Rossi wil dat Ducati meer progressie gaat maken

Het eerste seizoen van Valentino Rossi bij Ducati verloopt nog niet zoals de Italiaanse droomcombinatie gedacht had, Rossi begint de druk dan ook een beetje op de ketel te zetten bij Ducati. Teammanager Vito Guareschi is van mening dat het aan de banden ligt.

Valentino Rossi

Toen Valentino Rossi in Le Mans als derde over de finish kwam werd er al snel gedacht dat het wel goed zou komen met de Italiaan en de Ducati’s maar niets bleek minder waar. Sindsdien is het lange tijd alleen maar bergafwaarts gegaan. Vooral het experiment met de Desmosedici GP11.1 pakte, mede door de wisselvallige omstandigheden, niet goed uit met de 16e startplaats in Duitsland als dieptepunt.

Ondanks de problemen besloot Rossi in Laguna Seca toch door te gaan met de GP11.1 maar de Italiaan hoopt wel dat er snel verbetering komt want vechten voor een zesde plaats op 30 seconden achter de racewinnaar past niet in het plaatje van de wereldster.

‘We hebben problemen met de voorkant, vooral als je zeer schuin hangt, en er zijn flinke veranderingen nodig om deze op te lossen, we zullen gaan zien hoe lang het zal duren,” vertelde Rossi aan Gazetta dello Sport. “Als je achter de Honda’s en de Yamaha’s rijdt is het verschil zeer groot; in elke bocht kunnen zij eerder op het gas en aan het einde van een ronde wordt dat gat best groot. We hadden op Laguna Seca een goede afstelling gevonden maar er zal meer moeten gebeuren, we moeten sneller worden en de Desmosedici voor iedereen makkelijker maken. We hebben gedaan wat we konden maar we hadden gehoopt wat sneller te zijn.”

Volgens Ducati teammanager Vittorio Guareschi is het gedrag van de Bridgestone banden een van de oorzaken.

“Onze motor is net een paling, je pakt deze vanaf de ene kant maar glijd aan de andere kant uit je hand.  De Desmosedici stuurt niet goed en als het sturen wel goed gaat dan gaat dat niet op de normale manier. De Bridgestone voorbanden werken op onze motor heel anders dan bij de andere motoren en onze rijders hebben daar last van.  Ik weet niet wat ze hebben gedaan of wat er veranderd is maar de banden van dit jaar zijn beduidend anders dan in 2010: ze zijn nog harder en dat is moeilijk voor onze motor,” verteld Guareschi. “We kunnen maar niet begrijpen wat er nu anders is. De rijders missen grip en glijden weg bij het insturen en dat is vreemd, zeker gezien het feit dat Nicky met dezelfde afstelling als vorig jaar reed. De realiteit is dat onze motor zonder waarschuwing weg glijd. Al onze rijders crashen op deze manier, de band geeft geen waarschuwing. Met de GP11.1 is het probleem nog groter, je hebt nog meer problemen met het vinden van de goede balans. We hebben Jeremy nu echter weer terug en we werken op de manier waarmee Valentino zo succesvol is geweest. We hebben hem erg gemist in die twee races en we gaan nu proberen om het in de tweede helft van het seizoen beter te doen.”

Reacties

Door: deurn11
op: donderdag 28 juli 2011 16:54:48

uhuh denkt het ook aan de banden

Door: erwinzx10
op: donderdag 28 juli 2011 17:15:59

ze hadden beter het gp team opgedoekt ipv het sbk team.gelukkig is er checa nog.....

Door: chiel
op: donderdag 28 juli 2011 17:34:27

Ik hoop echt dat dit het keerpunt wordt. Ben blij dat Rossi eens een keer met z'n vuist op tafel slaat, het geklungel heeft nu lang genoeg geduurd.

Door: simon83
op: donderdag 28 juli 2011 17:34:48

De bridgestone voorbanden werken op de Ducati anders dan op de andere motoren zegt Guareschi. Dan ligt het niet aan de banden maar aan de Duc!! Lekker verder modderen!

Door: Mostheboss88
op: donderdag 28 juli 2011 19:15:28

Gewoon bullshit. Stoner kon het toch ook. De koning valt van zijn troon.

