Afgelopen paasmaandag mocht Allard maar vanaf een 37e startplaats vertrekken. Uiteraard niet zijn normale positie, maar door problemen in de erg korte trainingen kon hij echt niet sneller. Gelukkig liet hij in de warm-up training zien dat alle problemen opgelost waren. Waarna hij in de race veel posities wist te winnen om na 14 ronden, op een erg nette 18e positie te finishen.
Na een paar lange en zware laatste dagen kwam het team Oliveira vrijdagavond om elf uur aan op het circuit van Assen. Daar werden zij als laatste nog op het terrein toegelaten.
Zaterdagochtend om half één vertrokken de 55 ingeschreven coureurs voor het eerst de baan op. Na een paar rondes kwam Allard al binnen "Ik ben geen liefhebber van Assen, maar nu klopt het echt niet!" Na een snelle check aan de achterkant van de motor bleek de achterschokdemper het begeven te hebben. Einde training. Deze zaterdag was ook Stefan Meijer van Bitubo aanwezig met een verbeterde achterschokdemper.
Tijdens de volgende, ook weer erg korte, training werd er tweemaal code rood gegeven door crashes waarbij motoren gevaarlijk op de baan bleven liggen. Mede hierdoor konden er niet veel rondes gereden worden. Allard begon zijn tijden al snel te verbeteren. Maar na ongeveer drie geklokte rondes gingen ze niet meer omlaag. "Ik deed echt mijn best, maar die achterkant begon steeds extremer te glijden. Omdat er maar zo weinig tijd was bleef ik rondrijden en ging ik niet meer naar binnen." Na de training bleef hij op een 37e positie hangen. Gelukkig werd vrij snel erna de oorzaak gevonden.
Maandagochtend tijdens de warm-up ging Allard gelijk fanatiek van start. In de paar minuten die gereden konden worden wist hij zijn kwalificatietijd met twee seconden te verbeteren. Dit was erg goed voor zijn zelfvertrouwen zo vlak voor de race.
Terwijl alle gasten voorzien waren van een hapje en een drankje werd er naar de andere races gekeken. Na een korte startprocedure ging het rode licht voor de Dutch Superbikes om vier uur voor het eerste keer uit. Na al veel geoefend te hebben was zijn start erg goed. Bij het gedrang in de eerste bocht wist Allard precies de goede lijn te vinden en ook in de daaropvolgende bocht werden een paar concurrenten gepakt. Bij de Strubben, welke vanaf het dak van de oplegger goed te zien was, wist Allard meerdere keren rijders een plaatsje terug te wijzen. Vele rondes was hij in gevecht met Marcel van Nieuwenhuizen. Samen wisten ze naar voren te komen, maar door hun onderlinge gevecht kon ook teamgenoot Leon Bovee het gat dichten. Met ingaan van de laatste ronde lag Allard op een 20e positie. "Marcel verwachte mij waarschijnlijk al in de Strubben, want hij hield het gat erg dicht. Daarom besloot ik het buitenom te wagen door erg hard in te sturen. Met uitkomen zaten we maar een paar centimeter van elkaar af. En ineens zie ik links van ons Leon voorbij komen, welke aan het einde van het stuk ook gelijk Bertus Folkertsma eruit remt. Ik moet mee dacht ik gelijk!" En zo remde beide Oliveira Yamaha's Bertus er in één bocht uit. Allard bleef strak achter Leon rijden tot aan de laatste chicane. Daar komt Marcel hem ineens weer voorbij geremd, maar hij remde wel heel erg laat. Met een volledig glijdende achterkant kon hij de voor hem rijdende Leon niet ontwijken en beide gingen onderuit. Hierdoor kwam Allard op een 18e positie over de finish.
Een geweldige prestatie als je ziet dat hij maar een 37e trainingstijd had. Ook in de race lagen de rondetijden weer een stuk lager en hoefde hij zeker niet onder te doen voor de rijders die rond de 10e plaats vochten.
De volgende race zal zijn op het circuit van Lausitz (D) voor het IDM Superbike op 27-29 april. Hoewel het ver van huis is, zal ook hier de koffie altijd klaar staan.