Na de afgelasting van de eerste race op het circuit van Assen was de race op Hockenheim de eerste race voor dvbs-racing in het ONK supersport. Gezien het grote deelnemersveld dit jaar in de ONK supersport klasse is het erg belangrijk dat je er bij de kwalificatie er al goed bijzit omdat van de 44 deelnemers er slecht 36 mochten starten.
Het was voor Arnold de eerste keer dat hij op het circuit van Hockenheim reed en tijdens de vrije trainingen op de vrijdag kon hij de (korte) baan verkennen en opzoek te gaan naar een goede afstelling voor de kwalificaties van de volgende dag. De vrijdag verliep onder droge omstandigheden en zeker gedurende de tweede training liet Arnold zien dat goed mee kon komen in dit snelle veld.
Kwalificatie
Tijdens de eerste kwalificatie kwam het werkelijk met bakken uit de hemel en was het circuit zeer onvoorspelbaar met vele valpartijen tot gevolg. Omdat de voorkant van de motor niet het juiste gevoel gaf besloot Arnold om deze training geen onnodig risico te nemen en vroegtijdig de box op te zoeken om dit probleem te verhelpen. Samen met de mensen van het team van Swen Ahnendorp werden flink wat aanpassingen gedaan aan de afstelling van de Yamaha. Deze bleken goed te werken tijdens de tweede kwalificatie. Dit in combinatie met de verbeterde weersomstandigheden kon Arnold zijn tijd uit de eerste kwalificatie flink verbeteren en reed hij uiteindelijk naar een 31 startpositie waarmee hij zich dus kwalificeerde voor de race.
Race
De start was erg goed. Arnold kon bij de eerste bocht mooi aan de binnenkant blijven waardoor hij nog enkele rijders kon inhalen. Gedurende de eerste paar rondes kon hij aansluiting houden bij de groep welke zich in het middenveld bevond. Helaas kon hij de aansluiting niet vasthouden en door omdat het er op het korte circuit gereden werd wilde hij de koplopers ook niet in de weg rijden.
Door zijn goede start heeft hij zijn nog twee plekken kunnen winnen en eindigde Arnold in deze eerste wedstrijd in het ONK op een keurige 29ste plaats.
Arnold:
‘Het is een goed gevoel om de wedstrijd weer volledig mee te rijden. Hierdoor kunnen we het pechseizoen van vorige jaar vergeten en met veel vertrouwen dit seizoen tegemoet zien. Ik moet echt nog verder vooruit maar deze wedstrijd geeft veel vertrouwen en heb dan ook veel zin om op 19 en 20 april in Assen te starten. Er staan de komende periode gelukkig aardig wat trainingsdagen op de agenda en daardoor moeten we zeker verder kunnen komen in het veld.’