Door: Coolduder
op: donderdag 28 juli 2011 19:18:16

Misschien heeft het ook met lef te maken. Ik bedoel Stoner won er vorig jaar nog mee dus zo slecht kan de Ducati nou ook weer zijn. Misschien kunnen ze beter bij 0 beginnen want alles wat ze tot nu toe hebben gedaan werkt alleen maar slechter. Kijk naar Hayden die had de Ducati vorig jaar aardig onder controle maar die heeft nu ook flinke stap achterwaarts gemaakt. Als het zo doorgaat zie ik het ook nog wel gebeuren dat Rossi stopt bij Ducati. Was Rossi maar bij Yamaha gebleven...

Door: Roadracer
op: donderdag 28 juli 2011 19:37:10

Zou heel goed mogelijk kunnen zijn dat de banden heel anders zijn dan vorig jaar. Dan heeft Ducati zijn huiswerk wel heel slecht gemaakt en wordt het hoog tijd ze hun machine daarop gaan aanpassen. Honda en Yamaha gaan er n.l wel snel mee.

Door: kevin schwantz
op: donderdag 28 juli 2011 21:51:19

Hele goede zaak dat Rossi eens met de vuist op tafel slaat. Heeft hij twee jaar geleden ook bij Yamaha gedaan en dat heeft geholpen.

Door: Mike Imola
op: donderdag 28 juli 2011 22:07:38

Feit is dat hier al door sommigen werd geroepen dat de samenwerking tussen Ducati en Rossi al wat haarscheurtjes begint te vertonen. Dit 'commentaar' van Rossi nu is daar een bewijs van. Ben benieuwd hoe lang het geduld van Rossi is. De huidige prestaties van Ducati en Rossi blijven ver achter de verwachtingen. Slecht voor de reputatie van beide partijen. De een wijt het aan Rossi, want Stoner deed het vorig jaar beter, en de ander aan de Duc. Zoals eerder gezegd presteert Hayden ook minder in vergelijking met vorig seizoen. Werk aan de winkel dus voor Ducati. Ducati geeft aan dat ze werken op de 'Rossi/Burgess' manier. Maar Ducati is geen Honda of Yamaha en de cultuurverschillen zullen wel groot zijn. Het is absoluut geen garantie dat het nu wel gaat werken bij Ducati. Blijven hopen en geduld hebben......

Door: Variante
op: donderdag 28 juli 2011 22:31:44

Het komt echt niet meer goed met Ducati/Rossi.

Door: ricardo
op: donderdag 28 juli 2011 23:07:25

Goed dat Rossi eens met zijn vuist op tafel slaat, gelijk heeft hij. Anderzijds is het misschien ook beter om dingen binnenskamers te houden. Maar tegenover zijn fans is hij het natuurlijk zo langzamerhand wel verplicht om met een goede verklaring te komen over zijn matige presteren. Dit jaar kun je zo goed als verloren beschouwen vind ik, misschien dat er nog eens een verdwaalde derde plaats inzit dit jaar. Gewoon veel testen en proberen om de 1000 voor volgend jaar zo goed mogelijk cometitief zien te krijgen. Met de formule 1 is het soms ook zo dat een team dat jaren 2 de viool speelt er maar zo kan staan. Volgend jaar heeft Rossi met de 1000 zeker nog een kans, maar dan moet het ook echt gebeuren, anders zie ik het somber in. Wel mooi trouwens dat zowel Hayden als Rossi de enige 2 coureurs zijn die iedere wedstrijd dit jaar punten hebben weten te scoren tot en met Laguna Seca aantoe dan. Aan de constantheid en betrouwbaarheid van zowel Hayden als Rossi en de Ducati's ligt het niet. Ze moeten gewoon een seconde winst zien te vinden iedere ronde en dan staat het er gewoon een stuk anders voor.

Door: patrok
op: donderdag 28 juli 2011 23:45:05

Dat komt heus niet door die banden alleen hoor, kun je gerust afdoen als een flauw excuus, eerder door hun eigenzinnige keuzes van het frame gedeelte, soms heeft dat een voorsprong, soms keert het zich tegen zichzelf. Ze zullen een andere kant op moeten, niet alleen voor Rossi maar ook om andere rijders eens een kans te geven op de Rode fietsen.

