Teams: Van der Sleen VdH Motors Racing grijpt bij de TT net naast podiumplaats

90

Het voortijdig afbreken van de wedstrijd in de Dutch Supersport betekende voor Kervin Bos van het Hoogeveense Van der Sleen – Van der Heyden Motors Racing dat hij geen kans meer zag zich naar een podiumplaats te rijden. Een massale valpartij in de Geert Timmerbocht deed de wedstrijdleiding besluiten de race voortijdig af te vlaggen waardoor Bos genoegen moest nemen met de vierde plaats.

De valpartij in de laatste wedstrijd van de dag betekende een anticlimax voor een tot dan toe prima verlopen, zonovergoten TT, die door maar liefst 97.000 toeschouwers werd bezocht.  Het betekende tevens het voortijdige einde van de race in het bijprogramma van de Alice Dutch TT. Maar liefst vijf coureurs waren bij het incident betrokken. Kervin Bos werd indirect slachtoffer van het voortijdig stilleggen van de race omdat hij bezig was de voor hem op de 3e plaats liggende Kevin van Leuven onder druk te zetten.







"Allereerst ben ik natuurlijk erg blij dat de gevallen coureurs, zoals het nu blijkt, er zonder noemenswaardige blessures vanaf zijn gekomen,"

was zijn eerste commentaar na afloop van de race. Een uur later zat Bos er toch wat met gemengde gevoelens bij.

"Er had meer ingezeten dan de 4e plaats. Ik ben er van overtuigd dat ik Van Leuven van de 3e plaats had kunnen stoten.  Vooral in de bochten was ik sneller en mijn bedoeling was om hem tegen het einde de wedstrijd te passeren. Ik ben dus niet echt tevreden."

Slippende koppeling.
Na in de 1e kwalificatie de snelste tijd neergezet te hebben, wist Bos in de afsluitende kwalificatie van vrijdag niet verder te komen dan de 4e plaats op de startrij.

"Ik zat in behoorlijk wat verkeer en werd daardoor te veel gehinderd om een snellere tijd neer te zetten. Ook reed ik met een te zachte achterband,"

aldus Bos.

Een slippende koppeling was de oorzaak dat de Yamaha-coureur bij het uitgaan van het rode licht geen aansluiting kon krijgen bij de kopgroep die gevormd werd door Swen Ahnendorp, Jarno van der Marel en Roy ten Napel. Daarachter streed Bos met Nigel Walraven, Leon Bovee, Kevin van Leuven, Hugo van den Berg, Marcel van Nieuwenhuizen, Randy Gevers en Twan van Poppel om de 4e plaats waarbij het steeds stuivertje wisselen was. Bos belandde gaandeweg de race zelfs op de 8e plaats maar wist zich weer richting de kop van het groepje te rijden. In de tussentijd moest Ahnendorp afhaken bij de kopgroep omdat zijn banden minder werden en zijn uitlaat een mankement had waardoor hij opgenomen werd in de grote groep achter de top twee. Op het moment dat Bos een snellere ronde neerzette dan de voor hem op de 3e plaats liggende Van Leuven en snode plannen had die daar vanaf te stoten, wist de achter hem liggende Van den Berg zijn motor vlak voor de 12e doorkomst  in de GT-bocht niet meer onder controle te houden en konden Uitterdijk, Ahnendorp, Ott en Walraven de op de baan liggende motor niet meer ontwijken. Gezien de aard van het ongeval, waarbij veel coureurs betrokken waren, werd de race stilgelegd en vanwege de reeds afgelegde afstand niet meer hervat. Jarno van der Marel kon daardoor zijn 2e opeenvolgende overwinning boeken. Door het behalen van de 3e plaats is Van Leuven Bos in het tussenklassement gepasseerd en neemt Bos daarin nu de 6e plaats in. Als het aan de coureur van het Hoogeveense racingteam  ligt  is dat van korte duur. Komend weekend zijn er op het circuit van het Duitse Oscherleben twee wedstrijden voor het kampioenschap in de Dutch Supersport.

"Hoewel het al weer twee jaar geleden is dat ik er voor het laatst heb gereden is het een circuit dat mij wel ligt. Ik ga in iedere geval voor een podiumplaats en wil ik weer stijgen in het klassement."

blikt Bos alvast strijdvaardig vooruit.