Teams: 5e en 6e plaats voor Fabian Heusinkveld in Oschersleben:

100

Na een lange reis kwamen we vrijdagavond aan in Oschersleben waar op zaterdag de trainingen en op zondag de wedstrijden om de supercup- en de onk races verreden werden. Op vrijdag waren er al gelegenheden om vrij te trainen op het circuit maar daar konden wij helaas nog niet bij zijn.

Zaterdag:
De trainingen waren niet optimaal, aan het circuit moest ik nog weer wennen en ook de vering was verre van optimaal. Na één sessie waren de banden al helemaal op en het was behoorlijk stuiteren bij het aanremmen en glijden bij het uitkomen van de bochten. Het bleek dat de achterschokbreker niet helemaal meer in orde was en deze is daarom losgehaald door de heren van so-products voor nieuwe binnenwerkdelen en voor controle. De tweede training ging hierdoor al een stuk beter, de motor was beter controleerbaar en de tijden gingen al weer gestaag in de goede richting. Deze training duurde onaangekondigd 35 minuten ipv de normale 20 minuten,ik kon dus lekker veel rijden alleen kwam ik er de laatste ronde achter dat de benzine bijna op was. Gelukkig kon ik het paddock nog net halen. Al met al een hele vooruitgang en een 8e startplaats welke nog net op de tweede startrij is.Na kort overleg na de trainingen toch besloten om de achtervering verder aan te laten passen met een zwaardere veer en ook de voorvering onder handen te laten nemen en zo de volgende dag de wedstrijden in te gaan

Zondag:
De eerste wedstrijd op een vers setje rubbers op de startgrid opstellen, het licht ging uit en gááán. De eerste meters had ik al in de gaten dat het een goede start was aangezien ik al tussen de eerste rij zat. Laat remmen voor de eerste bocht en als derde kon ik er in duiken achter Stefan Scholten en JP Zeelenberg. Een geweldige start dus, na de eerste doorkomst over start finish kwam Tjalling Elzinga me voorbij op vermogen met zijn snelle Honda maar in het bochtige gedeelte er na kon ik goed bij blijven. Ik probeerde aan te haken en dit lukte aardig de opvolgende ronden. Het tempo lag in het begin van de wedstrijd al erg hoog hetgeen veel energie kostte in de tropische temperaturen die we inmiddels al hadden. Ook Niels Jansen kwam me na een paar ronden op het rechte eind voorbij. In de poging om aan te haken maakte ik een klein foutje en kon nu alleen maar op een afstandje volgen en er niet meer bij komen. Al met al toch een hele nette 5e plaats en er een goed gevoel aan overgehouden, ook over de vering die nu super was.

Het bleek in de eerste wedstrijd dat een goed resultaat ook zeker van een goede start afhangt, dus ook nu was ik gebrand op een goede start. En weer had ik een superstart waarin ik nu zelfs als eerste de eerste bocht in dook! Het plezier was niet van lange duur want al bij het uitaccelereren van deze bocht kwam Niels Jansen me voorbij en ook in de daarop volgende ronden kwamen de mannen die in de eerste wedstrijd voor me reden me voorbij waarvan de motoren wel weer erg snel bleken te zijn. Halverwege de wedstrijd lag ik weer op de vijfde plaats toen ook Gert v/d Bosch me voorbij kwam en aansluitend Atiba Belgrave. Van deze mannen wist ik dat ik ze hebben kon maar besloot af te wachten aangezien er achter ons al een behoorlijk gat naar de volgende rijders zat. In de 8ste ronde deed ik een inhaalpoging op Atiba welke totaal mislukte en ik moest weer een gaatje dicht rijden. Helaas begon ik te merken dat de motor over twee wielen begon te glijden, zo erg zelfs dat ik hem een keer met mijn knie net overeind kon houden. We waren op hetzelfde setje banden van start gegaan als de eerste race en waarschijnlijk zijn ze te warm geworden of toch te ver versleten maar de grip was verre van ideaal. De laatste 3 ronden daarom op safe uitgereden en uiteindelijk door een schuiver van Stefan Scholten toch nog 6e geworden.

Al met al toch een geslaagd weekend met een snelste rondetijd van 1:37:0 wat niet verkeerd is. Tevens doen we met een 5e en 6e plaats ook weer goede zaken voor de tussenstand in de supercup reeks.