Door: sjakie1
op: donderdag 28 juli 2011 23:53:34

gewoon weer terug als 2e rijder naast lorenzo, lorenzo heeft geen schutting meer nodig in hun pitbox. of was t rossi die m der neer zette... kan die jankerd wel weer gaan lobbyen voor Michelin.

Door: nietnicks
op: vrijdag 29 juli 2011 7:59:54

Wat toch wel interessant mag zijn is dat Rossi content is met de GP12 maar dat het met de 11.1 niet lijkt te werken. Schijnt dat de GP12 goed werkt omdat hiermee andere lijnen moet worden gereden en de hellingshoeken minder extreem zijn. Hoe zit het dan met de regelementen omtrent de 1000cc's, die hebben een hoger minimum gewicht?

Door: nietnicks
op: vrijdag 29 juli 2011 8:02:12

Wat betreft de banden kan ik mij nog herinneren dat meerdere kenners riepen dat het alleen maar in het voordeel van rossie zou werken als iedereen met dezelfde banden zou gaan rijden. Dat lijkt nu toch iets anders te liggen... anders hadden ze misschien kunnen spelen met zachtere wangen oid om het flex probleem deels op te vangen...

Door: hdw1962
op: vrijdag 29 juli 2011 8:30:51

Het gaat volgend jaar ook niets worden want ze rijden al met het frame van volgend jaar.Wanneer het 1000cc blok wordt gebruikt dan worden de problemen alleen maar groter.Rossi staat nu voor een dilemma de plekken zijn allemaal bezet in de Moto Gp klasse!Het enige wat ze nog kunnen doen is een totaal nieuwe frame ontwerpen.Ik krijg de indruk dat Ducati te weing doet met de informatie van Rossi/Hayden/Burgess. Misschien is Suzuki een serieuze optie voor Rossi! Stoner heeft in het verleden al gezegd dat Ducati tijdens het seizoen weinig doet aan verdere ontwikkeling van de motorfiets. Stoner had verleden jaar geluk dat Bridgestone nog betere banden maakte.

Door: nicky69
op: vrijdag 29 juli 2011 8:54:11

Ze moeten bij die spaghetti eters een kompleet nieuwe fiets bouwen, de duc staat veel te veel op de achterkant, waardoor het voorwiel niet aan de grond te houden is. In de corkscrew komt bij de ducati's de achterkant van de onderkuip aan de grond, terwijl de andere fietsen daar mooi recht blijven. Hierdoor te weinig druk op het voorwiel met als gevolg dat de voorband niet op temperatuur komt, dus geen grip en vallen... Gewoon een trellis frame bouwen wat meer flex heeft onder hellingshoeken, achterbrug langer en achterkant motor de lucht in, wat resulteerd in meer gewicht/ grip voor. Als je met 2 wereldkampioenen op je fietsen niet kunt winnen, moet je niet de Bridgestones de schuld geven, maar zelf eerst een fatsoenlijke fiets bouwen.

Door: DanDucatisti
op: vrijdag 29 juli 2011 9:52:24

@Mostheboss88, uit wat voor ei ben jij komen kruipen??? "Stoner kon het ook"...Stoner kon het op een door Loris Capirossi doorontwikkelde fiets waarbij ze toen net als dit jaar voor het jaar erop aan het ontwikkelen waren. Knappe prestatie van Stoner om wereldkampioen te worden, maar bij die ene keer is het wel gebleven op de Duc. Als het aan de rijder had gelegen dan was Stoner alle daarop volgende jaren ook kampioen geworden of in ieder geval runner up, maar dat was niet het geval, dus zal het wel de techniek zijn geweest.

Door: VR46
op: vrijdag 29 juli 2011 10:18:36

Lekker makkelijk om het op de banden af te schuiven. Tis gewoon de motor ! Rossi verdiend vele malen beter als dit ! Een topcoureur die al zulke resultaten heeft gehaald hoort gewoon ter kunnen strijden voor de titel. Zelfs suzuki heeft het beter voor elkaar. Bautista zou geen eens partij zijn voor Rossi. Er hoort een kopr groep te zijn waar Rossi er zeker een van hoort te wezen ! Maar komt wel weer goed,hij is niet voor niet the doctor ! Rossi 4 life !

