Teams: Muggeridge en Toseland op tweede startrij in Monza

46

Karl Muggeridge (Winston Ten Kate Honda) bewees dat hij weer helemaal terug is met een goede rit in de Superpole waarmee hij met een zevende tijd opklom naar de tweede startrij en zichzelf daarmee nog voor zijn teamgenoot James Toseland (Winston Ten Kate Honda) plaatste.

Muggeridge moest het vorige raceweekend in Valencia uitzitten omdat hij nog moest herstellen van een wervelblessure maar was dus weer helemaal terug op een van zijn favoriete circuits.







Toseland was vijfde na de reguliere kwalificatie, Muggeridge was toen negende, waarna de Superpole roet in het eten gooide. Toseland kon, in tegenstelling tot het merendeel van de andere coureurs inclusief Muggeridge, zijn eerder gereden snelste ronde niet verbeteren. De pole positie kwam op naam van Troy Corser voor Troy Bayliss.

Beide coureurs hebben zondag twee zware races voor de boeg maar beiden hebben een goede reputatie op dit circuit en de Honda CBR1000RR heeft in raceomstandigheden op het 5,793 km lange Monza circuit een begerenswaardige vermogensafgifte.

Ronald Ten Kate – Team Manager

“Ik hoopte eerlijk gezegd tenminste met een van beide coureurs op de eerste startrij te staan. We moeten het nu doen met de tweede startrij voor beide coureurs. We weten dat er veel geslipstreamed zal gaan worden tijdens de races; we zagen dat al in de trainingen. James en Karl zaten er qua racetijden het hele weekend goed bij dus ik zou zeggen dat we in een goede positie verkeren. Het gaat van start tot finish spannend worden. Karl deed het erg goed, hij bouwt zijn vertrouwen stap voor stap op, doet geen gekke dingen en doet niet tè veel zijn best. De sfeer in de pitbox is dus weer helemaal goed.”

Karl Muggeridge (7e – 1’47.082)

“Om een zevende tijd te rijden na wat er met mij gebeurd is is niet slecht. Een start vanaf de tweede rij is OK, het hele weekend ging tot nu toe eigenlijk OK. Mijn gezondheid is goed en mijn lichaam geeft geen problemen dus ik heb vertrouwen in morgen. Ik vind dit wel een leuk circuit en ik denk dat het onze motor wel ligt.”

James Toseland (8e – 1’47.133)

“Ik ben helemaal niet tevreden want gisteren hadden we de motor veel beter voor elkaar en ook vanochtend was de motor goed. In de vrije training vanmiddag probeerden we wat andere afstellingen en daardoor wist ik mijn tijd niet te verbeteren. Ik denk dat dat van invloed was op mijn Superpole ronde en ik daardoor mijn kwalificatieband niet ten volste heb kunnen benutten. Morgen zetten we de afstelling weer terug en ik denk dat we goede resultaten kunnen behalen.”