Stoner: “Sinds Le Mans was ik of ziek of geblesseerd”

Repsol Honda rijder Casey Stoner hoopt op een sterkere tweede helft van het seizoen nadat hij sinds Le Mans soort van in de lappenmand heeft gezeten.

Casey Stoner

Je zou denken dat Repsol Honda rijder Casey Stoner weinig reden tot klagen zal hebben. De Australiër won de helft van de tot nu toe tien verreden races en werd daarnaast nog een keer tweede en twee keer derde. In een race, die in Jerez, kwam Stoner niet aan de finish, dat was nadat hij door Valentino Rossi onderuit was gegaan.

Toch is de klassementsleider van mening dat de eerste helft van het 2011 seizoen verpest is door kleine probleempjes met zijn gezondheid waardoor hij niet helemaal fit was. In eerste instantie was het een stevige griep maar in Assen kwamen daar wat lichte blessures bij na een crash in de verlengde tweede vrije training. Hierdoor ging een oude schouderblessure weer opspelen, deze blessure kreeg vervolgens op de Sachsenring nog een tik.

De pauze tussen Laguna Seca en Brno heeft Stoner dan ook gebruikt om aan te sterken en te trainen en hij verwacht dan ook een sterkere tweede seizoenshelft.

“Sinds Le Mans was ik of ziek of geblesseerd en het was met de races zo vlak achter elkaar moeilijk om tijd te vinden om goed te trainen. Week na week ging het maar nauwelijks beter. Daar hebben we wel wat last van gehad maar er moest geracet worden en dus stonden we er maar niet te veel bij stil,” aldus Stoner. “Ik heb nu zoveel mogelijk proberen te herstellen en ben weer gaan trainen. Het zou fijn zijn als ik weer volledig fit naar de circuits kan gaan.”

Bron: gpweek

Reacties

Door: loner
op: maandag 8 augustus 2011 15:08:22

Wat een prachtige foto prima

Door: lendy
op: maandag 8 augustus 2011 15:36:26

inderdaad een mooie foto,dat moet je eens proberen met je eigen fiets ha ha.

Door: Variante
op: maandag 8 augustus 2011 18:25:36

T is echt een klager, altijd last van kwaaltjes het wijffie.

Door: Alle
op: maandag 8 augustus 2011 18:46:15

Beetje respect voor Stoner zou wel op zijn plaats zijn Variante . We praten hier toevallig wel over de nieuwe wereldkampioen !!

Door: HRacing
op: maandag 8 augustus 2011 19:04:21

Toen ik de titel zag wist ik al dat iemand zou gaan zeggen dat het een zeikerd is.. Hij heeft het gewoon goed gedaan tot nu toe, klaar! Alle keren dat ie gefinisht is op het podium, 1 DNF, wat niet eens zijn schuld was. Gave foto inderdaad! Ik kan niet wachten op de volgende race!

Door: Variante
op: maandag 8 augustus 2011 19:08:38

Respect krijg je niet door wat je ben, maar door wie je ben. In zijn geval een klagertje!

Door: Giannis
op: maandag 8 augustus 2011 19:25:47

Laten we even voorop stellen dat Stoner een zeer verdienstelijk coureur is die door zijn blindelings vertrouwen in de elektronica en zijn uitslagen het gelijk volledig aan zijn kant heeft. Tegelijkertijd kun je geen interview van hem lezen waarin hij niet wat te klagen en te zeuren heeft en daardoor verliest hij toch wel het nodige respect bij menig Moto GP fan. En zo heeft iedere coureur zijn goede en zijn minder goede kanten. Ik geniet vooral van Stoner als coureur en door zijn wat zwakke persoonlijkheid kan ik wel heen kijken.

Door: Variante
op: maandag 8 augustus 2011 19:30:42

Volwassen commentaar van Giannis. hij heeft een duidelijke kijk op zaken.

Door: BigW
op: maandag 8 augustus 2011 19:55:48

Zo denk ik er ook over Giannis; Rossi hoor je nu ook niet klagen hoewel het klote gaat. Met klagen roep je alleen maar negatieve reacties over je af.

Door: wesja
op: maandag 8 augustus 2011 20:00:55

stoner heb last van honda allergie

Door: henkgrols
op: maandag 8 augustus 2011 20:25:00

Ja hoor. En Rossi heeft nooit wat te klagen...

Door: loner
op: maandag 8 augustus 2011 21:22:50

Whaha fail Rossi heeft niet te klagen hmm dan moet je op eurosport.yahoo wezen schat.

