Moto2 klassementsleider Toni Elias heeft laten weten dat hij het risico en het gevaar in de Moto2 klasse onacceptabel hoog vindt en dat er snel wat aan gedaan moet worden voordat er echt grote ongelukken gebeuren.
Met een startveld van meer dan 40 man is het soms goed dringen geblazen in de nieuwe Moto2 klasse. Het levert tot nu toe mooie races op maar het risico op een massale valpartij met alle gevolgen van dien is groot. Voormalig MotoGP rijder Toni Elias is van mening dat er het een en ander moet verbeteren waarbij hij twee suggesties geeft.<br /> <br /> In de eerste plaats zouden de startrijen uit drie in plaats van vier motoren moeten bestaan zodat er meer ruimte is en er minder rijders tegelijk bij de eerste bocht aan komen. Het tweede punt is dat er meer vermogen uit de Honda motorblokken zou moeten komen. Nu worden de betere rijders in feite gestraft omdat de minder ervaren deelnemers hun tempo puur op snelheid makkelijker kunnen bijhouden en daarbij soms over hun kunnen gaan.<br />
<blockquote>ÒMet vier motoren per rij is er niet zoveel ruimte en komen er veel rijders tegelijk bij de eerste bocht, verder is het motorblok erg langzaam, langzamer dan ik had verwacht en dat betekend dat iedereen snel kan gaan,Ó vertelde Elias volgens Visordown. ÒIk denk dat het noodzakelijk is om meer vermogen te hebben zodat er meer verschil is tussen goede, normale en slechte rijders. Nu is iedereen snel. Het is goed voor het kampioenschap, de fans en de tv maar niet goed voor de rijders want hierdoor zit je altijd op de limiet.Ó</blockquote>