Dani Pedrosa heeft de snelste tijd op de klok gezet tijdens de tweede vrije training van de Eni Motorrad Grand Prix Deutschland. Stefan Bradl gaf het thuispubliek reden tot juichen met een tweede tijd achter de Repsol Honda coureur.
De MotoGP coureurs troffen het tijdens de tweede vrije training wederom niet met het weer tijdens, was het tijdens de openingsessie op vrijdagmorgen nog droog, vlak voor de start van de tweede training ontstond er een pikzwarte lucht boven het Sachsenring circuit met even later een flinke regenbui tot gevolg.<br /> <br /> Na een aarzelend begin van de sessie waar iedereen in eerste instantie binnen bleef was het Franco Battaini, die in Duitsland de geblesseerde Karel Abraham vervangt binnen Cardion AB Motoracing, die als eerste naar buiten kwam en de inmiddels kletsnatte baan ging verkennen. Even later volgde ook de rest waarbij Cal Crutchlow zich direct al verslikte in de omstandigheden, naast de baan raakte en met behulp van de marshals via een rit door het gravel terug kwam op de baan en zijn weg kon vervolgen.<br /> <br /> Inmiddels was het gestopt met regenen en ontstond er langzaam een smalle droge lijn op het circuit. De tijden gingen dan ook gestaag naar beneden, zagen we het resterende deel van de sessie veel verschillende namen de lijst aanvoeren maar uiteindelijk was het Repsol Honda coureur Dani Pedrosa die na vijfenveertig minuten met een snelste ronde van 1’32.228 iedereen te snel af was. <br /> <br /> Stefan Bradl verraste in de allerlaatste minuut door naar de tweede plaats op de lijst te komen, slechts 0’076 achter de Spanjaard voor Jorge Lorenzo en Casey Stoner.<br /> <br /> Het Ducati Team duo Valentino Rossi en Nicky Hayden zagen we gedurende de sessie ook regelmatig in de voorste regionen om uiteindelijk op een respectievelijke vijfde en zesde plaats de training af te sluiten.<br /> <br /> Crutchlow wist na zijn vroege uitstapje in de sessie toch weer de draad op te pakken en noteerde de zevende tijd.<br /> <br /> Andrea Dovizioso, Ben Spies en Hector Barbera zijn de laatste drie coureurs binnen de top tien.
<p>James Elisson werd op de twaalfde plaats de best geklasseerde CRT coureur. De Brit bleef in deze strijd Aleix Espagaro, Mattia Pasini – die een merkwaardige crash meemaakte tijdens de ochtendsessie toen hij in de pitlane ten val kwam maar na een bezoek aan het medisch centrum voldoende fit was om te mogen starten – en Yonny Hernandez voor.<br /> <br /> Colin Edwards bleef lange tijd binnen, reed slechts acht ronden en noteerde een teleurstellende tijd van 1’43.245. De Amerikaan zagen we in het begin van de sessie druk in gesprek met enkele technische mensen binnen het team, iets wat duidelijk maakt dat het momenteel niet allemaal koek en ei is binnen NGN Mobile Forward Racing. Diverse geruchten doen zich momenteel dan ook de ronde in het paddock. Zo worden de geluiden steeds sterker dat het Italiaanse team, net als in de Moto2 klasse, afscheid gaat nemen van het Suter chassis en de BMW S 1000 RR krachtbon en binnenkort overstapt naar een FTR chassis voorzien van een door Ten Kate getuned Honda CBR1000RR engine. Of Edwards deze dan zal gaan bemannen is nog onduidelijk aangezien de geluiden op de Sachsenring ook steeds sterker worden dat de veteraan het veld moet ruimen binnen het team wat tot nu toe nog geen potten kan breken binnen de CRT afvaardiging in de MotoGP klasse. <br /> <br /> </p> <iframe src="//www.facebook.com/plugins/like.php?href=http%3A%2F%2Fracesport.nl%2FMotoGP%2FMotoGP%2Fpedrosa-het-snelst-bradl-verrast-tijdens-fp2-op-sachsenring%2Ftabid%2F63%2FiNews_ID%2F30151%2FDefault.aspx&send=false&layout=standard&width=450&show_faces=true&action=like&colorscheme=light&font&height=80&appId=113101315456026" scrolling="no" frameborder="0" style="border: none; overflow: hidden; width: 450px; height: 80px;" allowtransparency="true"></iframe>