Tijdens de races van Schleiz en Oschersleben heeft Allard zijn eerste punten van dit seizoen gepakt. Op Schleiz tijdens de vrije trainingen kwam hij in een goed ritme terecht. In de kwalificaties ging hij zelfs een seconde sneller dan een jaar eerder. Dat gaf hem een 21e startpositie.
In beide races was hij van begin tot eind in gevecht met meerdere coureurs om de laatste punten. In de eerste race leverde dit een 14e en in de tweede race een 15e positie op, waarmee de eerste 3 punten binnen gehaald zijn. Het weekend erna op Oschersleben starten al op woensdag de trainingen. Al erg snel wist Allard zijn persoonlijk record te verbeteren en kwam als 23e uit de kwalificaties. In de eerste race op zondag wist hij opbouwend te komen tot de 17e positie. Doordat er twee gastrijders voor hem finishten, kreeg hij wel één IDM Superbike punt. In de totaal verregende tweede race wist hij als 18e te finishen, waarmee hij niet tevreden was.
In de eerste vrije training moest Allard weer even in het ritme komen op zijn favoriete IDM circuit. "Dit is echt een prachtig circuit! Veel hoogte verschillen en een paar supersnelle bochten, daarom dat je hier toch iets voorzichtiger de eerste ronden draait." Maar aan het einde van de dag reed hij op "oude" banden al dezelfde tijd als een jaar ervoor met de races en had hij de coureur een grote lach op zijn gezicht.
De volgende dag tijdens de kwalificaties wist hij al snel zijn persoonlijke record te verbeteren.
Halverwege de eerste kwalificatie zorgde een paar regendruppels ervoor dat iedereen de pits binnen kwam. In de laatste minuten droogde de baan erg snel en verbeterde nog bijna iedereen zijn tijd, waaronder Allard, waarmee hij op een 21e positie terecht kwam.
In de tweede kwalificatie wist hij heel mooi en constant zijn tijd te verbeteren en zo nog een plekje te stijgen tot de 20e startpositie, wat dit jaar ook zijn beste trainingsresultaat is.
Zondagochtend was zijn start in de eerste race erg goed en kwam hij na de eerst ronde op een 13e positie door. Hoewel er in het begin een aantal snellere coureurs langskwamen ging hij wel het gevecht aan. Ronden lang lag hij op kop van een groep van drie tot vijf rijders. Tegen het einde van de race wist hij nog terrein te winnen op de rijders voor hem, maar kwam op de finish net te kort. Wel wist hij zijn twee achtervolgers (twee binnen een seconde) achter hem te houden en een prachtige 14e positie te pakken.
Voor de tweede race werd er weinig veranderd. Nu kende de coureur wel wat meer spanning, want zou hij weer in de punten weten te komen? Zijn start was niet zo super, maar bij de eerste bocht schoot hij overal langs! "Ik weet niet wat ze van plan waren, maar zo vroeg wilde ik niet remmen. Ik schoot overal precies door en wist menig rijder te verrassen." Vertelde de bijna hyperactieve coureur na de race, waar hij als negende de eerste bocht uitkwam. In de tweede ronde was hij zoals verwacht wel een paar plaatsjes kwijt, maar pas toen er een rijder recht voor hem onderuit ging verloor hij de aansluiting met de top. De rijders waarmee hij in de eerste race in gevecht was, hadden een zwakke plek gevonden en al snel waren er een paar op het zelfde punt aan Allard voorbij gegaan. Halverwege de race was hij dan ook afgezakt naar de meest ondankbare 16e positie (de eerste zonder punt). Maar tegen het einde begon hij weer sterker te rijden en in de laatste twee rondes zette hij de aanval in op zijn voorgangers. Met ingaan van de laatste ronde pakte hij weer de 15e positie en kon net niet nummer 14 pakken, maar wist zo wel het laatste punt mee te nemen.
"Dit was een geweldig weekend! Alles voelde goed aan en de stijgende lijn vanaf de Sachsenring werd voortgezet. Hoop dat ik dit vast kan houden." Vertelde een vermoeide, maar erg tevreden coureur na de race.
Direct erna werd vetrokken naar Oschersleben voor de elfde Speedweek. Naast het WK Endurance (8uurs race) bestaat deze week dit jaar ook het volledige IDM programma. Daardoor begonnen op woensdag al de vrije trainingen. Al vanaf de tweede sessie op deze woensdag ochtend wist Allard zijn persoonlijk snelste tijd op dit circuit te verbeteren.
Op donderdag was de eerste kwalificatie. Allard wilde snel alvast een goede tijd neerzetten, maar kwam al in de tweede ronde in aanvaring met een andere coureur die rustig rond reed. Waarbij hij zijn rechtwijsvinger behoorlijk kneusde. Deze vinger is het meest belangrijk om te snel te kunnen rijden. Hij wist met pijn toch nog aan het einde van de kwalificatie een tiende van zijn record te rijden om naar een 22e startpositie te komen.
De tweede kwalificatie op vrijdag werd erg moeilijk gemaakt door hele korte regenbuitjes. Hoewel het nooit echt nat werd, was snelle tijden rijden erg moeilijk en gevaarlijk. Allard wist samen met de meeste coureurs dan ook zijn tijd niet te verbeteren. Toch zakte Allard wel een plaatsje naar de 23e startpositie. Zaterdag werd de 8 uurs race gevolgd.
Zondag ochtend was de Superbike al vroeg aan de beurt met de warm-up training. Om 11uur was de start van de eerste race. Hoewel Allard zijn start weer goed was, deed hij het voorzichtig aan de eerste rondes, omdat hij nog niet 100% droog was. Maar daarna reed hij mooi naar voren en sloeg snel een groot gat op zijn achtervolgers. Jammer genoeg waren de rijders die samen vochten om de 12e positie net te ver weg en reed Allard eenzaam naar de 17e positie toe. Omdat er hier en daar een druppel regen neerviel nam hij geen risico’s en zorgde ervoor dat hij niet verder uitliep van zijn achtervolgers. Doordat er twee gastrijders voor Allard reden, werd hij in de officiële uitslag als 15e gekwalificeerd en pakte daarmee het laatste punt. Uiteraard was iedereen daar erg blij mee.
Direct na de race begon het te regenen en zou het niet meer stoppen voor de tweede race van de Superbikes. De laatste keer dat Allard echt in de regen reed kwam hij ten val en brak zijn sleutelbeen (Hockenheim eerder dit jaar), dus hij was goed zenuwachtig voor de race. Zijn start was weer erg goed, maar hij zou het niet gemakkelijk krijgen. "De achterband gaf maar geen grip. Meerdere keren gleed hij zelfs door tijdens het terugschakelen. Daardoor moest ik halverwege race bij de eerste bocht een stuk rechtdoor, wat me direct drie posities koste. Net toen ik wel vertouwen in de voorband kreeg, werd ik op een ronde gezet." Vertelde een teleurstellende rijder na de race. Hij wilde niemand in de weg rijden en ging dus ruim op tijd, en netjes aan de kant. Allard reed de race op een 18e positie uit, maar was zeker niet tevreden.
Direct moet alles weer klaar gemaakt worden voor de komende race dit weekend alweer, voor het ONK op het Belgische Francorchamps.