In samenwerking met grafisch en interactief ontwerpbureau Initium ontwikkelde Eurosport Benelux, speciaal voor alle sportliefhebbende televisiekijkers in Nederland en Vlaanderen, de meest interactieve digitale nieuwsbrief van de Lage Landen: de Eurosportlights.
De nieuwsbrief is uitgerust met (onder meer) prijsvragen, een online sportcafé, uitgebreide achtergrondinformatie over EurosportÕs 74 commentatoren, trailers van Eurosport, Eurosport HD en Eurosport 2, achtergronden bij EurosportÕs belangrijkste on air evenementen, interviews, realtime programma-informatie en polls. De Eurosportlights wordt maandelijks uitgestuurd, voor het eerst op dinsdag 4 januari.<br /> <blockquote>Danny Menken, managing director van Eurosport Benelux, is verheugd met het resultaat: Ã’Met deze nieuwsbrief kunnen we onze kijkers nóg beter informeren en, misschien nog wel belangrijker, versterken we écht onze band met hen. Vorig jaar bleek onze Twitter-strategie al succesvol, en ook de recente restyling van onze Facebook-fanpage is erg geslaagd. Dit is een fantastische next step, waarvan ik dan ook érg veel verwacht.Ó</blockquote>
<blockquote>Martin Peters, oprichter van Initium: Ã’Eurosport wilde een service ontwikkelen die de interactie met hun kijkers in Nederland en Vlaanderen een extra impuls geeft. Die uitdaging zijn wij met hen aangegaan, en met succes. Het resultaat is een tool die qua vormgeving en techniek voldoet aan de hoogste standaarden en waarin social media zéér gebruiksvriendelijk zijn geïntegreerd. Een topprestatie!Ó<br /> </blockquote>Met de Eurosportlights brengt Eurosport Benelux dus zowel haar tv-zenders als haar online platform nog dichter bij haar kijkers in Nederland en Vlaanderen. Vooral de belangrijke rol die EurosportÕs commentatoren spelen, de vele sociale functionaliteiten en het nieuwe online sportcafé geven de nieuwsbrief een ongekend persoonlijke dimensie. De Eurosportlights is <a href="http://www.eurosportlights.tv/" target="_blank">hier</a> te bekijken.