Inmiddels een traditie aan het worden, de jaarlijkse circuitdag van RFO op het circuit van Zandvoort. Het enorme succes van vorig jaar heeft ons ertoe bewogen om ook dit jaar weer een circuitdag te organiseren in samenwerking met Motorsportlifestyle. Helaas was het weer niet zo mooi als vorig jaar, maar slecht was het zeker niet te noemen. Met name als je het weer vergeleek met het weer van de voorgaande dagen, was het zelfs goed te noemen.
Helaas was de opkomst ook niet zo als het voorgaande jaar, vanwege een aantal evenementen die kort op onze circuitdag gepland waren. En tot overmaat van ramp zorgden de wegwerkzaamheden op de A9, een belangrijke toegangsweg naar Zandvoort, voor enorme files en urenlang oponthoud, waar ook een groot aantal circuitrijders het slachtoffer van werden. 's Nachts had het enorm geregend zodat ook de baan niet helemaal droog was.
Voor degenen die nog twijfelden over hun bandenkeuze, werd deze keuze gelukkig eenvoudiger gemaakt omdat het net voor de aanvang van de eerste sessie ook weer enorm begon te regenen. Dit bleek gelukkig de enige regenbui die we gehad hebben die dag, zodat de rest van de sessies op een min of meer zonovergoten Zandvoort verreden kon worden.
Het hele evenement stond natuurlijk in het teken van Racing for O.s.c.a.r. en met name de gedachte erachter. Ook van de stichting Oscar NL waren er een aantal mensen gekomen, die alle belangstellenden konden voorzien van de nodige uitleg en wat folder en overige promotie materiaal.
Natuurlijk konden we ook weer de nodige sponsors op het circuit verwelkomen die enthousiast hun medewerking verleenden. Zo was er een afvaardiging van Eagle productions, die verantwoordelijk zijn voor een belangrijk deel van onze uitstraling als team, namelijk de teamkleding.
Technoflex is allang geen onbekende meer op het circuit van Zandvoort en waren uiteraard ook aanwezig om iedereen met raad en daad bij te staan op het gebied van vering en demping.
John van JVP Hightech Motorproducts had zijn halve winkel uitgestaldop de paddock, waar menigeen verlekkerd naar alle blinkende spulletjes stond te kijken.
Als klap op de vuurpijl hadden Erik en Lianne Ariesen van Verkeersschool Ariesen een grote verrassing voor het team. Zij stelden een gloednieuwe paddock scooter ter beschikking van het team.
Op de foto stelt Erik de scooter ter beschikking van het team, hetgeen door Luc in dank wordt aanvaard.
Naast alle bedrijvigheid op de paddock, werd er natuurlijk gedaan waar iedereen voor gekomen was, er werd op het circuit gereden. Uiteraard volgens het beproefde model van Motorsportlifestyle en door dezelfde organisatie in goede banen geleid, reden alle deelnemers hun rondes in de groepen waar ze waren ingedeeld. Patrick, die normaal gesproken marshall is bij MSL hoefde vandaag niet voor te rijden en kon wat aan de afstelling van zijn motor werken en even wat ritme opdoen. gezien de tijden die hij reed kan gesteld worden dat dit wel gelukt is en ik vermoed dat hij zelfs zijn PR op zandvoort heeft verbeterd.
Voor Michael was het de eerste keer op het circuit van Zandvoort. Voor hem een belangrijke trainingsdag omdat de motor kort ervoor helemaal uit elkaar lag vanwege versnellingsbak problemen en ook het rijwielgedeelte verdiende de nodige aandacht. Na wat strubbelingen in het begin van de dag kon hij in de middag beginnen met het testen van de motor, maar moest natuurlijk ook wennen aan de baan.
Dit bleek hij redelijk snel te doen en sloot de dag dan ook af met een goed gevoel.
Uiteraard zin er veel meer foto's gemaakt, maar die elders op onze site te vinden. Afsluitend kunnen we stellen dat het toch nog een leuke dag is geworden, met helaas wat minder belangstelling. Degenen die er waren hebben een prima dag gehad, waarbij we kunnen stellen dat het de kwaliteit is die telt, boven de kwantiteit….
Rest me slechts om iedereen te bedanken voor zijn of haar inzet en het vertrouwen in RFO.