Afgelopen vrijdagmiddag zijn we naar Assen vertrokken waar ik dit weekend een race voor het ONK moest rijden. In de eerste kwalificatie zaterdag kwam ik al in de buurt van mijn snelste ronderecord op het TT-circuit van Assen, goed voor plaats 6.
De tweede kwalificatie ging nog een stukje beter en verbeterde mijn rondetijd tot 1;52.3 helaas zakte ik een plekje op de ranglijst en mag in de race vanaf plek 7 vertrekken.
Zondag konden we lekker uitslapen want de warming-up voor de 125cc stond om 11.00 uur gepland, het enige voordeel die de milieulobby tegen het TT-crircuit oplevert 😉 want het programma startte pas om 10.00 uur. De boodschap die ik meekreeg "direct snelheid proberen te vinden" had ik goed in mijn oren gekoopt. De warm-up reed ik de 2e tijd achter mijn collega Red Bull Rookie Kristiansson wederom met een tijdsverbetering van 0.2 seconde. In het paddock zag ik veel blije gezichten bij mijn team.
De race gaat om 14.00 uur van start, ik heb er veel zin in want tot nu toe gaat het heel goed. Vanaf de tweede rij kan ik vertrekken, met gridgirl Kyra aan mijn zij ben ik er klaar voor.
Als 3e duik ik de Haarbocht in en als 2e achter Kristiansson kom ik de eerste ronde over start finish mijn team de stuipen op het lijf jagend. Normaliter is mijn eerste ronde doorkomen niet mijn sterkste kant maar deze was super. Frank en Kevin waren een tikkie sneller en moest ik voorbij laten gaan maar ik kon wel bij ze in het kielzog blijven. Op de 4e plek rijdend zie ik dat Frank uitvalt en lig ik op een 3e plaats, een podium plek?!?! Kop d’r bij houden… en aanhaken. Heel veel lopen de jongens voor mij niet weg, zo’n drie seconden lig ik achter op de kopgroep van Kristiansson en Kevin Valk en op het groepje achter mij met Finsterbusch, Weihe en Dubbink lig ik zo’n 6 seconden los. Bé hangt met zijn armen wild zwaaiend over de pitmuur en kan me wel vooruit schreeuwen. Tot mijn schrik zie ik met nog drie ronden te gaan de temperatuur plotseling oplopen en moet beslissen doorrijden of stoppen. Ik besluit om er maar het beste van te maken en ervoor te gaan, twee ronden voor het eind gaat Kristiansson stuk, en schuif ik door naar de tweede!! plek. Dit gaat goed… Maar dan… geeft achteraan het circuit ook mijn motor de geest ^$@#(*&^$#$%! Nee, dit kan toch niet waar zijn, nooit sta ik langs de kant met ‘t apparaat, lig ik twee ronden voor het eind op een zekere tweede plek kapt de motor ermee. Hevig teleurgesteld, omdat dit mijn eerste podium in de 125cc had kunnen zijn keer ik terug in het paddock. Mijn team helpt mij in het verwerken van deze teleurstelling en balen er zelf ook enorm van. Bij nader onderzoek blijkt dat tijdens het remmen mijn voorband de radiateur aan de onderkant heeft doorgesleten waardoor ik geen koeling meer had.
Nadat de grootste teleurstelling was weggezakt, realiseerde ik me dat ik een topweekend heb gehad, mijn rondetijden zijn aanmerkelijk verbeterd, 5 ronden achtereen in 1:51ers. Het begint ergens op te lijken.
A.s. weekend gaan we naar het GP circuit "de Sachsenring" in Duitsland voor de 4e wedstrijd van het IDM. De week erna staat de TT gepland waar ik met een wildcard mag deelnemen aan de Red Bull Rookie cup.