Door: heer turbo
op: maandag 8 augustus 2011 21:27:12

Tja hoe zal ik het eens netjes formuleren nou daar gaatie dan (als het niet zo is dan eet ik muuuuuh helm op ) deze kangaroo is een goed coureur alleen ik zou hem toch niet in mijn team willen hebben maar dit terzijde een groot coureur is niet allen goed door als een blind paard ovet het cicuit te boenderen maar terdegen werken aan je image voor je zelf maar ook voor je team (ik noem een hayden) maar ook klinkende uitslagen en een constante reeks van roem of titels op te bouwen (ik noem een rossi) maar ook een populair figuur te zijn (ik noem een middelburg ) en je zeker niet temeten met maar een (1) wereld titel die verkregen is met een beetje mazzel tegen een 9 voudig wk houder ( ik noem een rossi) dus die mopperende kangaroo moet nog veel leren alleen zij n rijden is ok nou wat vonden jullie ervan ? hoogachtend heer turbo

Door: loner
op: maandag 8 augustus 2011 21:51:19

Ach jullie zijn zelf aan het klagen over iemands persoonlijkheid so wtf this crap posting here.

Door: Bossifumi
op: maandag 8 augustus 2011 21:53:15

:respect:@mr.Turbo. Niks aan toe te voegen.

Door: rojo
op: maandag 8 augustus 2011 23:16:39

Wat ik casey vaak zie doen is reflecteren. en het optimale eisen.. dat is topsport.. en er bestaat geen perfecte race of perfecte situatie.. dus er zijn altijd aanmerkingen van kritiek. ik vind dat juist deze reflecties.. en zelfs met een hoge prestatie tot nu toe niet tevreden zijn een goed beeld van een topsportmentaliteit. Het is zo gek dan niet dat omstanders het als zeuren of klagen ervaren. Maar deze jongens zijn 24/7 met hun ding bezig. ze worden betaald om te presteren en om machines door te ontwikkelen.. moet je dan iemand hebben die zegt ach ik heb gewonnen. AMEN.. daar verbeter je niks mee

Door: sto27
op: dinsdag 9 augustus 2011 1:06:27

Helemaal mee eens ze moeten ook niet altijd tevreden zijn Er moet vuur in zitten en als je niet tevreden bent over jezelf en toch bovenaan staat dan zit er nog veel meer titels in enne kan mij herinneren dat rossi altijd z'n schouder op de schuld gaf dat ie daarom niet snel was en nu ligt het weer aan de motor zie iedereen klaagt alleen zijn er altijd mensen die over stoner klagen jammer is dat iedereen verdiend respect in de gp

Door: frddyb
op: dinsdag 9 augustus 2011 3:13:46

Wat een slap geneuzel weer zeg! Een groot coureur is alleen een groot coureur als hij ook aan zijn imago werkt??? Sinds wanneer zorgt imago voor meer snelheid, en titels? (Ik noem een Edwards, Heer Turbo Bullshit) (om nog maar te zwijgen over de psychologische oorlogsvoeringen die Rossi heeft gevoerd met een Biaggi of Gibernau, dat was lekker symphatiek) Roadracer die om een uitleg vraagt over iets dat hij nooit gaat snappen, namelijk dat Stoner aan het einde van dit seizoen op 2 verschillende merken wereldkampioen Motogp is, en tevens de meeste overwinningen heeft geboekt in het 800cc tijdperk, en ook nog de meeste wereld titels in het 800cc tijdperk. Dat hij dit alles heeft gedaan zonder de titel dokter genaamd Burgess! En ook op de Duc die naar nu blijkt dus ook Rossi teveel is, net als een Melandri, Hayden, Capirossi, Bayliss, ach wie niet eigenlijk! Variante die zit te zeiken dat hij vind dat Stoner een nobody is want een klager. Ben jij dan een zeikwijf die geen respect verdiend? En ter info, Stoner is een oud wereldkampioen Motogp Wat, Wie, Whatever En even in het algemeen, jaren dat gezeik aan moeten horen van al die zogenaamde Motogp (Rossi) fans dat Rossi op de Ducati Stoner wel even zoek zou rijden. Over geklaag gesproken! En dan zelfs nu Rossi´s prestaties op de Ducati niet in de schaduw mogen staan van wat Stoner met dat ding kon, nog lopen zeiken over wat een klager Stoner is. Als er al iemand zich als een wijf gedraagt is het de Rossi fan die maar door blijft janken over Stoner dit Stoner dat. Is het nou echt zo moeilijk om respect te hebben voor een Lorenzo, Stoner en ja zelfs Pedrosa?

