Door veringproblemen tijdens de TT van Assen zijn voorafgaand aan het weekend van 8 en 9 juli de schokbrekers van de motor voor onderhoud naar WP gegaan. Op het circuit moesten er tijdens de trainingen wat aanpassingen gedaan worden om de afstellingen optimaal te krijgen. Het liep echter iets anders dan gepland.
Voordat Randy Gevers zaterdagochtend aan de eerste training begon, had hij alle vertrouwen in zijn motor. Na zijn ervaringen van de TT wist Randy goed de weg op het vernieuwde circuit. Dit liep echter uit op een teleurstelling. Door mechanische problemen waren de rondetijden niet goed en kon de juiste setting voor de vering nog niet gevonden worden.
Dit betekende dat hij niet verder kon komen dan een vierde trainingsplek met een tijd van 1.49,04. Hij kwam nog 3 seconden tekort om bij de kopmannen mee te rijden.
De monteurs hebben na deze training nog wat afstellingen verandert zodat Randy de volgende training er wellicht nog wat seconden af kon rijden.
Tijdens de tweede training wist Randy nog wel een seconden harder te rijden, maar het gaatje met de kop bleef tevergeefs nog te groot. Hij zal zondag starten vanaf een vijfde plek.
Nadat ‘s avonds diverse metingen aan de motor waren gedaan, werd het onderdeel dat het probleem veroorzaakte gevonden. Het onderdeel maakt deel uit van de brandstofvoorziening van de motor en was helaas niet op voorraad. Gelukkig had Hans Smees, Aprilia concurrent c.q. collega, het deel wél op voorraad en mochten wij dit lenen voor de wedstrijd.
Door het verhelpen van het probleem werkte de carburateurs nu wel naar behoren. Het bijkomend probleem was dat er nu opnieuw naar afstellingen gezocht moest worden. De warm-up duurde echter maar 6 minuten en was dus tekort om de juiste afstellingen te zoeken voor tijdens de wedstrijd.
Randy:
“Tijdens deze wedstrijd moet het gewoon gebeuren. Raymond Schouten en Hans Smees zijn supersnel en ik moet proberen bij ze aan te klampen. Wanneer dit niet lukt maak ik geen kans meer op de overwinning. Ook met oog op het kampioenschap is het belangrijk om hier veel punten te pakken”.
Bij de start van de wedstrijd was Randy goed weg. Met ingang van de eerste bocht wist hij zijn positie te behouden. De eerste ronde kwam Randy als vierde door en al snel nam hij de derde plek over van Jan Roelsofs. Hij was op weg naar een tweede plek toen er een rode vlag-situatie zich voordeed. De wedstrijdleiding besloot de wedstrijd af te vlaggen ivm lichte regenval, sommige rijders hadden hier maar weinig begrip voor.
Randy:
“Achterin regende het lichtjes, echter het asfalt was zo warm dat de regen die viel meteen verdampte. Daarom wilde ik de wedstrijd vervolgen met slicks”.
Voor de tweede helft van de wedstrijd mocht Randy zijn plaats behouden en dus starten vanaf een derde plaats. De tweede manche duurde maar 5 rondjes waardoor de race meer leek op een korte sprint dan een echte wedstrijd. Er kon daardoor door Randy niet het gewenste race ritme opgebouwd worden. Randy wist de derde plaats te behouden en pakte 16 punten voor het kampioenschap. Met 142 punten neemt Randy nu de leiding in het kampioenschap* met een gelijk punten aantal van Jan Roelofs. Hierna volgt Hans Smees met 140 punten.
Randy is tevreden met het behaalde resultaat, hij is echter nog niet tevreden met de gereden rondetijden.
“Ik heb mijn best gedaan, er zat op dit moment niet meer in. We hebben dit weekend te weinig rondjes gereden om de afstellingen perfect te krijgen. Ik hoop de volgende wedstrijd in Assen betere tijden neer te zetten in de strijd om de eerste plek,”
aldus Randy Gevers.
De volgende wedstrijd zal wederom verreden worden in Assen, in het weekend van 5 en 6 augustus. Iedereen is weer van harte welkom dus hopelijk tot ziens!
Tussenstand Algemeen Klassement ONK 250cc 2006
1-Hans Smees 141
2-Jan Roelofs 142
3-Randy Gevers 142
4-Nicola Milanovic 66
5-Bram Appelo 64
6-Raymond Schouten 62
7- Mike Velthuijzen 47
8- Ronald Beitler 28
9- Richard Buchly 24
10- Frank Bakker 24