Bernat Martinez start zondag de wedstrijd om het Europees Kampioenschap vanaf pole positie. De beide aanwezige Nederlanders kenden geen makkelijke trainingen en kwamen niet verder dan een dertiende plaats voor Peter Politiek en een negentiende plaats en voorlaatste plaats voor Allard Kerkhoven.
Net als in de SS600 speelt ook hier het reglement een behoorlijke rol. In deze klasse moet gereden worden volgens het Stock 1000 reglement waar juist weer minder is toegestaan dan het ONK. Remschijven en wielen moeten bijvoorbeeld standaard zijn en data logging is niet toegestaan. Daarnaast moeten de motoren voldoen aan een minimum gewicht wat hier pak em beet 20 kg hoger ligt dan bij het ONK.<br /> <br /> Tijdens de keuring bleken de motoren van de beide Nederlanders dan ook een behoorlijk stukje te licht en ook na de ochtendtraining werd de motor van Peter Politiek nog te licht bevonden. Los van die perikelen waren de Nederlanders echter ook gewoon niet snel genoeg voor de kop van het veld.<br />
Martinez reed een 1’29.988 en was daarmee een fractie sneller dan Santiago Barragan op een Honda. Spaans Open kampioen, Javier Fores, klokte met zijn BMW de derde tijd voor de Zwitser Patrick Muff op een Suzuki.<br /> <br /> Op de inschrijflijst stonden ook de namen van Peter Schalken en William Hommersom vermeldt. Beiden zijn, naar verluidt om budgettaire redenen, echter niet aanwezig in Albacete.<br /> <br /> <a href="/Portals/0/docs/Combinada_SCK.pdf">Volledige uitslag kwalificatie</a>