Commotie rondom Livio Loi en een rel rond het wel of niet onder contract hebben van Jack Miller voor het komende seizoen zorgen voor veel onrust binnen het momenteel zo succesvolle Belgische Marc VDS Racing Team.
<p>Een aantal dagen voorafgaand aan de Iveco Daily TT Assen kwam het nieuws naar buiten dat Moto3 coureur Livio Loi een tweetal Grand Prix weekenden de beschikking kreeg over een KTM <span style="font-family: arial; line-height: 16px;">RC250R</span><strong style="font-family: arial; line-height: 16px;"> </strong>machine i.p.v. de Kalex KTM waarmee het jonge Belgische talent het vorige seizoen en de eerste wedstrijden van het huidige seizoen actief was.<br /> <br /> Tegenvallende resultaten tot nu toe, en een klagende Loi het goede gevoel niet kon vinden op de Kalex KTM waren de reden voor teambaas Michael Bartholemy om een volledige KTM machine aan te schaffen en zijn protégé tijdens de Nederlandse en de Duitse Grand Prix een laatste kans zich te bewijzen in de Moto3 klasse van het MotoGP wereldkampioenschap. <br /> <br /> Veel beter werden de prestaties echter niet tijdens de 84e Dutch TT, zo wist Loi zich op een teleurstellende dertigste plaats te kwalificeren en werd hij zaterdag’s slechts vijfentwintigste tijdens de race. Na afloop ontstond er vervolgens een flinke commotie toen KTM baas Pit Beier een boekje open deed over de machine waarop Loi het weekend in Assen had gereden. Volgens Beier was er helemaal geen sprake van dat Loi de beschikking had over een KTM fabrieksmachine, de Oostenrijkse fabrikant zou deze zelfs helemaal niet meer kunnen leveren, maar bleek Loi in Assen gereden hebben op een productiemachine die normaalgesproken ingezet zou worden in een nationaal kampioenschap en vergelijkbaar zou zijn met de KTM machines die momenteel o.a. gebruikt worden in de Red Bull MotoGP Rookies Cup.<br /> <br /> </p>
<p>Enkele dagen na de Iveco Daily TT Assen ontstond er dan ook een flinke discussie waarom de talentvolle jonge Belg zo door zijn huidige team in de mailing lijkt te worden genomen en wat er precies achter deze opmerkelijke keuze schuil zou gaan. De problemen voor Loi lijken dan ook met de dag groter te worden en hard hij ook in Assen zijn best deed en op de Sachsenring zal doen, dit lijkt op een gevecht tegen de bierkaai aangezien het onmogelijk is met deze machine potten te gaan breken. Wordt ongetwijfeld vervolgd…..<br /> <br /> Na deze vervelende situatie kwam het team vrijdag ook nog eens met een persbericht als reactie op uitlatingen die de huidige leider in de tussenstand van het Moto3 wereldkampioenschap Jack Miller tijdens Nederlandse Grand Prix had gedaan tegenover de media. Miller liet weten dat hij nergens een overeenkomst had getekend voor het komende seizoen en dat hij vrij was om te gaan en staan na dit seizoen. Marc VDS Racing claimt echter een driejarige overeenkomst te hebben getekend met de Australiër om vanaf het seizoen 2015 uit te komen voor het team in de Moto2 klasse. Het zou volgens het persbericht gaan om een zes pagina’s tellend pre-contract die het afgelopen seizoen al ondertekend zou zijn door zowel Miller als ook door zijn ouders. Saillant detail is echter wel dat Miller en zijn huidige manager het definitieve contract weigeren te tekenen. MarcVDS Racing claimt nu echter dat het pre contract bindend is en dat men er alles aan zal doen om Miller aan zijn afspraken te houden.<br /> <br /> Het moge duidelijk zijn dat er sportief gezien momenteel geen vuiltje aan de lucht is met de overwinningen van zowel Esteve Rabat als ook Mika Kallio en de eerste twee plaatsen van het duo in de tussenstand van het Moto2 wereld kampioenschap. Naast de baan krijgt het Belgische team met de problemen van Loi en het welles nietes spelletje omtrent de komst van Jack Miller echter momenteel wel voldoende kritiek te verduren. Hoe de vork precies in de steel zit zullen we misschien wel nooit te weten komen, dat het momenteel niet allemaal koek en ei is moge duidelijk zijn.</p> <p><br /> </p> <p><br /> </p> <p><br /> </p> <p><br /> </p> <p> </p> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>