Di Giannantonio leidt regenachtige derde vrije training in Australië

74
Fabio di Giannantonio - Phillip Island | foto© Russell Colvin

Fabio di Giannantonio heeft zaterdagochtend in de derde vrije training voor de Moto3 klasse op Phillip Island onder regenachtige omstandigheden de snelste rondetijd gereden. Teamgenoot Jorge Martin zorgde voor een Del Conca Gresini 1-2 met Darryn Binder daarachter die de derde rondetijd noteerde.

Zaterdagochtend om 10:00 uur lokale tijd, 01:00 uur Nederlandse tijd ging de derde vrije training voor de Moto3 klasse van start op het Phillip Island Grand Prix Circuit in Australië. Nadat de vrijdag begon met veel regen en het later opklaarde met zonnige omstandigheden, begon ook de zaterdag regenachtig. Het asfalt was bij aanvang van de sessie volledig nat maar er viel geen regen meer.







Andrea Migno ging daarbij meteen in zijn eerste ronde uit de pitbox de fout in. De Italiaan crashte ter hoogte van bocht 4, Honda corner, en had zichzelf daarbij zichtbaar bezeerd. Even later kwam ook Kazuki Masaki ten val, de Japanner ging onderuit in bocht 8 (Hayshed). Later, na een aantal scans, bleek dat de RBA BOE Skull Rider KTM coureur zijn middenhandsbeentje gebroken heeft en dit weekend niet meer in actie zal komen. Ook lijkt deelname aan het weekend op het Sepang International Circuit in Maleisië komend weekend niet zeker.

Na ruim tien minuten vielen er weer druppels boven het Australische circuit maar zodanig dat het de coureurs niet hinderde. Met name de Italianen leken zich comfortabel te voelen in deze omstandigheden aangezien onder andere Fabio di Giannantonio, Tony Arbolino, Enea Bastianini en Marco Bezzecchi zich in de bovenste regionen van de tijdlijsten meldden.

Crashes waren er vervolgens voor de Italianen Marco Bezzecchi, die crashte in bocht 6 en daarmee al drie keer gecrasht is dit weekend, en Stefano Nepa, de veroorzaker van het grote oliespoor in FP1 en de daaropvolgende twee uur durende schoonmaakoperatie. Ook kwam Sic58 Squadra Corse coureur Tatsuki Suzuki enkele minuten later ten val ter hoogte van bocht 1, Doohan Corner.