Met zeer wisselende weersomstandigheden, was het erg moeilijk voor Allard om het circuit te leren kennen. Doordat alleen vrijdag een droge kwalficicatie was stond Allard 31e op de grid. Nadat te laat vertrokken werd voor het begin van de verkenningsronde diende hij achteraan het veld op een 34e plaats te starten. Deze wist hij toch nog om te zetten in een 25 plaats. Voor het eerst in zijn racecarriere zou Allard een race rijden op Engelse bodem.

Met het circuit van Silverstone was hij dan ook nog niet bekend. Uiteraard werden er donderdag weer meerdere rondjes met de fiets afgelegd. Waarbij een rondje werd gereden met Barry Veneman (vaste deelnemer WK Supersport), welke Allard en de rest van de Nederlandse Suzuki coureurs uitleg over het circuit geeft. Vrijdag ochtend met een volledig natte baan was het aan de Superstock 1000 om als eerste de baan op te gaan.

Behoorlijk rustig aan reed Allard deze dertig minuten durende training uit. Hoewel hij een 27e (van de 35) plaats behaalde stond hij daarmee wel op 7,5 seconde van de snelste. Gelukkig droogde het net op voordat aan het einde van de middag voor de eerste kwalificatie. Dit zouden dus de eerste droge ronden zijn op het circuit. Dat was ook goed te zien aan de rondetijden die snel omlaag gingen. Na zeven rondes kwam Allard binnen: Het is nog hobbeliger dan gedacht! De motor wil me er steeds afgooien, waardoor ik veel te laat op het gas ga.
 
Na wat aanpassingen aan de vering vertrok hij weer. In de 21e ronde zette hij zijn snelste tijd, waarbij een 31 plaats werd behaald. s Avonds werd de gearing veranderd, maar vooral werd er veel tijd aan de veringafstelling besteed. Het team was dan ook erg blij om te zien dat het zaterdag ochtend droog was. In deze vrije training reed Allard dan ook bijna een seconde van zijn tijd af,  wat een 26e plaats opleverde. Maar daarmee was hij zelf nog niet tevreden. Ik begin steeds beter het circuit te kennen, maar niet alle aanpassingen lijken de goede kant op te zijn gegaan. Maar de weergoden dachten er anders over en het zou de verdere dag blijven regenen. Het stond dus al vast dat Allard zijn tijd niet meer zou verbeten. Toch werd er aan deze training fanatiek deelgenomen. Hij zat er dan ook steeds goed bij, waarbij hij in de laatste ronde 17e tijd neer zette.

Zondag ochtend tijdens de warming-up reed Allard lekker zijn rondjes, want een uur later moest alles weer klaar staan voor de race. Maar toch werd er weer geleerd van de vering. Door een stekker die niet volledig contact maakte kwam Allard te laat aan bij de start van de verkenningsronde. Dit zorgde ervoor dat hij de race achteraan het veld zou moeten starten. Hierdoor extra gemotiveerd was zijn start erg goed. In de eerste bocht werden dan ook al een aantal plaatsen veroverd. Op de rest van de baan werden nog een aantal plekken goed gemaakt. En zo kwam hij de eerste ronde al op een 26e plaats door. Hij hield een aantal ronden de aansluiting met de rijders voor hem en zijn rondetijden gingen dan ook snel omlaag.

In de vijfde ronde ging hij dan ook 1,7 seconden sneller rond dan dat hij eerder reed. Jammer genoeg reden de rijders voor hem toch iets weg. Maar rond de tiende ronde bleef het constant op iets meer dan een seconde. Jammer genoeg zorgde een foutje ervoor dat de rijder achter hem voorbij kwam. Tegen het einde van de ronde reed hij het gat weer dicht. Totdat in dezelfde chicane weer de motor in zijn vrij in plaats van de eerste versnelling kwam. Het gat met de rijder voor hem was nu te groot om nog dicht te rijden.

Door een tweetal crashes kwam hij als 25e over de finish met nummer 26 op tien seconden achter hem. Toch was Allard blij met de gemaakte progressie. De meeste rijders kenden de baan al en het weer hielp mij ook niet mee. Daarom ben ik blij dat het verschil in de rondetijden met de kop minder wordt. Ik heb dan ook al zin in de volgende Superstock FIM Cup. Maar daarvoor zal Allard eerst nog deelnemen aan de Pinksterraces op Oss en het WK Endurance op Zolder