Door: patrok
op: vrijdag 29 juli 2011 10:29:41

Onzin, Capirossi heeft nooit enige ontwikkeling gedaan bij Ducati, dat was en is trouwens een der regels van het huis, ze bouwen de fietsen en de rijders dienen zich aan te passen (mits wat afstellingen die ze kunnen doen), maar in het concept is daar nooit enige inbreng geweest. Trouwens Capirossi heeft alleen gepresteerd op de 1000 cc versie in het verleden, van zodra het 800 cc tijdperk begon is hij niet meer aan de beurt geweest, en zijn overstap naar Suzuki (800cc) heeft nooit enige klinkklare resultaten opgeleverd, en ook daar is zijn inbreng op technisch vlak op een sisser uitgelopen. Deze man is al jaren veldvulling na een lange carriere waar hij in de koningsklasse steeds zijn meerderen heeft ontmoet (Doohan, Roberts, Biaggi, Rossi, Stoner....). Aan de wereldtitel heeft hij niet eens kunnen proeven, daar waren sterkere rivalen voor aanwezig. Daarbij moet de inbreng van de rijders in de bouw van een GP motor wel worden geminimaliseerd, Engineering en race piloot zijn 2 heel verschillende zaken, wat vooral blijkt is dat de succesvolle machines een doorontwikkeling zijn van eerdere geslaagde ontwerpen die aan de top blijven, en met indicaties van de rijders verder worden ontwikkeld door een bekwaam team van technici die over een massa informatie beschikken opgedaan in vele voorgaande seizoenen. Vandaar ook de bijna onoverbrugbare kloof voor nieuwe teams of fabrieken die zich in de MotoGP willen wagen, het duurt jaren eer men met de opgedane ervaring kan meespelen op het hoogste niveau, dit heeft o.a geleid tot het povere startveld dat men de laatste jaren kent, en nieuwe deelnemers zijn zeer op hun hoede om zich aan een dergelijk avontuur te wagen, en zij die het waagden hebben reeds afgehaakt, want overwinningen waren in de eerste jaren niet in het verschiet, en gezien de grote investeringen van een gp project werkt het uitblijven van successen demoraliserend, de negatieve publiciteit even niet in overweging nemend. Het licht begint nu ook bij Ducati een beetje te branden, of ze hun werkwijze en de speciale bouw van hun racers zullen aanpassen in de toekomst, en vooral hoe ze zullen samenwerken met de Rossi crew, en wat ze ervan zullen weerhouden voor volgend jaar.

Door: Gneisbaard
op: vrijdag 29 juli 2011 10:37:23

@Danducatisti: Klopt niet helemaal. Ik heb ook een tijdlang gedacht dat de Duc van 2007 en later door Capirossi is afgesteld en door Melandri aangepast, maar het is eerder dat beide heren veel minder invloed hadden op het ontwikkelingsproces dan ik dacht. Het was eerder: "asteblief hier is de motor, ga je gang" En precies het argument "Stoner kan het toch ook werd gebruikt toen Capirex en melandri met klachten kwamen. Stoner is al die jaren gewoon heel goed om de problemen heen gereden, met als baten een wereldkampioenschap, flink wat overwinningen en een aantal podiumplaatsen. De kosten waren een flink aantal valpartijen, waarop Stoner meteen voor crash-happy werd uitgemaakt. Wat wil je ook met zo'n kanonbal van een fiets. Nou ja, ik heb me vaak afgevraagd wat er ging gebeuren als iemand op Stoner's Duc moest rijden, en ik heb daar een aardige indruk van gekregen. Ik wens Rossi dan ook sterkte voor de rest van het seizoen, hopelijk gaat het volgend jaar beter. En hopelijk kan Checa met een Wk-Superbike de eer een beetje redden.

