Woensdag middag kwamen we al op het circuit aan zodat we mooi de tijd hebben om alles netjes klaar te maken voor misschien wel het evenement van het jaar voor ons, onze thuisrace op het TT circuit van Assen. Woensdag hebben we alles opgezet zodat we ook wat gasten/sponsoren konden ontvangen.
De eerste trainingsdag
Eerste vrije training
De baan was nog niet geheel droog, de eerste paar rondes ben ik rustig begonnen, dit omdat het blok opnieuw gereviseerd was. Maar na een aantal rondes ging ik echt aanzetten het circuit was op een aantal punten nog verraderlijk door de natte plekken. Al meteen merkte ik dat ik te graag wilde en veel fouten maakte door te laat in de remmen te gaan. Dit resulteerde in een 17de tijd tijdens de eerste vrije training.
Eerste kwalificatietraining
Al meteen ging ik in een rap tempo er van door om een goede tijd neer te zetten met de dreiging van de regen die er toch wel aan zat te komen. En al meteen in de tweede ronde ging het fout. Een langzamere rijder zat voor mij en in mij mijn haast hem voorbij te komen ging ik hem buitenom voorbij. Op het moment dat ik langs hem zat ging hij ineens naar buiten toe, waar ik zat, en raakten we elkaar en daar gingen we. De motor was te beschadigd om door te rijden ik werd terug gebracht naar de paddock en daar hebben we in een mum van tijd de motor weer rijklaar, met nieuwe kuipen en hendels kon ik weer op pat. Veel te gehaast vertrok ik. Ik was zo opgefokt om een goede tijd te zetten dat ik veel fouten maakten en nu ging het na 3 rondes fout op een erg snel stuk van het circuit. Ik dacht wel het gas vol open te kunnen houden in Meeuwenmeer. Mijn voorwiel gleed weg ik wist hem met mijn knie nog even op te vangen maar toen raakte waarschijnlijk mijn stepje de grond en dat tilde de fiets op en daar ging ik. In mijn val liet ik de fiets niet meer los dit is ook de redding geweest voor de motor anders was er naar alle waarschijnlijkheid niet zo goed van af gekomen. Dit resulteerde dan ook in een teleurstelde 24ste trainingstijd.
De tweede trainingsdag
Tweede vrij training
Nadat ik een massage gehad had ben ik vroeg mijn bed ingedoken om zaterdag weer zo fit mogelijk te zijn. De monteurs hebben nog flink lang doorgewerkt om de fiets weer klaar te krijgen. Ik dacht het valt wel mee maar al meteen merkte ik dat ik in gebogen houding van mijn knie niet meer lekker op de motor kon bewegen. Ik heb ook maar een aantal rondjes gereden ik wist nog wel mijn tijd van gister met drie tienden te verbeteren. De motor was in ieder geval weer in top conditie na de crashes van de dag daarvoor.
Tweede kwalificatietraining
Het wilde gewoon echt niet, ik zat niet lekker op de motor, ik kon me niet goed bewegen op de motor. Zo zakte ik ook naar een teleurstelde 30ste startpositie af. Waar ik op een top 15 startplaats mikte sta ik nu 30ste.
Racedag
Warming up
De warming up was nat en heb ik rustig aan gedaan omdat een uurtje later de race al weer is en je de fiets hier beslist niet neer mag leggen.
De Race werd verplaatst tot na de tweede manche Superbike door de vertragingen die er opgetreden waren tijdens de warming-up van de Superbike door olie lekkage.
Ik wist dat als ik nog voor de punten wilde gaan dat ik dan gewoon een super start moest maken en een agressieve eerste ronde moest rijden. De start was super, ik vertrok in het licht en remde laat voor de eerste bocht na één bocht wist ik mijn 30ste plek al weer om te zetten in een 17de plaats en de bochten er na kon ik nog twee rijders voorbij. In de Ruskenhoek wilde ik echter iets te veel en remde te laat waardoor ik een stukje door het gras moest en een tweetal rijders mij weer voorbij kwamen. Ik stuurde de Ramshoek iets te hard in en liep hard in op de rijder voor mij waardoor ik iets wijd moest en zo op het vuile gedeelte kwam en de motor rechtdoor het grind in moest sturen. Door de grindbak, vlak langs de vangrail door het gras en met meer geluk dan wijsheid kwam ik weer op het asfalt terecht met nog steeds de wielen aan de onderzijde. Het was echter niet het circuit maar de pitsstraat dus was ik genoodzaakt om met een gangetje van 60km per uur door de pitsstraat heen te rijden. Zo begon ik met grote achterstand weer aan de race. Mijn mondkapje was echter omhooggeschoven waardoor mijn zicht belemmerd werd, dit kreeg ik niet meer goed en was genoodzaakt om zo mijn teleurstelde race te staken en de pits in te rijden. Zo belande een spetterende start toch weer in een teleurstelling. Het zat me dit weekend gewoon niet mee op de een of andere manier mag het gewoon niet lukken op Assen.
Ik wil mijn sponsoren en supporters bedanken die dit weekend naar assen zijn gekomen jammer genoeg heb ik niet voor een thuis spektakel kunnen zorgen. Met nog drie races te gaan zal ik er zeker weer vol goede moed aan beginnen om mijn weg naar de punten te vervolgen.