Op donderdag vertrok het Konvi Racingteam naar Hockenheim voor deelname aan de IDM finale wedstrijd. Omdat Marcel nog niet heel veel gereden heeft met de Honda met Ohlins vering moest er gezocht worden naar een goede setup. Omdat de motor afkomstig van het duitse Holzhauer Racing promotion team vroegen we vooraf aan dit team of ze ons hiermee konden ondersteunen. Dit was geen enkel probleem en daarvoor willen we hen hiervoor hartelijk danken.
Op vrijdagochtend waren er 2 sessies en tussen deze sessies werd de data bekeken en aan de hand hiervan werd de vering aangepast. Tussen de tweede en derde sessie werd de achterschokbreker geserviced en Marcel gaf aan dat de motor na de derde sessie goed aanvoelde.<br /> <br /> De eerste kwalificatie was op een opdrogende baan en slechts enkelen gingen aan het einde van deze training met droogweerbanden de baan in. Marcel noteerde een voorlopige 19e tijd. In een veld met 42 snelle deelnemers zeker geen slechte prestatie. In de tweede training, waar de weersomstandigheden beter waren, leek Marcel moeilijk aan zijn rondetijden van vrijdag te komen. De tijden werden weliswaar flink aangescherpt maar Marcel kwam niet verder dan de 33e plaats. <br />
Laat in de middag stond de eerste race van de Supersport klasse gepland. Een goede start was belangrijk maar Marcel kon weinig posities winnen. Uiteindelijk reed hij na een ronde of 12 op de 25e plaats maar de ronde erna was hij 4 posities kwijt. Het team dacht dat hij een foutje gemaakt had maar later bleek dat de motor uit de versnelling geschoten was op topsnelheid. Marcel was duidelijk aan het overleven en na 19 ronden viel de finishvlag dan eindelijk.<br /> <br /> Marcel gaf meteen aan dat de motor veel vermogen verloor en er was dus werk voor de monteurs om te zoeken wat dit kon zijn. Holzhauer werd ook nu weer ingeschakeld en allerlei zaken werden gecontroleerd en het leek op een probleem met de koppakking. Volgens Holzhauer kon er op zondag wel gereden worden in de warmup om nog wat extra informatie te vergaren.<br /> <br /> De warmup op zondag zou dus als test fungeren en uit moeten wijzen wat de oorzaak van het vermogensverlies was. De baan was ook nu weer nat na hevige buien in de nacht. Tien minuten training waren genoeg voor een diagnose: het vermogen was er niet en met het oog op komend weekend werd besloten dat de tweede wedstrijd overgeslagen moest worden en dat de motor mee naar Holzhauer gaat voor een algehele checkup en onderhoudsbeurt indien nodig. Komend weekend staat de laatste ONK race van het seizoen gepland en het Konvi team wil dit jaar graag afsluiten met een klinkend resultaat!<br />