Door: GSXRRRR
op: vrijdag 29 juli 2011 11:41:17

Stoner had in dat jaar gewoon 'goede banden' denk ik, alleen daarna ff niet meer ;) Tuurlijk ligt het nu allemaal aan de banden... Feit is dat eerst z'n manager en uiteindelijk ook Stoner totaal gefrustreerd zijn weggegaan bij Ducati. Je wil tenslotte niet elke dag opnieuw tegen dezelfde muur aan lopen. Tenzij je een rode waas voor de ogen hebt natuurlijk.

Door: patrok
op: vrijdag 29 juli 2011 11:51:07

En we herinneren zich vorig jaar nog toen Honda met heel veel verschillende frames met verschillende stijfheid (lees flexibiliteit) testte in trainingen en races, en met de opgedane data een eindelijk competitieve 800ccracer voor 2011 bouwde. En dit na jaren 800cc aanmodderen.

Door: raceeend
op: vrijdag 29 juli 2011 11:54:03

"de motor is net een paling".....eet die paling op dan want met palingen is het lastig om mee te racen, en koop een paard aan de speed ofzo if you can't beat them, join them ......deed honda ook in 2000/2002 met de vtr-sp goed afkijken was het halve werk. bullshit story het ligt echt niet alleen aan de banden dat is zeker.....wordt vervolgd

Door: Kawa
op: vrijdag 29 juli 2011 14:20:47

Rossi weet echt wel waar hij het over heeft.,Maar naarmate je ouder wordt neemt de durf af.En dat is nou aan het gebeuren met 46. Ik denk wel dat 46. 1 van de beste is om de problemen te vertalen naar de producer Maar 46 heeft z`n geld al binnen voor dit jaar van duc. En probeerd nu z`n haggie te redden.

Door: dickiedick
op: vrijdag 29 juli 2011 14:43:43

Ja je moet toch wat verzinnen als je niet meer met de top mee kan komen, Rossi moet het tussen de oren eens een keer rechtzetten dan gaat hij misschien weer eens rijden. Ja een Ducati is nu eenmaal een fiets met een ander karakter dan een Honda, Suzuki of een Yamaha. Maar Stoner kon er toch wel mee overweg? Hoort Rossi nu bij de mannen die er niet mee kunnen rijden? Of wordt hij nu ineens te oud? Nee ik geloof niet dat het aan de Ducati ligt of de banden, zit gewoon tussen de oren, hij is bang om letterlijk en figuurlijk op zijn bek te gaan.

Door: nietnicks
op: vrijdag 29 juli 2011 14:52:24

Hayden gaf in een interview aan dat hij Rossi meerdere malen bijna over zn voorwiel weggleed tijdens laguna seca race... dat gaat dus niet gebeuren als je niet aan het pushen bent. En ja Stoner kon er beter mee overweg maar laten we niet vergeten dat dit in de tijd was dat juist honda achterstand had... die rollen zijn nu omgedraaid... honda de beste fiets en ducati nog steeds achter yamaha

Door: troybayliss
op: vrijdag 29 juli 2011 16:16:30

Sjakie...hmmm, waar ken ik die naam ook alweer van?? Oh ja!! Dat is die malloot uit de Flodder films toch? Kan bijna geen toeval zijn.

Door: patrok
op: vrijdag 29 juli 2011 16:38:26

Kom ik vandaag te weten via een van de monteurs van Rossi dat men bij Ducati dan nu toch andere frames aan het maken zijn voor de toekomst, wat betekent dat men met de rug tegen de muur staat met hun carbon frame, er heerst in de race afdeling een zeer grote drukte en de verloven zijn alle ingetrokken, de volgende Duc wordt een samenwerking met Burgess & crew met Valentino, daar is zekerheid over. Over de test met de GP12 1000cc is bekend dat de topsnelheden al 360 km/h bereikten op mugello en bridgestone terug aan het werk moet om achterbanden te maken die dit geweld 1 race kunnen volhouden, de prestaties van de volgende generatie motogp bikes zijn angstig te noemen, en de Honda is ook van dit kaliber.

