Tijdens de vrije trainingen op vrijdag was het iedere keer nat. Ook zaterdag net voor de eerste kwalificatie kwam het met bakken uit de lucht. Allard kon niet helemaal zijn draai vinden en was ver achteraan te vinden. Met begin van de tweede kwalificatie was het ook nat, maar droogde de baan rustig op. Pas aan het einde ging Allard de baan op. In de vijf ronden pakte hij nog een 23e tijd. Zondag bleef het tijdens beide races droog. In de eerste kwam Allard niet verder dan een 25e positie. In de tweede ging het wel wat beter en kwam hij als 20e over de finish.
Het zat vrijdag niet mee. Vanaf de eerste sessie werd het circuit steeds net voor de Superbike trainingen nat gemaakt. Er werd niet zo vaak gereden als kon, maar Allard kon wel alvast wennen aan het circuit van Oschersleben in de regen. ‘s Avonds was het dan ook weer veel werk om de motor weer helemaal netjes te krijgen. Gelukkig hadden we dit weekend veel hulp met Arno, Cor en Christiaan die Allard hielpen.
En heel voorspelbaar ging het ook voor de eerste kwalificatie van zaterdagochtend regenen. Allard zijn tijd ging rustig omlaag tot de laatste ronden. Hij kreeg last van een achterwiel dat steeds meer en gevaarlijker ging spinnen. Daardoor eindigde hij deze kwalificatie op de voorlaatste positie. Voor de tweede training werd dan ook het één en ander veranderd.
Terwijl het erop leek dat het droog zou blijven, ging het net voor de tweede kwalificatie weer regenen. Maar doordat het snel erna opklaarde bleef Allard binnen om te wachten op een droog spoor. Hoewel de kwalificatie veertig minuten duurde reed hij pas met zeven minuten te gaan de baan op. Met een bijna droge baan begon hij voor het eerst op slicks tijdens het weekend. In de vijf ronden die hij kon rijden wist hij een nette 23e tijd te rijden.
En gelukkig waren de weergoden ook zondag goed gestemd. Want het zou de hele dag droog blijven. Na de warm-up training van 8.15 uur, werd de motor klaar gemaakt voor de race.
Inmiddels was het publiek en de media massaal naar het circuit gekomen. Mede doordat voormalig formule 1 kampioen Michael Schumacher ook meereed, was het net iets drukker dan anders. Vanaf zijn startplaats kwam Allard goed weg, maar remde net iets te vroeg voor de eerste bocht waardoor zijn gewonnen plaatsen weer bijna allemaal verloren waren. Jammer genoeg kon Allard de rijders voor hem net niet volgen. Een aantal ronden reed hij op kop van een groepje. Halverwege tot het einde van de race ging Allard steeds snellere tijden rijden. Terwijl de rest door bandenslijtage alweer langzamer ging, verging het hem steeds beter. Hierdoor wist hij ook de rest van het groepje achter hem te laten en liep iets weer in op de rijder voor hem. Maar na twintig ronden kwam de finish toch te vroeg om nog iets te winnen. Hij finishte op een 25e positie.
Het tekort aan training op een droge baan was goed terug te zien in de banden die zowel voor als achter erg versleten waren.
Voor de tweede race werd hier uiteraard wat aan veranderd. Om drie uur ging deze van start. Ook nu weer een goede start, maar begon net als de eerste race met een te lage snelheid. De rijders waarmee hij eigenlijk nu in gevecht wilde, wachtten uiteraard niet op hem. Ook nu weer werd hij ronden lang de aanvoerder van een groepje rijders, waaronder Michael Schumacher. Nadat Allard door Lauridsen werd ingehaald gingen de ronde tijden weer de juiste richting op. Ongeveer tegelijk was Michael achter Allard gekomen en bleef daar een aantal ronden hangen, totdat hij halverwege de race onderuit ging. Allard hield constant Lauridsen op een korte afstand van hem en won steeds meer tijd op zijn achtervolgers. Uiteindelijk wist hij toch op een betere 20e plaats te finishen.
Vooraf was er op iets meer gehoopt en er had ook meer ingezeten wanneer hij vanaf het begin de juiste tijden ging rijden. Toch gaan we wel weer vol goede moed naar Hengelo (Gld.). En uiteraard is iedereen ook daar weer van harte welkom.