Nadat we maandag 16 april aankwamen op het zonovergoten Le Mans hebben we daar de Eurosport Benelux pitbox ingeruimd en alles neergezet op een vaste plek. De motoren zijn verder klaar gemaakt voor de shakedown test van dinsdag.
Nadat Arno Visscher (gesponsord door Spies Hecker) een 5 tal ronden had gedraaid op de nieuwe Suzuki GSX-R1000 K7 was het de beurt aan Augoston Rosival om wat ronden op de motor te gaan rijden, echter verder dan drie ronden zou Augoston niet komen hij ging in de 3de ronde hard onderuit over een oliespoor wat was neergelegd door een motor met een olie lekkage. Vlaggen deed men nog niet omdat niemand het oliespoor had opgemerkt behalve Augoston maar dan wel te laat.
De schade aan de motor was aanzienlijk, vooral de schade aan de remklauwen was later van vitaal belang, naast het afschrijven van een set remklauwen waren de tank en andere delen ook aan vervanging toe.
Door deze valpartij werden we de opvolgende dagen achtervolgt door problemen die ons op de wedstrijddag heeft doen besluiten om ons terug te trekken.
Na 1,5 uur hebben we de wedstrijd verlaten omdat we de veiligheid van de coureurs niet meer konden garanderen en je mag nooit spelen met de veiligheid van je coureurs. In onze derde set remklauwen bleven de remblokken vastlopen en dan moet je gewoon je gezonde verstand gebruiken en stoppen.
Maanden werk heeft het gekost om alles klaar te krijgen maar gelukkig is op 5 Mei alweer de volgende race, de 6 uur van Albacete. We hebben nog een aardige klus te klaren om onze coureurs daar op een veilige motor te laten starten en een geheel nieuw begin van het seizoen te maken.