Door: patrok
op: vrijdag 29 juli 2011 16:47:53

In ieder geval heeft Rossi te kennen gegeven dat hij wel 1 seizoen als dit wil doen, maar dat een herhaling uitgesloten is, als dat geen druk op de ketel zet. In het verleden heeft men bij Ducati wel de overwinningen aan een analyse onderworpen, maar zijn crashes zijn nooit door hen onderzocht , dit werd afgedaan als het gevolg van een piloot die teveel op de limiet reed, ondanks aangeven van Casey dat de limiet aanvoelen helemaal niet evident was, en hij zijn vele schuivers over het voorwiel niet voelde aankomen. Valentino heeft ook dezelfde ervaring, maar met zijn staat van dienst heeft hij geen zin om elke race af te gaan, en rijdt hij iets defensiever tot men met een beter aanvoelend chassis komt, hetgeen ook door NIcky wordt bevestigd.

Door: GSXRRRR
op: vrijdag 29 juli 2011 16:52:19

Dickiedick en Kawa. Blij dat er nog 'echte kenners' bij zijn. Stoner kon er ook mee overweg (geldt dan wel alleen voor 2007) maar okay je hebt gelijk. Verder kan er helemaal niemand mee overweg maar het ligt niet aan de Duc hoor, ze kunnen verder gewoon allemaal niet rijden. Alleen Stoner (he Loner?). Enig idee waarom hij na 3 frustrerende jaren ineens voor Honda kiest? Ik denk omdat het zo gemakkelijk rijden is met de Duc en hij voor 2011 de absolute titelkandidaat zou zijn geweest op dit Italiaanse raspaardje. Zit gewoon tussen de oren. Ook van Stoner dus.

Door: patrok
op: vrijdag 29 juli 2011 16:54:03

Seizoen 2012: Honda zet 5 RCV's 1000 in, Stoner & Pedrosa in het Repsol team op fabrieks machines, Simoncelli op Gresini RCV fabrieks machine, Dovisioso gaat naar LCR op semi fabrieks fiets, Bradl op LCR klanten RCV.

Door: GSXRRRR
op: vrijdag 29 juli 2011 17:15:36

Nieuwtje op een ander vlak nog. Simoncelli heeft in een interview toegegeven dat zijn inhaal actie op Pedrosa niet helemaal correct was. Komt openlijk uit voor zijn fout. Hij heeft zelf ingezien dat hij er gewoon nog niet ver genoeg voorbij was. Ik ben zeker geen fan van hem (van niemand trouwens) maar heb respect voor het feit dat hij dit durft te zeggen.

Door: race-eend
op: vrijdag 29 juli 2011 17:52:38

@ Patrok Een band maken die 360 km/h en meer aankan,dat zal één probleem zijn. Maar nog een veel groter probleem zal zijn om die band warm te krijgen. Deze zal zodanig hard moeten zijn,want anders brand die gewoon weg met deze snelheden. Dus deze nieuwe generatie motoren zal deze snelheid wel aankunnen( ik zou niet durven twijfelen aan uw woorden),maar of ze die effectief gaan halen in races,dat zal nog iets anders zijn.

Door: chiel
op: vrijdag 29 juli 2011 18:01:12

Dat stukje van Patrok klinkt goed ! Ik zie een bleek rood/geel zonnetje aan de horizon doorbreken. Maar hopen dat het snel goedkomt, zou geweldig zijn.

Door: patrok
op: vrijdag 29 juli 2011 18:02:42

Wellicht met een speciale compound op het middenloopvlak, en zachtere compounds op de zijflanken, tegenwoordig is men al vergevorderd en kan men meerdere samestellingen maken. Men heeft alvast de eerste data binnen om mee verder te werken.

Door: patrok
op: vrijdag 29 juli 2011 18:12:04

In iedere geval beschouwt men het in Italië als een affront dat men niet wint met de superstar op de rode bolide, je kan gerust zeggen dat de eer op het spel staat. Je ziet ook aan het rijden van Vale met de duc dat het allemaal heel strak gaat,maar er zit niet de minste beweging in de fiets, in tegenstelling tot de japanse fietsen die op de limiet gereden in beweging komen, maar daar voordeel uit halen en net die ene seconde sneller zijn .

