Donderdag vertrokken we richting het Duitse circuit Oschersleben. Eenmaal aangekomen zouden we in eerste instantie in een pitbox staan, echter nergens was meer ruimte vrij wegens de 4 uur durende race die dit weekend verreden werd. Uiteindelijk kwamen we in een mooie nieuwe tent te staan die ons werd aangeboden door de monteur van Tasia Rodink, bedankt! Deze tent waren we het weekend ook wel nodig want het regende meer dan dat het droog was.
Vrijdagochtend hadden we vroeg de eerste vrije training. Veel succes hadden we hier niet want ik kwam na één ronde al niet meer over start-finish. Na het lange rechte stuk voor het aanremmen van een grote chicane remde ik de motor onderuit. Achteraf was het m’n eigen schuld, ik had thuis nieuwe remblokjes gemonteerd en deze niet goed genoeg in geremd. In eerste instantie vertraagde de motor nauwelijks totdat de blokjes warm werden en plotseling agressief aangrepen, op dat moment was er al geen houden meer aan en gleed ik richting de grindbak. De kuipen eraf, stuurhelften krom en overal grind. De motor werd weer opgelapt voor de eerste kwalificatie die later op de dag verreden werd. Hier was het geluk wederom niet aan onze zijde, de motor begon naarmate de kwalificatie te stotteren en reageerde slecht op mijn gas. Na vijf ronden moest ik de pitstraat opzoeken en de strijd staken. Uiteindelijk zakte ik af naar een 12e startpositie. <br /> <br /> Zaterdagochtend was er gelukkig nog een herkansing tijdens de tweede kwalificatie. Nu regende het alleen een stuk harder dan tijdens de eerste kwalificatie waardoor de tijden niet werden verbeterd en ik op een 12e startpositie bleef staan.
’s Middags tijdens de eerste wedstrijd regende het nog steeds. Ik had een super start en dook als 4e de eerste bocht in. In de eerste paar ronden had ik moeite om het tempo te volgen en moest ik wat plaatsen toegeven. Ik herstelde me en verbeterde mijn rondetijd ronde op ronde, waardoor ik met stappen dichterbij de coureurs voor me kwam. In de laatste ronde zat ik er strak achter en kon ik nog een aanval plaatsen. Deze verliep net wat anders door een achterblijver, waardoor ik wat afstand verloor en hierdoor kwam ik net een paar meter te kort op de eindstreep. Uiteindelijk finishte ik op een 5e eindplaats met 0,2sec op de derde man. Gelukkig was er nog een revanche want op de zondag werd er nog een tweede race verreden.<br /> <br /> Zondag morgen vlak voor de warming up werd de motor warm gedraaid. Er kwam een vreemd getik uit het motorblok. De motor werd hierna weer op de tafel gezet en een monteur van Ten Kate kwam de motor verder nakijken. Al snel bleek dat het probleem ergens binnen in het blok werd veroorzaakt. De risico’s waren te groot om met de motor van start te gaan en dan waarschijnlijk meer schade te veroorzaken, echt balen! Maar goed zulke dingen gebeuren in een mechanische sport. Wat de exacte oorzaak van het getik is, is op dit moment nog niet duidelijk. Het blok is inmiddels al bij Ten Kate, want volgend weekend staat de volgende race alweer op het programma, IDM Assen. Hopelijk hebben we dan meer geluk. Ik heb er in ieder geval alweer zin aan!!