DSB: Wedstrijdverslag Kris Jennes Spa

77

Beste Sponsors , vrienden en supporters , Vanaf vrijdag waren we te gast op het mooie Ardeense circuit van Francorchamps . Op het programma stond de 2 de manche van het Open Belgisch kampioenschap Superstock op het programma . In de 1 ste kwalificatie hebben we meer tijd besteed aan de afstelling van motor en vering . Dit resulteerde toch al in een mooie 5 de tijd , zonder echt voor een snelle ronde te gaan .

Zaterdag stond dan de 2 de kwalificatie op het programma . Met een stralend zonnetje hadden we 25 minuten om de uiteindelijke start posities te bepalen .

Grootste veranderingen dat we gedaan hadden was een hardere achterveer gemonteerd op de WP schokbreker . Deze veranderingen waren goed voelbaar op de motor en ik kon veel relaxer een 3 de tijd neer zetten . Ik was wel 2 de met een tijd van 2.37,4 maar ik had dat rondje nogal ver over de witte lijn gereden bij het uitkomen van La Source en deze ronde werd dan ook geschrapt door de directie . Ik maakte er geen probleem van gezien ik toch nog op de 1 ste start lijn stond .

Ook de nieuwe ZX 10 begint harder en harder te lopen en ook de wegligging gaat de goede richting uit , zelfs de slijtage van mn Metzeler rennsport banden waren volledig van de baan . Ik was dan ook super gemotiveerd voor de race . Deze race werd verreden over 10 ronden . Het was zondag een graad of 10 kouder met veel bewolking en ruk winden .

Vanaf de eerste start rij nam ik een goede start om als 3 de Le Combe in te gaan . In de busstop chicane kon ik regerend Nederlands kampioen John Bakker al uitremmen om zo op te rukken naar Le Grelle die aan de leiding ging . Toch maakte ik een remfoutje bij de afdaling naar de Brussels en kwam John me terug voorbij . Ik kon het tempo goed volgen en vanaf dat ik mn aanval ging inzetten om de 2 de plaats was het plots over en uit . Mn versnellings bak of de koppeling gaf er de brui aan en mn race was over en uit . Wat er juist aan de hand was met koppeling weten we nog niet omdat we de motor niet meer open gemaakt hebben .

Mn eerste DNF van het jaar maar achteraf heb ik toch laten zien hoe de Kawasaki evolueert . Nu kon ik eens rechtstreeks in duel gaan met de snelle HondaÕs en YamahaÕs en niet te vergeten de SuzukiÕs . In topsnelheid is de Kawasaki ŽŽn der snelste enkel in acceleratie moest ik nog een tikkeltje onder doen maar nu is het tijd voor verdere te ontwikkelingen .
Op 1 en 2 mei zal ik ook aantreden op de Varselring te Hengelo . Dit in de 3 landen cup (2 manches) en ook zal ik deelnemen in het onk superstock .
Tot dan .

Sportieve groetjes
# 94 Kris Jennes