Amper een week nadat Adrian Nestorovic en zijn nieuwe teamgenoot, Corey Snowsill, ook uit Australi, geland waren in Belgi, waren ze al aan de slag op Spaanse bodem. Er stond een 2daagse test geplant in Aragon, waar een manche van het E.K. Superstock zal plaatsvinden in juni, een dagje rust met verhuis naar Valencia, waar dan opnieuw 2 dagen van training zijn voorzien.
Het is in Spanje dat Gauthier Duwelz kennis maakte met Corey de 16jarige Aussie, die nu de Benjamin in het team is. Gauthier is 18 jaar van in Januari, Adrian wordt 20 volgende maand, dus een team waar de spirit hoog staat om de motorwereld te gaan veroveren. En daar staat Ludo Van der Veken dan om dit jeugdig geweld in goede banen te leiden, op zijn uiterlijk rustige manier, luistert hij naar de jonge mannen en bundelt hun verhalen en ervaringen op de motor, om dan samen met Sven en de ganse ploeg ervaren en gemotiveerd mekaniekers, te trachten om de Yamaha R6 motoren nog meer te optimaliseren naar de stuurvaardigheden van iedere rijder.<br /> <br /> Omdat men in het Europees Superstock 600 verplicht is om te rijden met Pirelli banden met een strikte beperking van 3 Voor- en 4 Achterbanden voor een ganse raceweekend. Om een goed contact te behouden met de baan mogen de banden niet te snel gaan slijten en daar komt het moeilijke werk van Ludo, het afstellen van de vering zodat de rijder een goede set-up heeft om de ganse race voluit te kunnen strijden op topniveau. Daar heeft men de 4 dagen aan besteed in Spanje:<br /> <blockquote>“We hebben alles goed kunnen doortesten en weten nu wat de zwakke punten in het systeem zijn. Het zal een uitdaging worden om bij iedere race zo juist mogelijk alles aftestellen per rijder om hun comfort, zekerheid en goedgevoel te beiden om de race te kunnen beëindigen. De 3 rijders hebben een compleet andere lichaamsbouw en rijstijl, maar ieder op zich zijn het talentvolle mannen. De ganse crew heeft weer eens prachtig zijn best gedaan en iedereen ziet uit naar de eerste race in Imola eind van deze maand.” <br /> </blockquote>
Gauthier Duwelz heeft naast de E.K Superstock motor ook gereden met de R6 voor het ONK en heeft daar zijn doel kunnen bereiken om een 1’38.9 te draaien in Valencia, zijn lievelingscircuit.<br /> <blockquote><strong>Duwelz:</strong> “Ik ben blij dat ik die 1’38.9 heb kunnen halen met de ONK motor in Valencia, op Aragon ben ik gevallen met de E.K. motor, dat vond ik rot. We hebben veel uitgeprobeerd, voor mij is deze van de nieuwe motor de beste. Ik sta te popelen om te kunnen racen.”<br /> <br /> <strong>Adrian Nestorovic;</strong> “ Ik ben blij om opnieuw in Europa te zijn, ik woon nu in België bij Bart en Marina, en dat is super. Het gaat een spannend jaar worden.”<br /> <br /> <strong>Corey Snowsill;</strong> “ Alles en iedereen is nieuw voor mij, maar iedereen is zo vriendelijk, het lijkt een close team te zijn en iedereen is zo gemotiveerd. Voor mij zijn alle circuits nieuw en ik moet steeds mijn limieten zoeken, maar het zal allemaal we vlot lopen, ik heb vertrouwen.”</blockquote>