Toen de Superstock 600 jongens op de grid stonden had het al aardig geregend en was de baan al meer dan vochtig. Tijdens de opwarmronde voelde Roy de motor even haperen, maar besteedde daar niet echt veel aandacht aan, alle ogen waren natuurlijk gericht op zijn poleposite op de grid.
Bij het doven van de lichten ging het nummer 99 goed mee weg, maar voor het ingaan van de eerste bocht was Roy al ingehaald door een aantal rijders. Toen bij het insteken een voorganger ten val kwam moest Roy nog even buitenom zien te geraken en zo zat hij midden in het pak. Terwijl Roy probeerde om dadelijk aansluiting te krijgen bleef de motor het moeilijke doen, In de tweede ronde ging even weer alles normaal en heeft Roy zijn snelste ronde neer gezet. Maar dan was het voorbij. Hij had steeds problemen met het schakelen. Er zat niets anders op dan de race uit te rijden. Aan dringen kon niet want regelmatig kwam men telkens terug voorbij. Roy sloot de race af op een ongelukkige 15de plaats. Nog net 1 punt. Achteraf bleek dat de
Quickshifter het niet meer deed.
Roy: " Bij de opwarmronde had ik al wat problemen maar daar schonk ik niet veel aandacht aan. Maar bij de start schakelde ik van 2 naar 3 en dan voelde ik dat er wat schortte aan de Quickshifter. Het schakelen lukte niet meer en telkens werd de motor uit balans gebracht waardoor het verschrikkelijk uitkijken was om niet ten val te komen. Door de vele crashes van andere rijders hoopte ik nog in de punten te rijden, maar daar slaagde ik net niet in."
(ter info: later werd er een rijder uit de uitslag gehaald waardoor Roy nog wel dat ene punt kon behalen.)
Teammanager Willem: " We hadden een goede opbouw het ganse weekend, het ganse team werkte heel professioneel naar de kwalificaties toe. Dat we in de race Technische problemen kregen kon niemand wat aan doen, het was een geslaagd weekend geweest zonder dat."