Naast Honda en Ducati heeft ook het Suzuki Ecstar team woensdag en donderdag getest op het snikhete circuit van Misano. De resultaten waren positief en net als Honda en Ducati hebben ook zij veel informatie verzameld.
Aleix Espargaro en Maverick Vinales gingen door met de ontwikkeling van de Suzuki GSX-RR en samen met de ingenieurs hebben zij alle data informatie kunnen vergelijken met de progressie die tot dusver in dit seizoen is gemaakt. Coureurs en ingenieurs geloven dat de juiste weg is ingeslagen. <p><br /> </p> <p>Verder zijn er door beide Spanjaarden nieuwe settings geprobeerd die ook de komende races gebruikt kunnen worden. Zeker op het circuit van Misano tijdens de GP in september. Het team heeft zich daarbij gefocust op het chassis en de elektronica om een betere vermogensafgifte en meer tractie te bewerkstelligen.</p> <p><br /> </p> <p><strong>Davide Brivio – Suzuki Ecstar teammanager:</strong></p> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"> <p>"Eén van de positieve dingen uit deze test is dat beide rijders nu met een positief gevoel op vakantie kunnen. Ze hebben beiden hard gewerkt in deze hitte en hebben beiden een nieuw gevoel gevonden met hun machines. Het was belangrijk voor ons om halverwege het seizoen te analyseren waar we staan. We hadden de nodige data verzameld en het was nodig om die buiten de raceweekenden om eens goed te analyseren om beter te begrijpen waar we staan en welke kant we op gaan. Het hebben van meer overall set-up mogelijkheden en meer elektronica mogelijkheden is cruciaal voor de ontwikkeling en op dat gebied hebben we een flinke stap voorwaarts gemaakt.”</p> </blockquote>
<p><strong>Maverick Viñales (Suzuki Ecstar) 1'32.7 (totaal 166 laps):</strong></p> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"> <p>“Ik heb het gevoel dat deze test zeer bruikbaar voor ons is geweest. We begrijpen nu beter waar we kunnen verbeteren en we hebben ons geprepareerd voor de komende races. Ik heb veel ronden gereden in een soort van raceconfiguratie met een volle tank en ik voelde me bij elke run beter en beter. In het begin had ik een slecht gevoel met de tractie bij het uitkomen van bochten en had ik tevens moeite met het snel insturen van langzame bochten.</p> </blockquote> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"> <p>We hebben diverse verbeteringen doorgevoerd aan het chassis en die gaven een positief resultaat. We hebben nu diverse mogelijkheden voor de nog komende circuits. Met het gevoel dat ik nu heb zou ik willen dat Idy volgende week al was omdat ik me met deze verbeteringen heel comfortabel voel op de motor. We kunnen echter ook wel wat rust gebruiken en nog meer belangrijk tijd om alle data te bestuderen. " </p> </blockquote> <p><br /> </p> <p><strong>Aleix Espargaró (Suzuki Ecstar) 1'32.8 (totaal 121 laps):</strong></p> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"> <p>“Het extreem hete weer maakte deze test bijzonder zwaar maar ik ben erg blij met wat we bereikt hebben. Na de Sachsenring was het belangrijk om het gevoel met de voorkant weer terug te krijgen, zeker in de langzame bochten. We hebben diverse set-up mogelijkheden getest en aan het eind had ik een heel positief gevoel. We hebben ook de elektronica verbeterd en gewerkt aan de raceafstelling waarbij met name gekeken is naar de prestaties op de harde banden.</p> </blockquote> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"> <p>De motor reageert heel goed en het gevoel dat ik heb is positief. Het meest belangrijke is dat we diverse manieren hebben gevonden om de komende races te kunnen benaderen qua set-up. Dat is belangrijk voor een nieuw team als het onze. Nu gaan we voor even onze gedachten verzetten en genieten van een korte vakantie. Ik ben echter eerlijk als ik dat ik uitkijk naar het moment dat we weer gaan racen. Ik wil de slechte prestatie van de Sachsenring zo snel mogelijk rechtzetten.”</p> <p><br /> </p> </blockquote><span style="font-family: 'lucida console', monospace;"><br /> </span> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>