Door: Bossifumi
op: dinsdag 9 augustus 2011 6:57:35

Nee, voor Lorenzo en Pedrosa niet zo moeilijk. Voor Stoner wel. Is gewoon een lekker sturend pestventje. En rijd op de juiste momenten de juiste motor. Is daarmee wel beduidend sneller dan Pedrosa en Dovi. Maar ja, hoe goed zijn zij nu werkelijk? Gewoon erg goed...of van wereldklasse? Vermoed toch het 1e....

Door: AppiePappie
op: dinsdag 9 augustus 2011 7:49:41

Stoner is een goede coureur, verder vind ik het een eikel. Al is het maar dat eeuwige handje als hij niet de baan voor zichzelf heeft en de topper is natuurlijk Randy meppen.....KANSLOOS!!!!!

Door: race-eend
op: dinsdag 9 augustus 2011 8:07:42

Hoe Stoner is als mens,dat weet ik niet,want ik ken hem niet persoonlijk.Ik kan hem alleen beoordelen als piloot,en op de moto is hij een van de beste. En ik denk dat dit geld voor de meeste piloten,want weinigen onder ons zullen een courreur uit dat circus persoonlijk kennen. Nu ga ik afsluiten,want ik vertrek naar Brno.

Door: lomanski
op: dinsdag 9 augustus 2011 9:53:45

Natuurlijk allemaal weer leker negatief op Stoner op een paar na ,ik had niet anders verwacht,hoe zal Ducati over STONER denken????????????

Door: egberto
op: dinsdag 9 augustus 2011 10:22:33

Als Stoner op de persconferentie na de race opmerkt, dat de combinatie Honda / Bridgestonebanden niet helemaal optimaal was, dan is hij een zeurder. Vraagt een verslaggever na afloop van de race aan Rossi waaraan het lag, dat hij op een een Rossi-onwaardige plaats is geëindigd en Rossi zegt dan, dat de combinatie Ducati op de huidige Bridgestone banden niet werkt, dan is dat slechts een constatering van een feit.

Door: HRacing
op: dinsdag 9 augustus 2011 12:09:35

@ Bossifumi; Jou opmerking slaat werkelijk alles! Juiste moment, juiste motor?? De Ducati van nu en vorige jaar is niet veel veranderd. Rossi zelf en Burgess hebben aangegeven dat Stoner het uiterste uit de motor haalde en volledig op het randje reed. Dit is niet gewenst omdat je dan makkelijk een keer over het randje gaat. Stoner kreeg geen betere motor van Ducati, maar hij wou mee strijden in de top en werd dus gedwongen om op het randje te rijden. En wat betreft de Honda, hij is nu de beste Honda rijder. En Pedrosa geen wereldtop, maar gewoon goed?? Hij hoeft meestal maar maximaal 2 of 3 rijders voor zich te dulden en wint ook regelmatig, dan kun je niet zeggen hij is gewoon goed... Het zijn gewoon geweldige rijders met uitzonderlijke klasse. Ik wou dat mijn prestaties bij die jongens in de buurt kwamen!

Door: Giannis
op: dinsdag 9 augustus 2011 13:35:33

@ frddyb, enerzijds weet je ons op niet mis te verstane woorden duidelijk te maken dat we hier wel eens wat meer respect voor o.a. stoner mogen hebben. Anderzijds ga je zelf volkomen respectloos tekeer over Rossi. Hieruit kun je naar mijn mening duidelijk opmaken wat er zo fout is aan sommige (extreme) fans. Zij dulden geen enkele vorm van, in hun ogen, negativiteit over hun idool, dat vinden zij respectloos. Maar tegelijkertijd vinden zij het heel normaal om hetzelfde te doen wat zij een ander zo verwijten. Respect moet je verdienen dat krijg je niet zo maar, dat geld niet alleen voor coureurs maar zeker ook voor bepaalde fans. Je blik een beetje verruimen maakt het niet alleen voor je zelf, maar zeker ook hier, wat plezieriger.

Door: lomanski
op: dinsdag 9 augustus 2011 13:50:23

Ik ben het volkomen met je eens Giannis ,maar je het zijn over het algemeen wel de rossi fans die zo respectloos reageren en vooral als het om stoner gaat of niet soms!!!!!!!!!!!!,en ik ben echt geen stoner fan

Door: Giannis
op: dinsdag 9 augustus 2011 14:38:30

Maar ook de antifans kunnen zo eindeloos en respectloos door blijven zeuren en daar ben jij dan weer een goed voorbeeld van lomanski. Gun een ieder gewoon zijn mening of het nu voor of tegen wat dan ook is, je hoeft het er niet mee eens te zijn en je mag best wel eens een keer reageren, maar laat het daar dan ook bij, blijf er niet eindeloos over door zeuren.

