MotoGP: Stoner en Hayden zitten er goed bij

43

Ducati Marlboro rijders Casey Stoner en Nicky Hayden moesten hard werken op de hete en bochtige Sachsenring maar deden dat met succes getuige de tweede en derde tijd die het duo wist te noteren.

Na drie snelle en vloeiende circuits op rij hebben Casey Stoner en Nicky Hayden hard gewerkt om hun afstelling aan te passen aan het krappe bochtige Duitse circuit. Beide rijders wiste vooral in de eindfase een significatie progressie te boeken.<br /><br />Stoner noteerde in de eindefase een drietal ronden onder de 1Õ23 maar verloor te veel tijd in de vierde sector waardoor hij 0,274s moest toegeven op Dani Pedrosa. Stoner zal morgen dan ook op zoek gaan naar een verbetering in die vierde sector.<br /><blockquote>ÒOver het algemeen voelde de motor best goed maar we moeten enkele verbeteringen aanbrengen. Zoals gebruikelijk werkt een kant van de motor in het begin goed en als we dan een verbetering zoeken op andere punten wordt de goede kant minder goed en hebben we het moeilijk om een compromis te vinden,Ó vertelde Stoner. ÒWe hebben vandaag beide sets banden geprobeerd Ð de hardere en de zachtere compound Ð en we reden onze snelste tijd op de harde optie maar we hebben nog niet echt uitsluitsel over welke beter is voor de race. De zachtere voorband werkte goed maar we hadden wat probleempjes toen we de hardere pakten, deze wilde onderaan de heuvel wegglijden dus dat is iets waar we aan moeten werken. Maar zoal ik al zie, over het algemeen zijn we redelijk tevreden over de motor Ð deze werkt goed maar we hebben nog wat te doen om daar te komen waar we willen zijn. Ò</blockquote>







Hayden voegde de beste aspecten van zijn twee machines samen voor een laatste run en wist daarmee 0,8s sneller te gaan en kwam daarbij uit op een derde tijd.<br /><blockquote>ÒDit was zeker geen slechte dag voor ons. Het was erg belangrijk om vandaag zoveel mogelijk informatie te verzamelen, om alle banden en een aantal verschillende afstellingen te proberen omdat het morgen zeer waarschijnlijk gaat regenen. In het begin ging het niet zo makkelijk maar toen ik eenmaal van motor wisselde ging het al wat beter. Een motor bleek beter te zijn aan de voorkant en de andere aan de achterkant dus het was een kwestie van het vinden van een compromis. Er zijn een paar stukken op het circuit waar ik snel ben maar er zijn er ook een paar waar ik een hoop tijd verlies en hier telt elke tiende van een seconde Ð bij een hoop circuit is het vinden van een tiende genoeg om iets naar voren te komen maar hier is een have tiende al heel wat. Het is echter een cool circuit, ik hou er wel van, vooral die laatste bocht als je van achter vandaan komt is erg leuk.Ò<br /></blockquote>