Door: ricardo
op: vrijdag 29 juli 2011 19:14:03

Ik heb er wel eens eerder aan gerefereerd, maar het lijkt wel een beetje op hetzelfde probleem wat Wayne Rainey had in 1993 met de fabrieksframes. Die frames waren torsiestijf, wat nodig is voor de goede stabiliteit in lange doorlopende snelle bochten. Maar waren te stijf qua zijdelingse stijfheid. Toen Rainey op de limitiet reed waarschuwde de fiets niet en gooide hij Rainey er zo zonder waarschuwing vanaf. Vandaar dat hij overstapte naar productie frames van ROC destijds. Met de fabrieksframes was corrigeren niet mogelijk, waardoor het moeilijk op de limiet rijden was. De honda's van nu slingeren licht op de limiet en dat zie je ook, maar zijn dan nog goed te corrigeren, en de Ducati blijft strak ogen, maar gewoon te langzaam. Misschien moeten ze meer zijdelingse flexibiliteit gaan toepassen om die seconde winst te kunnen boeken. Je weet nooit waar het aan ligt. Iedereen weet het hier goed te vertellen, maar de Rossi crew en Ducati weten natuurlijk zelf het beste wat er aan de hand is. Ook vreemd trouwens dat met telemetrie er niet beter een vinger achter te krijgen is. Iets wat in de tijd van Rainey en Lawson nog nauwlijks gebruikt werd.

Door: Brutal
op: vrijdag 29 juli 2011 21:41:38

"Het ligt aan de banden" is natuurlijk niet het hele verhaal, maar het feit dat Nicki minder goede tijden haalt met een zelfde motor als vorig jaar zegt echt wel dat er verandering is die de Duc niet leuk vindt. Ducati is niet het enigste team dat problemen met de banden ondervind en er niet direkt een antwoord op vindt. Het probleem is niet te onderschatten in complexiteit en al die opmerkingen van "die doet het toch ook", of "trellis frame hier" en "langere achterbrug" daar... als het allemaal zo simpel zou, ga het ze daar in Italie eens uitleggen. Misschien zit er een mooie carriere in?

Door: troybayliss
op: vrijdag 29 juli 2011 22:59:27

Kijk aan, een laag azijngehalte en een heleboel zinvolle info. Complimenten heren, ik heb heel wat opgestoken van de comments op dit topic, m.n. die van Patrok. En nee, dat bedoel ik niet cynisch.

Door: patrok
op: vrijdag 29 juli 2011 23:30:53

Vanaf BRNO komt Bridgestone met meer bandentypes voor de Motogp machines, benieuwd wat dat gaat brengen voor verbetering.

Door: zuntrade
op: zaterdag 30 juli 2011 17:02:28

carl crutlow worstelt al div: races lang met de voorkant van zijn yamaha ,je zou zeggen dat ze bij tech 3 genoeg data hebben om dat op te lossen, en denk maar toni elias die de banden niet op temparatuur krijgt, zelfs op de duc: heeft hij betere resultaten behaald hier mee wil ik zeggen dat dit een zeer gecompliseerde probleem is waar ook de honda's en yamaha last van kunnen hebben en ook niet 123 op te lossen is.

Door: Tapey
op: maandag 1 augustus 2011 10:50:28

Beetje te makkelijk om het af te schuiven op de banden. Maar het is natuurlijk wel logisch dat het monopolie van Bridgestone de ontwikkeling van de banden geen goed doet. Bandenkeuze moet gewoon weer vrij worden in de hoogste klasse van de motorsport. Met verschillende fabrikanten die elkaar beconcurreren.

Door: patrok
op: zaterdag 6 augustus 2011 17:18:57

Ze hebben geprobeerd de Ducati af te stellen aan deze bandentypes, en dat werd hun afgang, beetje vreemd dat Guarechi hier mee komt, de man die daar de scepter zwaait is nog altijd ingenieur Preziosi , Vitto heeft een functie als teammanager, hij is meer bepaald de link tussen de race crew van Burgess en Preziosi en voormalig testrijder (hij kom echter de Desmosedici niet tot op de limiet pushen). de vraag is of Burgess veel aan deze man heeft gezien zijn staat van dienst tot nu toe.

Door: lendy
op: zaterdag 6 augustus 2011 19:37:56

patrok,antwoord is nee!het probleem zit ook daar!italiaans temperament he. bij deze,het heeft zn tijd nodig.

Nieuws

zondag 15 april 2012

Uitslagen/Agenda