Donderdagavond vertrok het team na de laatste check van de motor richting het TT circuit waar op vrijdag de eerste KNMV Cuprace op het programma stond.
Na de licentietraining bleek er een rubbertje in de voorrem lek was waardoor er te weinig remdruk was. Dit werd voor vertrek gerepareerd en de kuipen werden erop gezet. Daarna werd alles ingeladen en om half 8 begonnen we aan de reis naar het noorden. Alles werd opgebouwd in relatief korte tijd en we probeerden op tijd te slapen maar door de harde wind was het erg onrustig buiten. Zou het gaan regenen of blijft het droog, dat was de vraag…
‘s Morgens tijdens het ontbijt tikte de regen op het dak van de caravan en direct werd er even op diverse buienradars gekeken. Het zou een klein buitje moeten zijn en dat bleek gelukkig het geval. Om 9:23 uur begon het dan echt, de eerste serieuze krachtmeting op de 600cc machine in de KNMV Supercup. Arjan begon in de B-groep, omdat er maar liefst 90 rijders waren in de 600cc categorie werd deze in 3 groepen opgedeeld. Arjan reed slechts 3 volle ronden en toen ging het even mis bij het uitkomen van de Ruskenhoek, een snelle rechts-links chicane De achterkant gleed weg en was niet meer te houden. Arjan had er niet echt een reden voor: "ik snap het niet echt, ik voelde niks raars in de machine maar ineens lag ik plat." Waarschijnlijk was de lage temperatuur debet aan het schuivertje wat een opengereten pak en een kuipset kostte. Na het samenvoegen van alle tijden van de 600cc groep bleek dat Arjan met zijn 1:58:9 toch nog een 28e plek bezette. Dat betekende dus toch de tweede training in de A-groep starten! Een enorme kick als je je bedenkt dat er slechts 3 rondjes verreden zijn door Arjan! Het gaf het team overigens ook nog 20 minuten extra tijd om de motor goed te repareren.
Om 12:05 startte de tweede training van de 600cc klasse onder zonnige en warme omstandigheden. Intussen waren er diverse heren uit Staphorst aangekomen om naar de verrichtingen van Arjan te kijken. Arjan verkende de baan goed om niet weer de fout in de gaan en ronde na ronde ging hij sneller rijden. Hij bracht het tot een 1:55.4 waarmee hij in de A-groep een 21e plaats bezette! Een 6e startrij dus, vooraf hadden we werkelijk geen idee waar we zouden staan, en zeker met deze harde wind was het erg lastig. Arjan na de training: "het vertrouwen kwam snel weer terug en ik ben hier tevreden mee. Als ik een beetje goed start kan ik zeker bij de eerste 15 eindigen!".
Om 15:03 stond de start van de A-groep gepland maar het werd enkele minuten later doordat de 125cc juniorcup wat problemen kende. De banden koelen dan wel af maar daar zullen meer coureurs last van hebben ondervonden. Arjan startte matig en kwam aan de buitenkant bij de eerste bocht maar bij de Strubben kwam hij mooi binnenin te zitten en aan het einde van de Veenslang (halverwege het circuit) was hij ongeveer 7 concurrenten voorbij. Bij de eerste passage keken we wel even vreemd op dat hij rond de 15e plaats doorkwam maar dat het geen toeval was bleek wel uit de constante ronden die hij daarna reed. In een groepje wat streed om plaats 11 tot en met 15 zakte hij in de voorlaatste ronde af tot een 14e plaats maar in de laatste ronde kwam hij als 11e door! Dat hadden we niet verwacht eerlijk gezegd, en het laatste rondje keken we elkaar een paar keer aan met zo’n blik van: "en nu erop blijven zitten dan zet je een superprestatie neer!"
Dit gebeurde ook en iedereen was door het dolle heen, inclusief Arjan zelf. Met dik 90 rijders is de Supercup 600 een flinke uitdaging en als je in de eerste race 5 punten mee naar Staphorst mag nemen dan biedt dat wel een goed perspectief voor de (nabije) toekomst. De volgende krachtmeting is op Hemelvaartsdag in het Gelderse Hengelo, op het ruim 5 kilometer Varsselring stratencircuit. 2 Dagen later is Assen weer aan de beurt dus is het in Hengelo zaak om alles heel te houden en met verstand rond te gaan. We hebben er alle vertrouwen in!!