MotoGP: Pol Espargar— breekt sleutelbeen

81

Ondanks zijn tweede rondetijd kan Pol Espargar— niet helemaal tevreden terugkijken op de driedaagse MotoGP test op het Losail circuit in Qatar. De Monster Yamaha Tech3 kwam namelijk zondagmiddag ten val en brak daarbij zijn linker sleutelbeen.

De regerend Moto2 wereldkampioen en de dit seizoen in de MotoGP klasse debuterende Pol Espargar&oacute; be&euml;indigde zondag zijn laatste wintertest voorafgaand aan het 2014 MotoGP wereldkampioenschap met een indrukwekkende tweede rondetijd – notabene achter zijn eigen broer Aleix. <p >&nbsp; </p> <p>De jonge Spanjaard was gedurende de test constant snel nadat hij zich de eerste dag met name had gefocust op het aanpassen van zijn eigen rijstijl, reed een goede en constante racesimulatie maar in de laatste uren van de derde dag ging het even mis. Espargar&oacute; maakte een klein foutje bij het ingaan van bocht zes door mis te schakelen. Hierdoor miste hij de bocht waarna hij in het gravel ten val kwam. Ondanks dat de crash er heel onschuldig uitzag brak Espargar&oacute; wel zijn linker sleutelbeen.&nbsp;</p> <p><br /> </p> <p> </p> <p>Inmiddels is de Monster Yamaha Tech3 coureur al teruggekeerd naar zijn geboorteland waar hij zich later vandaag zal melden in het ziekenhuis van Barcelona voor een uitgebreider medisch onderzoek en een eventuele operatie.</p>







<div>Vooralsnog is Pol Espargar&oacute; er van overtuigd dat hij over twee weken, als het 2014 MotoGP seizoen op hetzelfde circuit van start gaat, voldoende hersteld is en dat hij gewoon aan de start kan verschijnen.<br /> <br /> <br /> <strong>Pol Espargar&oacute;, Monster Yamaha Tech3, snelste ronde 1:54.907, tweede:</strong><br /> </div> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"> <div>&ldquo;We kunnen tevreden zijn met het werk dat we hier hebben gedaan omdat we een geweldig stap gemaakt hebben. &nbsp;Aan het begin van de sessie wisten we een betere afstelling te vinden, een set-up die me in staat stelde om mijn tijd op nieuwe banden aanzienlijk te verbeteren, ik wist echt een hap van mijn tot dan toe snelste tijd af te halen. Ook het ritme wat ik zondag had tijdens de racesimulatie was een stuk beter dan een dag eerder. Natuurlijk was de crash aan het einde van de test een beetje ongelukkig. Ik maakte een fout tijdens het terugschakelen waardoor ik de bocht mistte en in het gravel ten val kwam. Ik ben nog steeds erg zelfverzekerd en positief over de test hier, over twee weken kom ik terug naar hier en dan ben ik klaar voor de eerste race.&rdquo;</div> </blockquote> <p><br /> </p> <p><br /> </p> <p><br /> </p> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> &nbsp;</strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&amp;id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;">&nbsp;</strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&amp;id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan &raquo;</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>