Het MotoGP wereldkampioenschap komt van 28 t/m 30 juni op bezoek in Assen. Tijdens de Motul TT Assen is het niet alleen een thuiswedstrijd voor het Nederlandse NTS RW Racing GP, Bo Bendsneyder en Zonta van den Goorbergh maar ook voor tal van landgenoten die in de MotoGP paddock werkzaam zijn.

Jarno Janssen, Wilco Zeelenberg, Roelof Waninge, Frank Weeink, Peter Bom allemaal namen die regelmatig langskomen tijdens de Grand Prix weekenden. Maar naast deze reeds bekende namen werken er nog een groot aantal Nederlanders in de MotoGP paddock, Van crewchiefs, dataengineers, monteurs tot aan servicemedewerkers van pakken- en helmen leveranciers.

Een tiental van deze Nederlanders hebben we de afgelopen periode opgezocht in de MotoGP paddock en allemaal (nagenoeg) dezelfde vragen gesteld. De komende dagen tot aan de 2019 editie van de Motul TT Assen zullen we dagelijks een landgenoot aan jullie voorstellen en in de spotlights zetten.

We trappen vandaag af met Rieko Dalhuisen – eigenaar JetConsult, Private Jet Charters (Office in Clinica Mobile)

Naam: Rieko Dalhuisen
Functie: Eigenaar JetConsult BV

Sinds wanneer werkzaam in de MotoGP paddock:
2017, en vanaf dit seizoen fysiek met een kantoor aanwezig in de MotoGP paddock.

Wat houdt je functie precies in:
Wij verzorgen de private jet vluchten voor de (MotoGP) coureurs en teams binnen de paddock. Een aantal van de mannen maakt gebruik van onze services en vliegen voor en na de GP met een privéjet naar huis terug samen meestal met familie en begeleiders. We zijn er meestal bij vanaf aankomst tot vertrek. Dit is natuurlijk maar een klein deel van onze job. Naast MotoGP zijn we actief als bedrijf EN als sponsor in de WorldSBK, MXGP… buiten de racerij doen we alle grote DJ’s ter wereld, sporters, en een groot aantal privé klanten.

Hoe ziet een training/wedstrijddag in de paddock er voor je uit:
Ons kantoor is gevestigd in de Clinica mobile. Niet de meest voor de hand liggende plek denk je dan, maar dat is het juist wel. Voor alle coureurs is de Clinica een soort van een “rustige” plek voor verzorging, massage e.d. Een zeg maar Neutrale area. De perfecte locatie waar we dan over business kunnen praten zonder iedereen er omheen. Niet alle coureurs willen nl dat mensen weten dat ze privé vliegen.  Een gemiddelde dag ziet eruit dat we in Clinica zijn na de sessies, als de mannen binnenkomen. Vandaar eigenlijk ook gewoon ons dagelijkse werk uitvoeren en verder veel afspraken hebben met potentiele nieuwe rijders, teams etc.  We beginnen woensdag avond als de eerste rijders binnenkomen en eindigen zondagavond als de rijders naar huis zijn. Rondom de vluchten zorgen we ook dat de huurauto’s klaar staan op de privéjet terminals etc.

Wat doe je tussen de Grand Prix weekenden:
Op maandag (middag) gewoon weer naar kantoor terug waar mijn team gewoon de dagelijkse zaken doordraait… en dan is het weer business as usual tot 1,5 week later, wanneer we weer richting paddock gaan. Onze business is High Demand, en vooral 24/7, wereldwijd. Natuurlijk ook tijd voor het familieleven thuis zodat er een goede balans is.

Met wie in de paddock ben je goede vrienden:
Wil ik iets specifieker trekken, aangezien goede vrienden iets breder kan getrokken worden in de paddock. We gaan eigenlijk gewoon goed met alle Nederlanders die we kennen in de Paddock. Altijd gezellig om met deze of gene een kop koffie te drinken of aan boord van de vlucht heen of terug bij te kletsen. Voor ons is de REV’IT! Racetruck naast de Clinica een soort van “thuis” omdat we ook hun kleding dragen in de paddock, en dus een erg goede band samen hebben.

Favoriete MotoGP coureur:
Heb ik niet specifiek. Aangezien we met veel coureurs omgaan is er aan elke coureur wel iets specifieks en goeds te vinden… tijdens de race heb ik altijd wel lichte voorkeur voor de mannen die met ons vliegen maar das logisch toch.

Moeilijkste moment tot nu toe in de racerij: 
Denk dat dat niet van toepassing is zakelijk tot nu toe maar denk dat ik dat meer persoonlijk bekijk, en dan is het voor mij het verongelukken van Marco Simoncelli… kan ik nog elke dag vreselijk jammer vinden dat we van hem niet meer hebben kunnen zien…

Hobby’s buiten de racerij:
Als in niet op de GP-track sta, ben ik met mijn zoontje van 7 op de crossbaan te vinden, hij crosst sinds 2 jaar en rijdt nu een KTM50CC, en daar zijn we druk mee. Daarnaast regelmatig sporten, lekker uit eten gaan met familie en vrienden, en genieten van het leven!

Ambities:
Nog lang de grote jet provider binnen de paddock zijn, en daarbuiten met ons kantoor. We groeien sinds de oprichting in 2015 gestaag per jaar en ik zou graag deze trend vasthouden. En vooral genieten van de combi werken met erg “coole” klanten!! 

Website: www.jetconsult.com / IG: @JetConsult / twitter: @jetconsultnl / FB: @jetconsultNL

Woensdag 19 juni: Robin Spijkers, Petronas Yamaha SRT, monteur Fabio Quartararo

 

Handige links Motul TT Assen :

Tijdschema en volledige uitslagen
Waar te volgen op TV
TT Festival Assen
Fotoverslag – donderdag
Fotoverslag – vrijdag
Fotoverslag – zaterdag
Fotoverslag – zondag

Bekijk je Racesport.nl op je mobiel, download dan nu de nieuwe Racesport.nl App