De BMW R 1250 RS brengt sportiviteit en toercapaciteiten bij elkaar. De boxermotor staat in de BMW RS sinds jaar en dag bekend als sterk en karaktervol. Al meer dan 25 jaar combineert BMW Motorrad vierkleppentechniek met elektronische brandstofinjectie en geregelde katalysatortechniek voor optimale efficiëntie, kracht en souplesse.

Vernieuwde boxermotor met BMW ShiftCam technologie voor meer kracht en verfijning en minder verbruik en uitstoot.
De ingrijpend vernieuwde boxermotor zorgt in de nieuwe BMW R 1250 RS voor extra verfijning en nog meer koppel. Daarbij verlaagde BMW Motorrad het verbruik en de uitstoot, terwijl het kenmerkende geluid van de boxermotor nog aangenamer klinkt. De nieuwe BMW ShiftCam technologie die daarvoor is toegepast – voor het eerst in een motor die door BMW Motorrad in serie geproduceerd wordt – richt zich op de variabele kleptiming en -opening in het inlaattraject. De nokkenas heeft een aangepaste timing, zodat de beide inlaatkleppen asynchroon openen. Dat zorgt voor een betere werveling er een effectievere verbranding, wat leidt tot betere prestaties. Verder is de aandrijving van de nokkenas met een geruisloze ketting geoptimaliseerd, de olietoevoer verbeterd en monteert het nieuwe dubbele injectoren en een nieuw uitlaatsysteem.

Standaard twee rijmodi, ASC en Hill Start Control.
Om de rijdynamiek aan te passen aan de wensen van de berijder, zijn er nu standaard twee rijmodi. Het Automatic Stability Control (ASC) zorgt daarbij voor optimale stabiliteit, zekerheid en tractie. Hill Start Control – eveneens standaard – maakt wegrijden vanuit stilstand op steile hellingen eenvoudig.

Rijmodi Pro, Dynamic en Dynamic Pro.
Optioneel is de BMW R 1250 RS uit te rusten met ‘Rijmodi Pro’, Dynamic Traction Control (DTC), ABS Pro, Hill Start Control Pro en Dynamic Brake Control (DBC). Rijmodi Pro omvat de rijmodus ‘Dynamic’ en configureerbare ‘Dynamic Pro’. DTC geeft de berijder extra vertrouwen met optimale tractie in bochten en tijdens acceleratie. ABS Pro doet hetzelfde tijdens remmen, ook in bochten. Het nieuwe Dynamic Brake Control (DBC) biedt extra zekerheid bij remmen onder moeilijke omstandigheden door het motorkoppel te beperken en de motor te stabiliseren. Daardoor is de remweg korter.

LED-verlichting standaard voor BMW R 1250 RS.
De nieuwe BMW R 1250 RS is standaard voorzien van een LED-koplamp. Optioneel is hij te voorzien van LED-dagrijverlichting.

Nieuwe Dynamic ESA Next Generation optioneel.
Het nieuwe elektronische veer- en dempingsysteem Dynamic ESA Next Generation is optioneel. Het systeem past zijn werking automatisch aan: bij zware belading en/of wisselende rijomstandigheden zorgt het voor optimale demping en een stabiel en dynamisch weggedrag.

Connectiviteit: multifunctioneel instrumentencluster met een 6,5-inch TFT-display.
Standaard bevat de BMW R 1250 RS de optie Connectivity en is dus uitgerust met een fullcolour 6,5-inch TFT-display. De bestuurder kan met de BMW Motorrad Multi-Controller bijzonder snel en gemakkelijk de talrijke voertuig- en connectiviteitsfuncties bedienen.

Intelligente noodoproep als fabrieksoptie.
Hulpdiensten zijn snel ter plaatse bij een ongeval of een gevaarlijke situatie dankzij de Intelligent Emergency Call (eCall) die als fabrieksoptie leverbaar is.

BMW Motorrad Option 719: hoogwaardige individualiseringsmogelijkheden.
Met BMW Motorrad Spezial biedt BMW Motorrad optionele personalisatiemogelijkheden af fabriek. Met het spreekwoordelijke oog voor detail verwerkt BMW Motorrad hoogwaardige performance- en/of personalisatiemogelijkheden in de motorfiets. Klanten kunnen de nieuwe BMW R 1250 RS laten uitrusten met de exclusieve Option 719 Classic of Sport. Ook bijzondere lakkleuren, exclusieve velgen en de Option 719 buddyseat behoren tot de mogelijkheden.

De BMW R 1250 RS staat vanaf zaterdag 7 september bij de BMW Motorrad dealer.

Meer informatie is te vinden op bmw-motorrad.nl/r1250rs