Teams: Verslag Claudia van Kleeff 3D Cup Magny Cours

57

Wind regen zon en hagel…We stonden allemaal naar de lucht te kijken, het hele weekend lang.. binnen 5 minuten kon het weertype compleet omgeslagen zijn, niemand wist waar hij aan toe was, vaak was de baan half droog half nat.. Een bandenkeuze maken was bijna niet te doen, te droog voor regenbanden en te nat voor slicks. Veel schuivers, continue twijfelachtige omstandigheden, een pittige opening van het seizoen.. maar we gaan het doen, hoe dan ook! Het resulteerde in een verrassend goede wedstrijd!

<strong>Vrijdag trackday Eybis:</strong><br /> Na een aantal sessies verkennen, sommige vrij kort door valpartijen, andere half droog half nat, leerde ik de baan steeds beter kennen, nog lang niet op volle snelheid maar de baankennis begon te komen, alhoewel je steeds verrast werd door hele scherpe bochten!<br /> nu nog een beetje geluk met het weer en dan kan ik eens echt op snelheid rijden …&acute;s middags hadden we dat geluk!<br /> De 4e vrije training was de baan kurkdroog, en konden we met maximale grip trainen..en wat was dat een fantastische ervaring!<br /> Hairpins, hele lange doordraaiers, chicanes, alles zat erin.. wat een uitdagend circuit!<br /> Kon ik eindelijk mijn blok goed uitproberen..hij is helemaal onder handen genomen door Lukens Tuningservice dus moet goed zijn !<br /> En inderdaad..de 848 loopt echt erg goed! Meer koppel en een brede powerband voelen goed aan, andere tandwielverhouding, sneller en weer sharp as a knife..precies zoals ik had gehoopt!<br /> Super gedaan Albert! heerlijk getraind!<br /> &nbsp;<br /> <strong>Zaterdag 2 kwalificaties:</strong><br /> &nbsp;De 1e kwalificatie stond ik op regenbanden, en bleek de baan toch te droog te zijn, verkeerde keuze, en met mij vele..<br /> Een aantal rondes gereden, maar ik besloot er toch af te gaan, ik had 1 set regenbanden bij me en wilde niet het risico lopen om ze kapot te rijden op een droge baan.<br /> waarschijnlijk had ik ze op de wedstrijddag nog hard nodig!<br /> Door in een van de eerste ronden de baan af te gaan, had ik geen tijd gezet, achteraf zonde!<br /> De 2e kwalificatie was namelijk in de regen en werd ik van meerdere kanten flink gewaarschuwd voor gladheid. Ik moest een tijd neerzetten, dus natuurlijk wel gereden maar mij aangepast aan de omstandigheden. Dit resulteerde in een veel langzamere tijd dan de rest van het veld waardoor ik helemaal alleen achteraan stond op de 12e startrij! Ziet er niet leuk uit in de eerste instantie, natuurlijk balen, maar..het is niet anders, we doen het ermee..hier ligt een enorme uitdaging voor mij!<br /> &nbsp;<br /> <strong>Warmup Zondagochtend:</strong><br /> Om 08.50 de warmup gereden, nog steeds op regenbanden, was ook hard nodig nu! aanvoelen hoe glad het nou eigenlijk is, het voelde stabiel, mijn tempo ging omhoog, steeds beter, en het vertrouwen begon te komen..maar, na 2 rondes zag ik de 1e rijder al naast de baan liggen en 4 bochten later lag de 2e ..het leek wel een slagveld, ik reed er omheen en was op mijn hoede.. Doorgereden om toch gevoel met de baan te krijgen, over 1.5 uur hadden we een wedstrijd en ik wilde graag wat referentie, maar we kregen rode vlag en de w.u werd na 10 minuten weer&nbsp;be&euml;indigd.<br /> Gelukkig waren de jongens o.k en werd er hard gesleuteld om de motor weer in orde te krijgen. Toch wel glad blijkbaar..







<strong>De Wedstrijd</strong><br /> 1.5 uur later..<br /> &nbsp;<br /> Rustig reed ik naar de baan, sighting lap..warmup lap ..race!<br /> Tijdens de warmup lap voelde ik duidelijk de juiste mindset, alles of niets, dan maar glad, ik ga naar voren rijden hoe dan ook! Ik was vastberaden!<br /> &nbsp;<br /> Opstellen voor de start,.. 3000 toeren, koppeling op het juiste punt vasthouden..rood licht.. rood licht.. rood licht..uit, en gas!!<br /> Start ging goed..In de 1e bocht al 3 te pakken! Gas erop en door door door !!! Nr. 4 op het rechte stuk..op naar de hairpin..zo laat mogelijk remmen, naast me zat iemand, we gingen gelijk op, voluit naar de hairpin, ik wist dat ik vrij laat kon remmen daar dus ik bleef op het gas, we gingen door en door en ineens remde hij! Ik was hem voorbij, vol in de ankers en door de hairpin! dat was nummer 5. Op naar de volgende..<br /> &nbsp;<br /> Verderop..een groepje van 3 man, ik moest er naartoe rijden dus het tempo ging omhoog, er waren steeds meer droge stukken, ik had goede grip met mijn regenbanden en ik vertrouwde er volledig op ik moest wel, erop of eronder…sneller!<br /> Ik reed steeds harder en kon na een halve ronde aansluiten bij het groepje, &nbsp;de eerste doorkomst zat ik er nog net achter en in de links/rechts combinatie na start finish kon ik inhalen, 2 stuks voorbij, op naar de voorste van het groepje.. Weer naar de hairpin..uitremmen maar weer, het lukte! en voorbij, maar hij kwam brutaal terug terug en ging versnellen, &nbsp;ik bleef bij en zocht naar een goed inhaalpunt, 5 bochten verder weer een haakste bocht, daar remde hij eerder af dan ik pakte mijn kans en ging hem voorbij, op naar de volgende, er naartoe gereden en voorbij in de linker lange bocht, en weer door! Na een aantal rondes maximaal jagen was ik de 12e voorbij en tijdens het inhalen van de 13e rijder zag ik ineens de rode vlag, ongeval!.. einde wedstrijd.<br /> Ik zag de volgende 2 ook al in het vizier, jammer zeg! Maar wat een wedstrijd!<br /> &nbsp;<br /> Wat heb ik hiervan genoten! Fantastische ervaring, helaas werd de wedstrijd vroegtijdig afgevlagd, er waren nog 5 rijders voor mij die 3 seconden langzamer reden, wat had ik die nog graag willen inhalen! Maar ..ook al heb ik die kans niet gekregen dit keer, het was helemaal goed zo, de motor voelde enorm stabiel en sterk.<br /> En ik had alles eruitgehaald wat voor mij mogelijk was binnen deze tijd! &nbsp;Yes! Dit is echt een goed begin van het seizoen!<br /> &nbsp;<br /> Dankzij de goede voorbereidingen in de winterperiode en de vele uren van Lukens Tuningservice , de onderdelen van MotoPort Assen en de steun van de sponsoren was het goed om te zien dat alle inspanningen resultaat hebben gebracht waar we de komende races mee verder kunnen.<br /> &nbsp; <p>Ik wil dan ook bedanken : &nbsp;Space Power Energy drink (het werkt! &nbsp;), &nbsp;Lukens Tuning service , MotoPort Assen ,Wolf motorsport, Gerdrik van Laer, ( V-parts ) Metaltech racing components, Nancy klomp watersnijtechniek, Car en Color, Miranda drenth, Eewal Psychologen praktijk, mijn vader Kees en Racing 4 fun voor de gastvrijheid!</p>