Voor drie Nederlanders – Tony Covena, Kevin Valk en Kevin van Leuven – stond er vandaag (zaterdag) eerst een tweede kwalificatie en een race op het programma terwijl de vierde Nederlander – Roy ten Napel – eerst nog een tweede vrije training en daarna zijn tweede kwalificatie moest rijden. Voor Covena was het een dag om voorlopig niet meer te vergeten.
<blockquote><strong>Tony Covena</strong> Ð EK Superstock 600 – 2e<br /> ÒDit is echt een lekker gevoel. Voor de tweede kwalificatie hadden we de remmen en de vering aangepast en daar ging het goed mee. Op het laatst reed ik een hele goede ronde maar toen kwam ik Gauthier tegen maar die P6 was goed. In de race zelf had ik een goede start, ik ging achter Elliott aan en lag op dat moment tweede. Ik merkte dat Elliott wat langzamer was en opende de jacht. Bij het ingaan van de tweede ronde wist ik hem te passeren en kon ik van hem wegrijden. Het gaatje liep even op maar toen Guarnoni zich door het veld naar voren had gewurmd kon hij bij me komen. Bij de NGK bocht wist hij me te passeren maar bij het aanremmen voor de eerste bocht lag ik weer op kop. Even daarna passeerde Romain mij, Guarnoni zat op dat moment vlak achter mij en wist me in de eerste bocht te passeren. Romain maakte daarna een foutje en kwam naast de baan waardoor ik weer tweede kwam te liggen. Ik maakte toen helaas zelf ook een foutje in de Kumho bocht waardoor ik het gat naar Guarnoni niet meer dicht kon rijden. Romain zat te ver achter me en ik kon die tweede positie tot op de finish vast houden. <br /> <br /> <strong>Kevin Valk</strong> Ð EK Superstock 600 – 13e<br /> ÒVoor de tweede kwalificatie hadden we voor en achter nieuwe banden gestoken en daarmee wilde ik naar de top tien komen maar ik kwam niet goed in mijn ritme, maakte wat foutjes Ð ik schakelde een versnelling te veel terug en wist met mijn snelste ronde naar de 15e startplaats te komen. In de race had ik een goede start en zat er goed tussen maar werd in de eerste bocht naar buiten gedrukt. Ik lag desondanks nog tiende maar werd in de eerste paar bochten nog door een aantal rijders gepasseerd en had daarna een mooi gevecht met Nelson Major die me een 13e plaats opleverde voor die Major. Nu op naar de Race of the Champions waar ik op het podium wil komen, ik wil in Assen mijn revanche nemen op de pech in Spa-Francorchamps. Ik wil graag ook nog Airvisie bedanken, zij hebben dit weekend mogelijk gemaakt.Ó<br /> </blockquote>
<strong>Kevin van Leuven</strong> Ð EK Superstock 600 Ð 17e<br /> ÒVanochtend zijn hebben we de setting weer teruggezet, terug naar de basis zogezegd. Ik kon meteen hetzelfde tempo rijden en ging met een nieuwe band ondanks dat ik heel erg moest wennen aan die band zelfs heel wat sneller. Mijn start was niet denderend. Het licht bleef vrij lang aan en ik maakte bijna een jumpstart, toen het licht eenmaal uitging waren er een aantal niet helemaal wakker en daar zat ik bij. In de eerste bocht raakte ik daarna iemand en raakte daardoor de aansluiting kwijt bij de groep voor me. Ik kon nog wel wat goed maken maar ze beleven elke keer net te ver weg want ik was graag de strijd met ze aan gegaan. Als ik een halve seconde sneller was gegaan was er veel meer mogelijk geweest, ik moet gewoon meer trainen met dit soort banden en dat gaan we ook doen zodat ik op Magny-Cours beter kan presteren.Ó<br /> <strong><br /> Roy ten Napel </strong>Ð FIM Cup Superstock 1000 Ð 19 trainingstijd<br /> ÒWe hadden vanochtend nog het een en ander aangepast maar dat ging niet super maar ook niet slechter. Ik hoopt dat het daarna met de kwalificatie beter zou gaan, ik kon wel gelijk vanuit de pitlane een snelle tijd zetten maar ik hoopte daarna op een sleepje en die kwam maar niet. Ik heb daar 3 a 4 ronden mee weggegooid en daar baal ik wel van. Morgen in de warm-up gaan we nog wat uitproberen en daarna zien we wel hoe de race gaat.Ó <br />