De tweede Britse ronde in de buurt van Northampton, voor Arne een nieuwe start nu hij alle ingrediënten van zijn Honda CB 1000 RR bij mekaar heeft.
Met medewerking van Holzhauer Tuining staat Arne klaar voor zijn bolide te testen. Al bij de eerste vrije training zien we dat hij nu meer PK's heeft, de eerste kwalificatie sluit hij af op de 15e plaats, niet helemaal gelukkig, maar morgen is er nog een dag.
Samen met Andreanni-Ohlins veringspecialist worden de veringen nog een aangepast. Zaterdag gaat het naar gewoonte nog sneller en ook Arne doet zijn duit in het zakje, nog een halve seconde minder en dat resulteert in de 14e tijd, door 2 gekwetste rijders, Didier Van Keymeulen ( rugwervel en pols gebroken, barst in bekken) en Sheridan Morais ( polbreuk) komt Arne op de 3e startlijn te staan voor de start. Maar zondagmorgen staan we op met regen die de baan bezaait met stromen water die samenvloeien in de bochten waar het zeer hobbelig is bij droog weer, maar gevaarlijk wordt met regen. In een mist van regen gaan de wit-rode Honda van Dirk Van Mol van start, moeilijk is het rijden voor de rijders, die door het opspattende water, heel minium zicht hebben. Als 12e komt hij telkens voor bij het bord dat Dirk toont. DE race is door 2 rode vlagsituaties bij de Supersport, met 5 ronden ingekort. Tijdens de 9e ronde schuift Arne in een bocht van zijn handvat door de grote koude, zo glijd de motor onderuit. Arne rent naar zijn nr.49 Honda en gaat er terug vandoor, maar hij heeft 6 kostbare plaatsen verloren.
Zo komt hij ook 2 ronden later aan, zonder punten. Arne is boos op zichzelf, Het team is teleurgesteld, de inspanningen die de laatste paar weken zo veel tijd in beslag hebben genomen, hebben deze wedstrijd geen vruchten afgeworpen. Maar het Racing Dirk Van Mol team is meer dan vastbesloten om er in Misano een klap op te geven.
Volgende wedstrijd van de FIM Cup Superstock 1000 op 15-16 en 17 juni in het Italiaanse Misano, hopelijk onder een mooie zon.