Teams: Solide come-back van Rea

89

Jonathan Rea pakte een tiende en vierde plaats in de tiende ronde van het World Superbike kampioenschap op de Nurburgring in Duitsland. Een comeback na drie maanden afwezigheid door blessures.

De éérste race werd gewonnen door klassementsleider Carlos Checa, Tom Sikes eiste de overwinning (zijn eerste) van de zeer natte tweede race op.&nbsp; Rea starte race één van de negende plaats op de grid en vocht zich een weg naar plaats zes waarna technische problemen zorgde voor een terugval op plaats tien bij de finish. Zijn Castrol Honda team-maat Makoto Tamada worstelde met de handling van zijn Blade en finishte op plaats zeventien.<br /> &nbsp;<br /> In de stromende regen ging race twee van start. Door het uitvallen van Max Biaggi (gebroken voet) starte Jonathan Rea vanaf de tweede rij. Na een goede kwam Rea door als tweede maar door koppelingsproblemen viel hij terug naar plaats vier. Rea crashte behoorlijk in bocht één van de twaalfde ronde maar kon zijn weg vervolgen en vocht zich naar plek vijf nog voordat de raceleider Noriyuki Haga crashte en de race op twee derde van de afstand werd afgevlagd.<br /> &nbsp;<br /> Tamada was één van de vijf gecrashte rijders in race twee die de finish niet haalden. Hij lag op koers voor punten voordat hij door een high-sider in bocht elf het parcours verliet.<br /> <blockquote><strong>Jonathan Rea </strong>Ð 10e en 4e<br /> Ik was behoorlijk opgewonden om na maanden weer plaats te nemen op de Honda CBR1000RR Fireblade. Het was nog een behoorlijk gevecht om het raceritme weer te pakken en had wat grip problemen aan de voorkant en het uit acceleren vanuit de bochten gin gook niet naar wens. In race twee regende het vanaf het begin en crashte, ongelukkig, op de vierde plek liggende in bocht één van de twaafde ronde. Maar gelukkig kon ik verder. Toen Haga vanuit leidende positie crashte kwam ik weer op plaats vier. Al is het geen podium Ik ben tevreden, vooral voor het team wat de laatste tijd niet zoveel te vieren hadden. Het is goed voor de motivatie. <br /> </blockquote>







<blockquote><strong>Makoto Tamada </strong>Ð 17e en DNF<br /> Het is een behoorlijk moeilijk weekend geweest, vooral om de motor te leren kennen. Wij hadden wat problemen, chatter vanaf vrijdag. Helaas hadden wij in de eerste race veel problemen wat mij weer hield van een beter resultaat. In de tweede race waren de condities zeer slecht waardoor het zicht door de zware regenval vaak slecht was. Ik reed zeer voorzichting en probeerde vooral niet te crashen maar aan het eind van de race verloor ik de achterkant. Ik vind het vooral jammer voor het team.<br /> &nbsp;<br /> <strong>Ronald ten Kate</strong> Ð team manager<br /> Natuurlijk was het door de comeback van Jonathan een special weekend. Hij reed behoorlijk maar konden wel wat extra ronden gebruiken om de laatste obstakels glad te strijken. Hij had een solide finish in de eerste race en het leek op een nog beter resultaat in race twee, en dat voor een comeback weekend. Wij hadden het niet gedacht maar het pakte toch nog goed uit nadat Jonathan, door inzet, na zijn crash de motor weer oppakte. Een race-instelling waar wij in Imola verder mee kunnen.Door de ÒLast minut callÓ&nbsp; vonden wij het jammer dat wij Tamada niet de gelegenheid hebben kunnen geven om te testen. Door de wisselende omstandigheden en een onbekende motor was het voor hem een erg moeilijk weekend. Wij hebben erg genoten van de samenwerking met Tamada. Nu staan onze pijlen op de twee daagse&nbsp; test in Misano waar wij, met het zicht op 2012, behoorlijk veel nieuwe delen zullen gaan testen.</blockquote>