De Zwarte Cross komt met een leuk nieuw initiatief: De promocommissie van het populaire festival gaat zeven talentvolle, jonge atleten helpen met hun communicatie, naamsbekendheid en netwerk. Onder de zeven talenten, één wegracecoureur: Red Bull MotoGP Rookies Cup coureur Victor Steeman.

De weg naar professionaliteit kent vele ontberingen en vele talenten haken tijdens de beklimming om verschillende redenen af. De bekendheid van de Zwarte Cross zou de jonge talenten en de bekendheid van hun sport een verdiend duwtje in de rug kunnen geven. Daarom richt de organisatie van de Zwarte Cross, de Feestfabriek, Alles Komt Goed BV, de Zwarte Cross Talententuin op.

De Zwarte Cross promocommissie gaat zeven talentvolle, jonge atleten helpen met hun communicatie, naamsbekendheid en netwerk. Tevens wordt via de online-mediakanalen van onder andere de Zwarte Cross op regelmatige basis een inkijkje gegeven in het roerige en interessante leven van de jonge topsporters, die onderweg zijn naar de top.

De zeven geselecteerde talenten zijn:

  • Joris Nieuwenhuis           Zelhem          Veldrijden
  • Shana van der Vlist         Apeldoorn      Motorcross
  • Casper de Gier                Laag Keppel  Skeeleren en schaatsen
  • Davy Pootjes                   Ammerzoden Motorcross
  • Dejan Bolt                        Hummelo       Boksen
  • Victor Steeman               Lathum         Wegrace
  • Monique van der Valk     Neede             BMX

Het initiatief komt van sportliefhebbers en Zwart Cross oprichters Gijs Jolink en Hendrik Jan Lovink: “Het lukt maar weinig atleten om de top te halen. De weg naar professionaliteit kent namelijk vele ontberingen. De Zwarte Cross wil graag bijdragen aan het doel van de atleten die deelnemen aan de Zwarte Cross Talententuin, namelijk: van hun passie hun beroep maken! Laten we eerlijk zijn: verstand van trainen en techniek van topsport hebben we niet. Als het goed is, hebben zij en hun coaches dat zelf. Ook ambitie en talent hebben ze al, anders waren ze niet zo ver gekomen. Wat vaak lastig blijkt in het vak, is opvallen met een authentieke, krachtige persoonlijkheid. Aandacht krijgen van een groter publiek en sponsors binnenhalen. Online op de juiste kanalen aanwezig zijn. En dat zijn nou juist de zaken waar wij wel mee kunnen helpen!”

Na de 2017 editie van de Zwarte Cross start dit festijn!
Vanaf augustus kunnen belangstellenden regelmatige een kijkje neme in het roerige en interessante leven van deze jonge topsporters op al de Zwarte Cross online kanalen (website, nieuwsbrief, social media) en dat van Tante Rikie en Nozem Oil. Zo geeft de Zwarte Cross organisatie deze helden, hun inspanning en de sporten die zij beoefenen de aandacht en het publiek die zij verdienen. Blijf ze volgen!