We zijn weer druk bezig met de nieuwe motoren voor het seizoen 2009. Jarno komt, als zijn werk het toelaat drie avonden in de week sleutelen en meestal de zaterdagen ook nog. De motor waar Boy dit seizoen op heeft gereden is verkocht en komt in een museum te staan.
We hebben veel goede herinneringen aan deze motor waar we zes seizoenen mee gereden hebben. Peter Juffer heeft nog een seizoen met deze motor bij de HMV gereden en Jarno twee seizoenen bij de HMV. Daarna werdt het onze reserve motor en is vele malen ingezet mede door vele kinderziektes in het begin van onze nieuwe motor. Boy heeft er het laatste seizoen mee gereden met een R50-5 blok erin en ging naarmate het seizoen vorderde steeds beter met deze motor rijden.
We hebben de motor helemaal weer nieuw opgebouwd met het blok en bak van vorig seizoen wat toch 52 PK aan het achterwiel had. Ook hebben we een nieuwe Yamaha TZ voornaaf gemonteerd. Verder alles gespoten en voorzien van nieuwe banden en andere zaken. We hebben de motor pas verkocht aan iemand die al vaker naar deze motor van ons geinformeerd heeft en de BMW R50S komt in een museum te staan.
We kunnen met veel plezier aan deze motor terug denken waar we mee in Nederland, Duitsland, Belgie, Engeland en Denemarken hebben gereden en veel reclame mee hebben gemaakt.
Boy gaat nu met de motor van Jarno rijden (met het R50-5 blok van 2008 erin waar we nog wat aan gaan veranderen) en Jarno bouwd een nieuwe motor met eerst nog het blok van 2008. Beide motoren staan al weer op de wielen en de motor van Boy loopt al weer. Daar hebben we nogal wat aan veranderd maar dat gaf geen goed resultaat. De motor leverd te weinig vermogen, al loopt hij wel goed. We hebben al eëxperimenteerd met een andere nokkenas en ook een ander uitlaat systeem maar zonder resultaat. De motor loopt zonder problemen over de 9000t/m maar met weinig vermogen en een grote mengsel walm achter de carburateur??? We gaan nu wat aan de koppen veranderen en ook nog met een andere nokkenas proberen. Op zich wel leuk werk maar een beetje resultaat zou ook wel leuk zijn. We hebben nog een lange weg te gaan met het glijlager blok.
Jarno is druk bezig met de nieuwe motor voor 2009. Deze motor krijgt een nieuw en lichter frame. De motor is al bijna klaar en de boys gaan binnenkort al met deze motor naar de testbank. Dit om nog wat veranderingen uit te testen voordat we het 2008 blok gaan demonteren en geheel controleren. Ook zijn we druk bezig met het bouwen van een nieuw blok voor Jarno. Het sterkste blok wordt gebruikt voor het nieuwe seizoen. Het andere blok wordt het reserve blok.
Tot zover het laatste nieuws van het BMW Race Team uit Wijhe.