Karl Muggeridge won vroeg in de middag de eerste SBK race. De Australi‘r ging in de door regen afgebroken race Werner Daemen en Stefan Nebel vooraf. Barry Veneman finishte in de door regen afgebroken race als zesde.

Muggeridge vertrok als een speer toen het licht op groen ging en pakte gelijk een twintigtal meters op de BMW van Werner Daemen. Onze zuiderbuur liet zich echter niet zo makkelijk de kaas van het brood eten en sloot snel het gaatje. Ook Jörg Teuchert sloot aan en het trio ging vervolgens constant als aan een touwtje rond. De op de vierde plaats rijdende Stefan Nebel kon het tempo niet helemaal volgen maar nam op zijn beurt langzaam maar zeker wat afstand op Smrz en Bauer achter hem.<br /> <br /> In de negende ronde ging Teuchert in de eerste bocht onderuit en leek er iets van een gaatje te ontstaan tussen Muggeridge en Daemen. Werner Daemen mag dan inmiddels wat op leeftijd beginnen te komen maar is nog immer ontzettend gedreven en het gaatje werd weer gesloten. Ondertussen verzamelden zich donkere wolken boven het circuit en het was meer de vraag wanneer het zou gaan regenen dan of dat het geval zou zijn. De regen kwam inderdaad en na 18 van de 21 ronden stak de top 3 de hand op omdat het te gevaarlijk werd om met slicks te blijven rijden. De race werd vervolgens wijselijk middels een rode vlag beëindigd.<br /> <br /> Werner Daemen was na afloop duidelijk over zijn bedoelingen:<br /> <blockquote>"Karl en ik hadden beiden hetzelfde type achterband gekozen en we wisten niet exact hoe die zich zou houden. Ik besloot om achter Karl te blijven en kon hem relatief makkelijk volgen. Ik wilde afwachten tot de laatste paar ronden om te kijken wie van ons beide de sterkste zou zijn. Helaas kwam de regen net even te vroeg maar het stoppen van de race was de enige juiste beslissing."</blockquote>

Ghisbert van Ginhoven leverde een opvallende prestatie &nbsp;<br /> &nbsp;<br /> De Nederlanders presteerden ook uitstekend al viel de zesde plaats van Barry Veneman niet helemaal mee. Barry had echter gekozen voor een hele harde achterband en had in het begin van de race totaal geen grip. De Dalfsenaar zakte zelfs even buiten de top tien maar begon daarna aan een gestage opmars die hem uiteindelijk de zesde plaats opleverde. Barry liep zienderogen in op het voor hem rijdende duo Bauer en Smrz en had volledig de aansluiting te pakken op het moment dat de race werd beëindigd.<br /> <br /> Ghisbert van Ginhoven kende tot op heden in het seizoen nog al wat problemen. Van Ginhoven en Pirelli bleek geen gelukkig huwelijk. Vanaf dit weekend werd teruggekeerd naar de vertrouwde Dunlop banden. Gisteren zorgde wat problemen met de schokbreker voor een wat mindere startpositie maar vandaag was Ghizza niet te houden. Na een matige start kwam hij vanaf rond de twintigste positie langzaam maar zeker naar voren om uiteindelijk op een achtste plaats te finishen. Het zorgde uiteraard voor een tevreden gezicht bij de BMW-rijder.<br /> <blockquote>"Gelukkig is met de Dunlop’s het goede gevoel weer terug. Het voelt weer als vanouds. Ik kon lekker pushen tijdens de race en reed in de laatste ronde mijn persoonlijk snelste tijd."<br /> </blockquote>Ook Gareth Jones reed voor het eerst dit seizoen weer een lekkere wedstrijd die hem de negende plaats opleverde. Peter Politiek en Hampus Johansson finishten met een veertiende en vijftiende plaats eveneens nog in de punten. Jed Metcher van het RT Motorsports team had grote gripproblemen en moest genoegen nemen met een 18e plaats. Branko Srdanov wist helaas de finish niet te halen.&nbsp;