Dit weekend hebben we te baat genomen om ons zo goed mogelijk voor te bereiden op het WSB-weekend op 1, 2 en 3 september in Assen waar we op de FIM Cup 1000 in actie zullen komen.
De trainingen
In de eerste training had ik erg veel problemen met de afstelling van de fiets. Na wat veranderingen ging het iets beter, maar nog lang niet zoals het zou moeten zijn. Voor de tweede training hebben we nog een aantal wijzigingen doorgevoerd. Deze pakten redelijk goed uit. Op het moment dat ik een echt snelle tijd neer wilde gaan zetten, verremde ik me en moest ik het grind in waar ik met een klein gangetje ten val kwam. Het grind is daar echter zo diep dat het wel 5 minuten kostte voor ik er weer uit was. Na even in de pits te zijn geweest voor een check, was de training ten einde. Dit resulteerde dan ook in een niet al te beste trainingsplaats: nog wel op de 3e startrij, plaats 12. Zo was ik ook niet meer in staat om nog veranderingen aan de afstelling van de fiets te doen en aangezien er op zondag geen warming up is, hebben we besloten om met deze afstelling de race in te gaan.
De race
De start was zeer goed. Ik kwam als 7e de eerste bocht uit en na 1 ronde lag ik al 5e! Voor mij reden de 4 kopmannen bij elkaar. In mijn haast om het gaatje naar de kopgroep dicht te rijden, ging het helaas halverwege de tweede ronde in de Ruskenhoek fout. Ik wist dat ik weinig grip aan de achterzijde van de fiets had, dus probeerde ik meer van de voorkant te vergen door harder de bochten in te duiken. Bij de Ruskenhoek kwam ik in de problemen door het hobbeltje wat daar bij het insturen ligt. Ik stuurde iets te hard remmend in en het voorwiel gleed onder mij vandaan. Dat was echt balen want ik had al zo weinig rondjes Assen gereden dit jaar. Nu al na 2 ronden uit de strijd. Wat een geslaagde training had moeten zijn voor de FIM Cup 1000 werd een moeilijk weekend. Ik weet echter dat ik er gewoon bij kan zitten en zal mijn uiterste best doen om dat in Assen tijdens de FIM Cup 1000 race te laten zien.