De laatste ronde van het International Road Racing Championship (IRRC) in 2011 in Frohburg te Duitsland. Bij aankomst op het paddock, na een rit van 9 uur, had onze sponsor, Colin Moore, een mooie plek uitgezocht. Peter Heijmans was ook al gearriveerd. Na de opbouw en het eten leek het wel een zoete inval bij onze tent. De organisatie van Hamove en een aantal IRRC rijders met teamleden kwamen een drankje doen, gezellig!
<strong>Zaterdag</strong><br /> Dit was de dag van de kwalificaties. Michael was er helemaal klaar voor. In de tussenstand, staan we 10de in het kampioenschap. Met als doel om dit seizoen in de top 10 te eindigen, moest deze plek vastgehouden worden. Michael was dus gebrand om goede tijden neer te zetten.<br /> <br /> De 1ste kwalificatie van het IRRC, waar vol vertrouwen mee gestart werd, ging niet helemaal zoals gewenst. Geplaagd door een klein vering probleem kwam Michael halverwege de kwalificatie naar binnen. Na wat aanpassingen was dit gelukkig gelijk verholpen. Michael wist zijn tijd van twee jaar geleden wel iets te verbeteren. Dit gaf een heel goed gevoel voor de 2de kwalificatie. <br /> <br /> Maar eerst nog een kwalificatie met de supersport 600 op de Kawasaki van Colin Moore. Het werd een super mooie strijd op de baan met goede tijden en de Kawa stuurde super.<br /> <br /> De 2de kwalificatie voor het IRRC begon heel goed voor Michael. Hij wist zijn persoonlijk record op deze baan flink te verbeteren, maar de kwalificatie kwam halverwege tot een eind door een rode vlag situatie. Onze collega rijder Piet Reede kwam hard ten val en werd naar het ziekenhuis gebracht, waar hij later ook geopereerd is. Michael had een 21ste tijd neergezet waar hij niet helemaal tevreden over was, maar de motor voelde goed aan en Michael wist dat hij sneller kon.<br /> <br /> De 2de kwalificatie van de supersport 600 ging vanaf het begin heel snel, alsof er een wedstrijd verreden werd. Michael voelde zich super en wist uiteindelijk een 14de tijd neer te zetten. <br />
<strong>Zondag</strong><br /> Dit is de dag waarop het moest gaan gebeuren. Om de doelstelling, top 10 in het eindklassement, te behalen, moest de rijder Bart Claeys achter ons eindigen, maar hij stond beter gekwalificeerd op de grid. <br /> <br /> Michael was bij de start van race 1 van het IRRC niet echt lekker weg, maar vond wel snel zijn ritme op de baan. Hij wist in een spannende strijd de 15de plek te pakken en Bart Claeys werd 24ste. Nu kon een top 10 klassering bijna niet meer mis gaan. <br /> <br /> Veel tijd om even bij te komen was er niet. De supersport 600 race begon al een klein uurtje na de eerste IRRC wedstrijd. Deze race ging heel goed. Na een redelijke start en een aantal mooie gevechten op de baan wist Michael de 10de plek te pakken. <br /> <br /> Deze twee wedstrijden gaven Michael veel vertrouwen. Na het klaarmaken van de Honda CBR 1000 RR was Michael klaar voor race 2 van het IRRC. Deze race leek een kopie te worden van race 1. Mooie gevechten op de baan om na 12 ronden als 17de over de streep te komen. <br /> <br /> Bart Claeys zat strak achter Michael, dus de 10de plek in het eindklassement was wel bijna zeker. Maar dit weten we pas zeker bij de prijsuitreiking in de avond. <br /> <br /> Doordat de races snel achter elkaar waren koos Michael ervoor om de 2de supersport 600 race niet te rijden en het lange wachten begon op de prijsuitreiking. Tijdens de prijsuitreiking werd er een minuut stilte gehouden in nagedachtenis aan Adrian Mcfarland. Hij was vorige maand tijdens de kwalificaties in Terlicko omgekomen. Zijn vrouw was aanwezig om een prijs ter nagedachtenis aan hem op te halen. Emotioneel en onder luid applaus nam zij deze in ontvangst. Daarna werd de prijsuitreiking gestart en alle rijders een voor een naar voren geroepen. De eerste 10 kregen een beker. Michael mocht naar voren komen voor de negende plek overall! Dit was een verrassing en beter als verwacht.<br /> <br /> Dit seizoen is over, maar we kijken nu al uit naar volgend jaar. In 2012 zal het MIRO Racing Team samen met IRRC collegaÕs Peter Heijmans, Niklas Pfeiffer, Thilo Hafele en Randy Brandt deelnemen aan de Manx GP op Isle of Man. Daarnaast zal het MIRO Racing Team ook de Ulster GP rijden en een paar IRRC races. Helaas is het i.v.m. te weinig vrije dagen en financiële middelen niet haalbaar om komend jaar het hele IRRC kampioenschap te rijden. Maar daar hopen wij weer op voor 2013.<br /> <br /> Voor ons was dit een jaar om nooit meer te vergeten, wij willen dan ook de gehele IRRC organisatie en alle deelnemers en teamleden bedanken voor een mooi, gezellig en sportief jaar. <br /> <br /> Graag wil ik ook mijn team en onze sponsoren bedanken voor hun ondersteuning dit jaar. Zonder jullie was dit niet mogelijk geweest. Tot volgend jaar, met de sportieve groeten het MIRO Racing Team. Michael en Roos Hofman, Maikel van Amerongen beter bekent als Boris, Michael Willemse en Nick van der Meer.<br /> <br /> Met veel dank aan alle sponsoren: Arie Molenaar Motors, Van Rooij Reclame, Van Der Grift Techniek, Giga-Twin motoronderhoud- en reparatie, JVP, Stompgrip en Paul Klop.<br />