Vrijdag morgen om half 10 hadden we de eerste vrije training. De baan was nog een klein beetje nat van wat regensputters die ‘s morgens vlak voor de training waren gevallen het was niet nat genoeg om op regenbanden uit te gaan dus maar gewoon begonnen op slicks. ‘t Was nog wat glibberig in het begin maar het begon naar mate de training verstreek wel vrij snel op te drogen.
De 2de en 3de training hadden we net als de 1ste al voor de middag. De laatste training voor de vrijdag hadden we om 2uur. Al met al ging het vrijdag redelijk goed, het nieuwe motorblok voelde goed aan, de afstelling werd steeds beter en is een stuk makkelijker te berijden door de powervalve.
Zaterdag morgen de eerste kwalificatie. Het ging nog lang niet zo als ik het zelf wilde, ik reed langzamer dan de vrijdag
en had nog problemen met de vering in de lange doordraaiende bochten. We hebben voor de 2de kwalificatie de vering compleet veranderd. De 2e kwalificatie ging hierdoor al een stuk beter vergeleken met de 1e kwalificatie. De veranderingen aan de vering pakten goed uit en de motor bleef beter op ideale lijn als ik de rem los liet, m’n rondetijd ging hierdoor ook aardig naar beneden, ik reed er net geen 2 seconden af en kwam uiteindelijk op een 1.36.4 uit, ik stond hiermee op een 25ste startplaats. Terugkijkend naar de 1e kwalificatie was het nog niet zo slecht, ik had alleen nog wel wat te doen voor de race omdat ik nog anderhalve seconde boven mijn persoonlijke record van vorig jaar zat. Voor de zondag hebben we nog een paar klikjes aan de vering verdraait en werden er nieuwe banden gemonteerd.
Zondag morgen om 8.40uur hadden we de warming up. Ik begon direct fanatiek om met een goed gevoel en een paar snelle rondetijden de wedstrijd in te gaan. Ook nog even een proefstartje gemaakt met het nieuwe motorblok. de start was goed en ik was klaar voor de race. Om 12.00uur hadden we de race maar doordat het wat uitgelopen was werd dit half 1. Ik had een goede start en kon er voor de eerst bocht nog aardig wat uit remmen. Ik zat er goed bij, totdat er in de 4e bocht een aantal coureurs vlak voor mij onderuit gingen. Ik kon geen kant meer op en moest de motor recht opzetten, waardoor ik de grindbak in moest en ook onderuit ging. Snel heb ik de motor weer opgepakt en m’n weg weer vervolgt. Door de val was m’n linker stuurhelft krom en naar binnen verbogen. Ik heb er uiteindelijk nog 1 kunnen inhalen en de wedstrijd uit kunnen rijden, dit viel alleen niet mee met een verbogen stuurhelft. Ik baal er dus ook goed van, juist omdat ik nog wat goed had te maken in de wedstrijd. Helaas er is niks meer aan te doen en we maken ons weer klaar voor de volgende wedstrijd, 3e IDM Nürburgring over 14 dagen. (29 t/m 31 Mei)