Het RES Software Veidec Racing Team van Arie Vos, Robbin Harms en Jesco Günther heeft vandaag de kwalificatie gereden voor de World Supersport ronde op Donington Park in Engeland. De rijder uit Oss, Arie Vos, voelde zich goed op het circuit en reed zijn Honda CBR600RR zo vaak mogelijk rond om het circuit goed onder de knie te krijgen.
Hij zette zijn machine op de vijfde startrij voor de race van zondag en eindigde op de 19e plek. Teamgenoten Robbin Harms en Jesco Günther hadden beide problemen met de set up van hun machine en eindigde de sessie respectievelijk op de 21e en 25e plek.
De Deense rijder in het team, Robbin Harms, had verwacht dat hij weer terug zou zijn in de top twaalf nadat er enige aanpassingen waren doorgevoerd aan de elektronica, maar dit werkte echter niet zo uit als het team gehoopt had. Harms crashte in de kwalificatie en moest de sessie uitrijden op zijn reserve motor. De 21e plaats was het hoogst haalbare.
RES Software Veidec Racing Team rijder Jesco Günther kende ook een zware dag op het Engelse circuit. Zijn team heeft een aantal veranderingen aan de Honda CBR600RR doorgevoerd, maar Günther kon er niet het juiste gevoel mee krijgen en eindigde de kwalificatie op de 25e plek.
Milan Milovanovic, Team eigenaar:
"We begonnen vanochtend zonder problemen met de vrije training. We moesten wel wat aanpassingen doen aan de machines, maar dat leek goed te werken voor de kwalificatie. Arie heeft daarna een goede training weten te rijden en we hebben tijdens de sessie geen problemen gehad met zijn Honda. Maar we hadden niet verwacht dat we zo veel moeilijkheden zouden ondervinden met Robbin zijn machine. We moeten deze avond hard aan het werk om de problemen op te lossen zodat hij morgen een competitieve motor heeft. We zullen ook Jesco zijn machine weer zo veranderen als het eerst was en hopelijk hebben we dan morgen een beter resultaat!"
Arie Vos, 19e plek, 1’34.020:
"Het liep allemaal wel lekker vandaag en ik begin deze baan steeds leuker te vinden! Ik zet vooral in de eerste sector goede tijden neer, maar als de baan omhoog gaat begin ik snelheid te verliezen. Ik denk dat ik in de eerste sector zelfs nog wel sneller kan zijn en we zullen wat veranderingen maken aan de gearing om nog verder te verbeteren. Ik ben tevreden met het chassis en de vering; we moeten alleen nog wat kleine aanpassingen doen voor de race van morgen en dan zijn we er klaar voor. Ik hoop dat het droog is en ik kijk ernaar uit om tijdens de race weer voor punten te kunnen strijden."
Robbin Harms, 21e plek, 1’34.220:
"Het was vandaag een hele moeilijk dag en ik ben helemaal niet blij. Na de training van gisteren, dacht ik dat we in de juiste richting aan het werken waren, maar ik kon vanmorgen de snelheid niet vinden. We hebben wat dingen aan mijn machine veranderd voor de kwalificatie, maar ik verloor met nog 30 minuten te gaan de voorkant en moest verder op mijn tweede machine. Het was de eerste keer dat ik die motor gebruikte op Donington Park en we konden in de laatste 30 minuten niet de juiste settings vinden om er een goede ronde tijd mee neer te zetten. Er is nog veel werk te doen voor morgen en ik hoop dat we de problemen kunnen oplossen."
Jesco Günther, 25e plek 1’34.851:
"Ik ben erg teleurgesteld met het resultaat van vandaag. Nadat ik in Misano goede tijden wist neer te zetten, dacht ik dat we weer op de juiste weg waren en dat het mogelijk moest zijn om ook op Donington Park weer in de top 15 te rijden. Maar de veranderingen die we aan de voorkant hebben gemaakt, hielpen niet om sneller rond te kunnen gaan en ik miste daardoor het comfortabele gevoel dat ik daarvoor wel had en dat is erg jammer. We zullen de machine nu weer zo aanpassen zoals eerder, want dat voelde het beste aan. Ik hoop dat ik mij morgen weer comfortabel voel op mijn machine en dat ik wat punten kan behalen."