Door: frddyb
op: dinsdag 9 augustus 2011 17:29:48

Beste Giannis, Waar in mijn post ga ik respectloos tekeer over Rossi? Mag je al niet eens opmerken dat Rossi gewoon zwaar onder de maat presteert op die Duc? Is het geen feit dat Rossi al zijn titels heeft gehaald met wonder dokter Burgess aan zijn zijde? Het is maar hoe je het wilt lezen! Het spreekt in mijn ogen juist voor Stoner dat hij op weg is naar wereld titel nummer 2 op merk nummer 2 zonder de hulp van Burgess. Jij leest daar een waarde oordeel over Rossi in. Rossi is een blijft voorlopig de beste coureur ooit. Dat gezegd hebbende blijkt dit gegeven momenteel niks waard omdat vorig jaar Rossi voor het eerst in zijn leven door een teamgenoot werd verslagen (waarvoor enorm respect voor Lorenzo) En dit seizoen is pijnlijk duidelijk dat Rossi op de Duc geen potten gaat breken, terwijl Stoner op weg is naar prestaties van het niveau Rossi, Agostini, (op 2 merken kampioen, waarvoor enorm veel respect voor Stoner) Ik zou het mooi vinden als het Rossi toch mocht lukken om op een 3e merk kampioen te worden, maar ik geloof dat Stoner daar eerder kans op maakt dan Rossi. Of Rossi moet een move maken naar Suzuki, op de duc gaat dat in het huidige sterke veld niet lukken.

Door: GSXRRRR
op: dinsdag 9 augustus 2011 21:00:44

frddyb, ik vraag me echt af of je wel op de hoogte bent en/of je je ook maar enigszins verdiept in hoe het dit jaar staat met de Ducati, Rossi en Burgess...? Als dat zo zou zijn zou je bovenstaande niet geschreven hebben denk ik.

Door: Loris WM-R
op: dinsdag 9 augustus 2011 21:05:27

Allemaal leuk en aardig dat geleuter! Maar het feit blijft gewoon dat Rossi idd geen potten kan breken op die (klote) ducati, en stoner het wel heb geflikt op dat apperaat(zegt wat over talent), en een melandri, hayden voorlopig geen gp kennen winnen. even terugkomend op rossi, leuk hoor 9 keer wereldkampioen en erg knap, maar misschien word het niet in de media naar buiten gebracht, maar denk dat die gozer zich ook niet echt op ze gemak voelt met een 6de plaats in de tussenstand... ik zeg later

Door: spencer
op: dinsdag 9 augustus 2011 23:30:41

was gewoon mazzel de duc had over toen

Door: Loris WM-R
op: dinsdag 9 augustus 2011 23:48:32

@spencer klopt, daarom stond capirossi 2de in het kampioenschap

Door: GSXRRRR
op: woensdag 10 augustus 2011 12:29:14

Loris, Melandri zal inderdaad geen MotoGP meer 'kennen' winnen want die rijdt in het SBK.

Door: heer turbo
op: woensdag 10 augustus 2011 19:06:32

nou mooi wat heb ik toch allemaal weer losgemaakt kijk dit vind ik nou leuk dat oeveloos gezever wie er nu de beste is ik weet heus wel dat de minste gp coureur mij helemaal zoek rijdt ook al rij ik mezelf het snot voor d ogen maar daarom vind ik dit zo leuk nou tothoogachtende tijden heer turbo

Door: Loris WM-R
op: zondag 14 augustus 2011 16:36:13

GSXRRR , bedankt voor de verbetering, zo te zien lees jij heel vaak de startopstelling door, en mis je daar een Melandri, goed zo!

Door: Edfummi
op: dinsdag 16 augustus 2011 14:04:14

Freddy b, hoeveel titels heeft stoned dan gehaald op een 800!? Tot nu toe 1 en dat worden er misschien 2! Hoeveel heeft rossi er gewonnen ?? Oh ja 2. En nog wel achter elkaar met een minder vemogende en minder snelle fiets. En voor de andere Stoner fans, wat heeft hij na 2007 nog gepresteerd dan? Werd elk jaar minder van 2 naar 4 in de rangschikking en afgelopen jaar door blessures van Rossi en Pedrosa nog een overwinning. Waren zij fit gebleven dan had hij niet een wedstrijd gewonnen en waarschijnlijk nooit op het podium gestaan in 2010. Maar ik zal het wel niet snappen en volgens jullie wel geen circuit ervaring hebben, echter om jullie daar gelijk de mond te snoeren ik volg de motogp al 25 jaar en heb buiten brno en Philip Island en de Amerikaanse circuits op elk gp circuit mogen rijden. Wil je bewijs heb alle foto's e.d bewaard.

Nieuws

zondag 15 april 2012

Uitslagen/Agenda