MotoGP: De Formule 1 op twee wielen

Molenaar Racing GP lanceert groot nieuws en verbeterde toekomstplannen tijdens Dutch TT De hightech viertaktbolides leveren bij 990 cc tot 250 pk, draaien tot 17.000 t/min en bereiken op de rechte stukken tot 347,4 km/h. Het is dan ook geen wonder dat het WK MotoGP wordt aangeduid als de ÒFormule 1 op twee wielenÓ. Alle gerenommeerde motorfabrikanten zoals Honda, Yamaha, Suzuki, Kawasaki, Ducati en Aprilia mengen zich hierin met fabrieksrenstallen, de Formule-1-techniek speelt een steeds grotere rol. Aprilia liet bij Cosworth een driecilindermotor construeren, Ducati verzekerde zich van de knowhow van Ferrari, Yamaha bestelde bij Mecachrome, de partner van Renault, een nieuwe cilinderkop. En het Britse Protonteam liet de vijfcilindermachine door John Barnard construeren, die vroeger als Formule-1 designer bij McLaren en Ferrari furore maakte.