal niets meer mag dan word het net als in de f1 optochtje rijden hoera wat leuk.En het klopt wat al meerdere mensen hebben gezegd,er zijn een paar rijders die BAGGER schijten van SIMO omdat hij steeds beter en beter word.

Door: hondavtr
op: dinsdag 17 mei 2011 19:43:35

Mischien had ie wel moeten toeteren ha ha Pedro vind ik okay maar het was geen fout van Marco Pedrosa had hem gewoon veel platter neer moeten leggen. En Marco zat op de goede lijn volgens mij. Gr sp-2

Door: Luut
op: dinsdag 17 mei 2011 22:43:08

Ik ben van mening dat Simoncelli geen schuld heeft aan deze valpartij maar dat het kwam doordat Pedrosa tijdens het aanremmen op een hobbeltje kwam waardoor zijn achterwiel iets omhoog kwam en zijn voorwiel iets doorschoot. Zijn alleszins begrijpelijke reactie om de fiets overeind te zetten kwam echter iets te vroeg voor het mooi. Ik vind wel dat de discussie een gehalte heeft met dusdanig ongenuanceerde reacties die motorsport liefhebbers onwaardig zijn. Wij zitten als leken allemaal naar topsporters te kijken die zich er terdege van bewust zijn wat zij doen en die wat mij betreft ook weleens een foute inschatting mogen maken. Gezien zijn serie valpartijen van dit jaar is het voor Simoncelli misschien wel verstandig om zich voorlopig iets te gaan inhouden maar de uitgedeelde straf is wat mij betreft onredelijk omdat er tijdens deze race dan wel meer en terechtere straffen hadden mogen worden uitgedeeld.

Door: wrnraw
op: woensdag 18 mei 2011 13:26:40

Als iedereen nou wat meer van Simoncelli had..... Ik denk dat het daar heel wat leuker van wordt. En die reacties van sommigen hier lijken net op die van Lorenzo, ook zo'n jankerd. Simoncelli die krijgt nu overal de schuld van omdat hij heel snel is en een grote concurrent is voor de meesten. Maar omdat hij af en toe een foutje maakt of bij een fout van iemand anders betrokken is wordt hij er steeds meer op aan gekeken. Ik vind het jammer, maar voor Lorenzo en een aantal anderen is zo iemand ideaal, hebben ze weer iets om over te klagen en te janken. Ze moeten in de MotoGP wat meer de Superbike mentaliteit krijgen, wordt het, vind ik een stuk mooier van.

Door: greenpower
op: donderdag 2 juni 2011 13:39:51

jongens zoudens ze niet beter met een fiets gaan rijden de kleutertjes lorenzo en stoner, ze lopen gewoon te beven van angst de achterlijke lullen,al die twee konkurentie aandoet zal niet deugen gewoon dumpen uit de GP het is geen kleuterschool hè,maar een sport voor volwassene dacht ik toch tenminste

Nieuws

zondag 15 april 2012

Uitslagen/Agenda