Afgelopen weekend stond de finale van het IDM kampioenschap op het programma. Een mooi evenement waar nog veel beslist moest worden en onze Oosterburen waren dan ook in grote getalen op komen draven om dit mee te maken. Ook de 125cc klasse was nog niet beslist en dus spannend.
Voor ons team ging het vooral om een goede afsluiting van een geslaagd IDM seizoen en proberen zo hoog mogelijk te eindigen in het kampioenschap. Na veel oponthoud en crisisoverleg (i.v.m. een oliespoor) werd na vier uur vertraging de ingekorte wedstrijd gereden. <br /> <br /> Bryan reed een keurige wedstrijd maar kwam te laat Ôop stoomÕ om zich met de podiumplaatsen te kunnen bemoeien. Hij finishte als zesde, waarmee hij ook als zesde het IDM kampioenschap 2011 afrondt.<br /> <blockquote>BryanÕs verslag van dit weekend: ÒDe vrije training ging vrijwel meteen redelijk goed, ik kon mijn ritme vinden en de machine samen met de monteurs goed afstellen. Langzaam maar zeker kon ik mijn tijden halen van vorig jaar. Zaterdagochtend was de eerste kwalificatie. De baan was nat maar toen de 125cc de baan opging, was er een droog spoortje en gingen de meesten over op slicks. Omdat de droge lijn niet zo breed was, was het ook een soort van spoorzoeken. Dat ging heel goed en ik stond na de eerste kwalificatie voorlopig op de 4de plaats. De 2de kwalificatie was wel helemaal droog en ik zakte in eerste instantie terug naar plaats 14. Daar was ik zeker niet tevreden mee en na veel pushen kon ik terug komen naar plaats 10. Niet echt om tevreden mee te zijn als je je bedenkt dat ik bij de kopgroep mee kan komen. Een goede start zou daarom essentieel zijn.<br /> <br /> Zondagochtend kwam uit wat de weermannen al voorspeld hadden: regen! De warm-up was erg nat. Een goed moment om mijn vertrouwen en gevoel weer een beetje te krijgen in de regen. Helaas is de warm-up maar 10 minuten dus echt veel tijd was daar niet voor.</blockquote>
<blockquote>De race zou officieel starten om 12:15 uur. Maar omdat er olie op de baan was gelekt, werd het 15:55 uur. We mochten van tevoren nog 10 minuten extra rijden om te kijken hoeveel olie er lag. In zoÕn situatie gebruiken ze een soort zand om de olie op te ruimen. Ik ging de baan op en ik zag een soort cross-terrein zonder springschansen. Het eerste gedeelte asfalt, daarna over naar het zand. Het leek een beetje op supermoto, zoveel was er gestrooid. Er viel haast niet te rijden zo glad. De wedstrijdleiding besloot om het tijdschema aan te passen en daarna te starten met ingekorte wedstrijden. De 125 zou normaal 21 rondes rijden, maar dit werd ingekort naar 12!<br /> <br /> Al met al was de start om 15:55 uur. Mijn start was top, vanaf plaats tien als 4de de eerste bocht in. Helaas kon ik dit niet helemaal vasthouden en verloor ik een paar plaatsen. Daarna zat ik op ongeveer een seconde van de kopgroep en kon er niet bijkomen, wat ik ook probeerde. Hier en daar kon ik een paar plaatsen opschuiven omdat er jongens vielen of de grindbak in reden. Twee ronden voor het einde kon ik Marvin Fritz voorbij en schoof ik door naar plaats zes. Zo heb ik de wedstrijd uit kunnen rijden en met een 6de plaats waren het team en ik niet geheel ontevreden. De wedstrijd was eigenlijk te kort, ik kwam min of meer als een diesel op stoom en de laatste ronde was ook mijn snelste. Ik wil graag het team en de sponsoren bedanken die dit mooie IDM seizoen mogelijk hebben gemaakt voor mij. Bedankt!Ó<br /> </blockquote>Nu het IDM seizoen afgerond is, hebben we nog concreet één doel voor ogen dit jaar en dat is Nederlands kampioen worden in Assen volgende week. De Race of Champions is de ONK finale van het seizoen en gaat ook bij de 125cc klasse de beslissing brengen. We staan fier aan kop maar willen deze positie natuurlijk verzilveren volgende week. Bryan kan bijna niet wachten, wij kijken er ook naar uit en misschien wordt u ook enthousiast om naar het circuit te komen.<br />