Valentino RossiÕs chef-monteur Jeremy Burgess heeft laten weten dat hij een cilinderinhoud van 600cc voor de MotoGP klasse wel ziet zitten, verder onthulde de Australir dat Rossi mogelijk tijdens de Duitse Grand Prix weer in actie zal komen.
Jeremy Burgess, de Australische steun en toeverlaat van Valentino Rossi, was afgelopen weekend te gast bij de Australische uitzending van de MotoGP race op Silverstone en deed daar enkele onthullende uitspraken.<br /> <br /> Zo liet Burgess in de studio uitzending aan commentatoren Daryl Beattie (ex 500cc rijder) en Greg Rust weten dat hij een cilinder capaciteit van 600cc voor de MotoGP klasse wel ziet zitten.
<blockquote>ÒWe hebben 990Õs gehad en nu gaan we naar 1000Õs maar waarom doen we dat? Om kosten te reduceren en te proberen meer teams naar het startveld te trekken maar we weten niet of dat wel succesvol zal zijn. Als ik een schone lei zou hebben zou ik de MotoGP 600cc maken. De wereldstandaard is 600cc. Het maakt niet uit of je in Italië, Australië, Amerika of Duitsland rijdt Ð overal ter wereld rijden ze met 600cc machines,Ó vertelde Burgess.<br /> <br /> ÒIk denk dat we daar nog flink veel in kunnen ontwikkelen op verschillende niveaus en er een 600cc prototype klasse van kunnen maken. Breng de MotoGP terug naar 6000cc, voer wat wijzigingen door aan de Moto2 klasse en ga met die twee categorieën door.Ó<br /> </blockquote>Burgess onthulde verder nog dat Valentino Rossi mogelijk al tijdens de Duitse Grand Prix op de Sachsenring weer in actie zou komen alhoewel Burgess zelf van mening is dat Brno een betere keuze is omdat dat minder technisch is dan de Sachsenring en het daaropvolgende Laguna Seca.<br /> <br /> Ook blijkt dat een overstap naar de Formule 1 zeker nog niet uit beeld is bij de negenvoudig wereldkampioen als de koningsklasse van de Autosport drie wagens per team toe zouden staan. Ferrari had al laten weten dat er een derde auto voor Rossi is als hij dat wil.