Op de vrijdag begon voor ons het raceweekend op Spa Francorchamps, met enkele vrije trainingen in de regen. Voor ons gevoel ging ons dit prima af en reden we goede rondetijden.
Dat het vrijdag in de regen wel lekker ging, werd zaterdag tijdens de eerste vrije training op een natte baan bevestigd, door van de 56 deelnemers de 15de tijd te rijden, dat was wel een lekker begin. De baan droogde in aanloop naar de eerste kwalificatie training hard op en dus werd het een droge kwalificatie sessie. Op een droge baan was natuurlijk alles anders en was het erg moeilijk om binnen de 20 minuten durende training te wennen aan de baan en een goede afstelling te zoeken om een snelle tijd neerzetten.
Een 44ste tijd van de 56 deelnemers was het resultaat, we waren redelijk tevreden maar hadden een hoop dingen waarvan we wisten dat het anders moest en kon en dus keken we vol verwachting uit naar de 2de kwalificatie. Helaas begon het 20 minuten voor de sessie te regenen en dus was onze kans op een snellere tijd weg. We moesten het met de 44ste startplek doen.
De start was redelijk goed alleen bij de eerste bocht zat Erwin aan de binnenkant , dat was helaas geen slimme zet, omdat er nog 53 andere rijders ook door die hairpin heen wilden . Erwin werd verrast doordat zijn remmen, die nog niet goed op tempratuur waren, waardoor hij helaas iemand anders aan tikte en met z’n tweeën onderuit gingen. Doordat het een korte hairpin was, lag de snelheid zeer laag en konden beide coureurs de motor weer oppakken en doorgaan, natuurlijk wel met een forse achterstand op de rest van het veld.
Door constante rondetijden en enkele valpartijen van anderen, kon Erwin al snel een aantal plaatsen goed maken. Naar 4 rondes kwam er echter een rode vlag, doordat er een rijder op de baan lag en moest het hel veld weer opnieuw starten. Bij de tweede start had Erwin weer een redelijke start maar deed hij het bij de eerste bocht nu rustiger aan, om niet weer in het gedrang te komen. In de wedstrijd kon hij een aantal plekken goed maken , helaas verloor hij in de laatste ronde nog een plekje, omdat de motor begon in te houden doordat de benzine bijna op was. Dit kwam doordat hij nu 4 seconde per ronde harder rond ging en een start- en opwarmronde extra had gereden, die niet bij de berekening voor de benodigde benzine was meegerekend. Uiteindelijk was met de twee gedeeltes bij elkaar opgeteld een 36ste plek het resultaat.
36ste van de 54 die waren gestart, ondanks een klein valpartijtje en onze tijd met 4 seconde verbetert ten opzichte van de kwalificatie, zorgde ervoor dat we toch met een tevreden gevoel naar huis gingen.