Dit had Jesenko’s raceweekend moeten zijn, een race-incident in Eemshaven besliste er anders over! (Jesenko werd er na de start door een tegenstrever afgetikt) en zijn thuisrace, waar hij als gastrijder uit de SuperCup 1000 zou meestrijden, werd een teleurstelling van formaat.
Ondertussen is Jesenko aan de schouder geopereerd en van lichtmetaal voorzien, hij was wel als vip gast van het team als toeschouwer aanwezig.
Zondag 1e tijdstraining:
Pat, Micky en Hans (gastrijder SuperCup1000) hadden er zin in en de racers waren terug tiptop in orde na Eemshaven, Micky was zijn ribbenkast al vergeten en stond in optima forma te popelen om zijn progressie voort te zetten. Na wat verkenningsronden (1e maal Oss), zat de snelheid er goed in en kwalificatie was voor allen een feit (Micky 16e, Pat 21e en Hans 25e).
Zondag ultieme en 2e tijdstraining:
Na wat afstelling/aanpassingwerk aan de racers werd vol goede moed en met het mes tussen de tanden van kit gegaan! Het puike team en stuurwerk resulteerden en een prima 14e startplek voor micky , een 21e voor Pat en een 26e voor Hans. Doelstelling meer dan bereikt, ze stonden er alle 3 bij…en hoe!
Maandag warm-up en race:
De warm-up werd “rustig” afgewerkt en de laatste afstellingen werden goed bevonden, op naar de race!
Race: droog…nat..tussenin???? moeilijke beslissingen, wachten tot ca. een uur voor de start, o.k., Alles op droogweer setting.
Strategie werd vooraf besproken en goedgekeurd, nu alleen nog uitvoeren en hopen dat deze klopt! Een prima start van allen en de eerste ronde werd zonder raceoverallscheuren rondgemaakt, posities waren quasi ongewijzigd, op een plekje na (positief). Na een rondje begon het te druppelen en het werd er niet beter op naargelang de ronden vorderden, Hans koos ervoor om het voor gezien te houden en de racer(en zichzelf) heel te houden, dit geheel volgens afspraak. Pat werd verrast door de olievlaggen van de marchalls (glad wegdek) en ging wat van het gas af, anderen bleven maar doorrazen, dit kostte hem de aansluiting met het voorliggende groepje, een race ”tussenin” in niemandsland werd zijn deel. Micky die van dit soort banen houdt en zijn supermotard ervaring dreven hem naar een goede positie en hij streed als een leeuw voor elke meter asfalt. Het druppelen ging over in lichte regen en de wedstrijdleiding besloot terecht (gezien de slicks) om voortijdig af te vlaggen !
Micky positie 13 en…punten! Pat positie 21…en race km’s rijker. Hans….lol gehad, meegedaan en heel gehouden.
Deze mooie prestatie en de punten worden symbolisch aan Jesenko opgedragen, had hij er bij moeten zijn …wie weet? Al met al meer dan tevreden, eerst doel is al bereikt (punten) en de circuits die Pat beter liggen zijn in zicht. We hopen met het team Jesenko’s eer meer dan verdedigd te hebben, dit was voor hem!
Quote Patrick :
"De eerste training op een onbekend circuit welke ook nog half droog er bij ligt is altijd lastig, toch ging het me redelijk goed af.Toen ik eenmaal een beetje mijn rempunten bepaald had kon ik een tijd gaan zetten, na 11 rondjes had ik uiteindelijk een 19e plek met een 01:43.6. De tweede training een paar kleine veranderingen uitgevoerd wat resulteerde in een tijd van 01:40.6 wat uiteindelijk een 23e startplek opleverde. Het verschil tot de 15e plaats was maar 1.2 seconden dus in de race was alles mogelijk. De race was ik met de start goed weg, ik zat bij de rijders waar ik wilde zijn en kon lekker volgen.
In de 3e ronde was er een rijder gevallen na de chicane en ik zag gele vlaggen samen met olievlag, ik ging van het gas en behoedzaam nam ik de bocht er lag echter niets op de baan dus weer door. Blijkbaar maakte die olievlag een stuk minder indruk op de andere rijders en mijn aanluiting was ik kwijt, ik kon er niet meer naar toe lopen en reed verder een eenzame race en finishde na een onderbroken race door regen op mijn startplek, 23e dus. Ik heb lekker kilometers kunnen draaien en kijk uit naar de echte circuits om te beginnen aanstaand weekend in Assen."
Op naar Assen volgend weekend (samen met het IDM) en …gewoon voortzetten die prestaties!